Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 12-03-2011, 17:48
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

en die garage weet dat ook niet .

als een distributieriem springt, moet je de zuiger van cilinder 1 op bovenste punt zetten, en dan het merkteken van de nokkenas ook juist zetten, onsteking op cilinder 1 zetten en de riem erop.
maar er zijn 2 mogelijkheden.

1) de zuiger stond op zijn compressieslag en de ontsteking moet vonk geven. dan moet de motor gewoon werken.
of
2)de zuiger stond op de bovenste punt na het uitstoten van de uitlaatgassen en dan gaat de inlaat open om nieuw mengsel aan te zuigen. als er dan natuurlijk een vonk gebeurd ontbrand het mengsel in de inlaat en heb je een knal langs de luchtfilter.

ofwel trek je de ontsteking eruit, 180° draaien en er weer insteken. of je steek de 4 bougiekabels omgekeerd erin.
je trekt de tegenovergestelde kabels eruit en verwisseld ze (moet je dus 2x doen). dan zou die ook moeten aanslaan)

voorbeeld:

als je daar op de delco kabels 1 en 4 met elkaar verwisseld, en kabels 2 en 3 met elkaar
Reply With Quote
Old 12-03-2011, 17:52
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict

Nee hij staat nu bij een garage, maar in de garage van een schadeherstel bedrijf waar een vriend van me werkt, samen met nog een andere vriend zijn hun er nu mee bezig.

Beide geen monteurs maar wel erg handig... Ik heb me terwijl hun bezig waren meer bezig gehouden met het verwijderen van mos uit de naden van de klep, deuren e.d om hun niet in de weg te lopen, dus heb er niet veel van mee gekregen

Wat je schrijft over de zuiger van cilinder 1 heb ik ze wel zien doen inderdaad.
Reply With Quote
Old 15-03-2011, 18:54
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict

Update:

HIJ DOET HET WEER!!

Zo dat is eruit... pffff wat ben ik opgelucht zeg! Een vriend die bij Peugeot werkt heeft hem afgesteld en aan de praat gekregen, de enige schade was een nieuwe distributie-set.

Net meteen maar even wat foto's gemaakt hoe hij er nu bij staat (Heb alleen de stootstrips weer even zwart gemaakt, en mn "handelsmerk" op de spiegels geplakt )

De slechte lak op de motorkap en de vieze deuk in het zijscherm:

Reply With Quote
Reply

Posting Rules