![]() |
|
|||
|
|||
![]() die moet nog gemaakt worden
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() amen
|
|
|||
|
|||
![]() inderdaad altijd leuk die draden is weer een uitdaging, als je hulp nodig bent hoor ik het wel, maar komt vast wel goed.
|
|
|||
|
|||
![]() Even weer een Updateje:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() nog even een paar fototjes van hoe de polo er momenteel bij staat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() uppie
Last edited by Pewi Vwteam : 31-03-2011 at 20:54. |
|
|||
|
|||
![]() Tijdje weinig gedaan, eerst me eigen golf afgemaakt. Maar nu weer tijd voor een update:
Onder het motto als k iets doe, doe ik het goed. Hebben we beslist gelijk het motorruim te cleanen. Hier het begin: ![]() Volgende week meer! |
|
|||
|
|||
![]() Even de wielkasten voor en de gehele onderkant in de body coating gezet.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Geweldig project !! En wat een te gekke werkplaats, heel mooi !!
Succes.
|
|||
|
|||
![]() thanks
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mooi werk!
1 vraag: Was het niet makkelijker geweest om net als bij de 6k2 Ibiza Cupra een Mk3 subframe + motorsteunen te gebruiken? Of past dit niet bij die iets smallere Polo? Hoe dan ook, het is een mooi project! |
|
|||
|
|||
![]() nee dit gaat niet passen, komt wel een ander subframe onder, van wat voor een auto verteld swen zelf wel als het zo ver is.
|
|
|||
|
|||
![]() zo vandaag ff met nick [de broer van swen] weze shoppen bij de sloop voor weer leuke onderdelen, die zeker de moeite waard zijn. swen zal zo zsm foto s hier neer zetten zodat er meer duidelijk word.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zo de polo staat weer op z'n wieltjes
Vrijdag zijn mijn broer en stefan (pewi) naar de sloop geweest waar een lupo gti stond..... Ze gingen erheen voor de remmerij achter (schijfrem) en de fusee stukken voorzijde (daar komen dan de oude vr6 klauwen van mijn broer op). Maar toen ze het spul er aan het onderweg draaien waren zagen ze iets anders moois ![]() ![]() Hier een foto van de benodigde remdelen achter.... ![]() (handremkabels en remleidingen zijn onderweg) Toen kon het monteren beginnen, remschijfjes ff gestraald en in de gondverf gezet (tegen het roesten) en de brackets achter ff schoon gemaakt dan krijg je dit: ![]() remblokjes waren nog zo goed als nieuw, dus ff schoongemaakt en weer gemonteerd. Remklauwtjes ook ff schoongemaakt en dan heb je ineens schijfremmen achter ![]() ![]() Dan moeten achter alleen nog de remslangen/leidingen en handremkabels komen en is dat klaar...... Aangezien het subframe van de lupo gti verroest was, heb ik die helemaal kaalgeborsteld (wat een ... werk) en een nieuw likje verf gegeven: ![]() ![]() Voor de voorzijde zijn de 280mm schijven nog niet binnen dus hier alleen een foto van de fusees met de gereviceerde corrado vr6 klauwen.... ![]() (bracket moet nog 5mm worden afgefreest zodat de bracket precies midden op de schijf komt) Hier nog even een foto van hoe het hele spulletje er vrijdag avond bij stond: ![]() Zaterdag ochtend de draagarmen en fusees gemonteerd (word nog voorzien van een nieuw likje verf). Toen hebben we het torretje er ingehangen om te kijken hoe we uitkwamen met de lupo motorsteun (word ook nog voorzien van een nieuw laklaagje), dit was boven onze verwachtingen. Het paste gewoon precies op 1 busje draaien na.... ![]() foto's zeggen meer als woorden: ![]() ![]() Smiddags weinig meer gedaan omdat me broer een beunhaas klusje moest doen op de brug...... Hier nog even een foto van de bovenzijde. Voor de gein ff de stnd luchtfilterbox er in gemaakt maar die word toch maar vervangen voor een mooi ander filtertje ![]() ![]() Na het eten zijn we nog heel even bezig geweest met de vw sharan inlaat, hier zaten nog 2 bevestigingspunten op voor de motorafdekplaat deze hebben we er afgeslepen om wat mee speling te krijgen tussen motor en motorkap. ![]() Toen de inlaat gemonteerd icm de a3 gasklep. aangezien de gasklep en inlaatdruksensor nu aan de andere kant zitten (L ipv R) moest de kabelboom ook wat aangepast worden, deze hebben we een stukje ingekort... En dan krijg je dit: ![]() Hier moeten jullie het nu even weer mee doen ![]() Last edited by Swen91 : 08-05-2011 at 13:44. |
|
||||
|
||||
![]() dat gaat goed
![]()
|
|||
|
|||
![]() dit gaat zeker goedkomen gerben, onder het motto als het hard loopt moet het ook hard remmen, hebben we dit hele zooitje vrijdag op de sloop gedemonteerd. toevallig wist ik nog een lupo gti te staan [een engelse] waar deze leuke goodies nog op zaten. en het mooie is dat een lupo subframe gewoon past onder een polo 6n. het ging ons eigelijk op de fussee stukken ivm de montage van de vr6 remklauwen, op een standaard polo fussee gaat dit niet lukken ivm dat de fussee van een polo uit 1 stuk gegoten is.
|
|
|||
|
|||
![]() motorruimte toch wel opnieuw in de verf zetten neem ik aan
verders wordt wel een dik polotje denkkk
|
|||
|
|||
![]() uiteraard word het motorruim opnieuw gelakt.
|
|
|||
|
|||
![]() er is nieuws
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Het is weer lang genoeg stil geweest, maar er zit geluid in!!! (A)
Er is weer een polo 1.8 20vt tot leven gekomen ![]() Van de week hebben me broer en stefan niet stil gezeten,, tussen het beun werk door hebben ze de kabelboom voor elkaar gemaakt...... en het resultaat mag er wezen... de motor sloeg gelijk bij de eerste x starten aan yeaahhhhhh. foutcodes uitgelezen: nog 2 foutcodes (N75) waarschijnlijk omdat die nog geen vacuum heeft En (N80) dat kan ook kloppen want het koolstoffilter zit er niet op. Nou genoeg geluld..... foto's: De 6n2 kabelboom van het motorruim kaal plukken: ![]() Audi A3 motorkabelboom aan de motor geplugd: ![]() Draadjes bij elkaar zoeken en aansluiten: ![]() ![]() Zo alle benodigde draden aangesloten, alles word netjes verwerkt in de parafan: ![]() En zo stond de polo er gister avond bij toen die voor het eerst liep: ![]() ![]() ![]() Ik probeer vandaag en anders morgen nog even een filmpje te maken dat die loopt!! |