|
||||
|
||||
Maakt niet uit... het loopt ook een beetje door elkaar zo
Dit is een warmdraairegelaar: Deze bevind zich op de voorkant van het motorblok (bij de 16v zit ie op de zijkant). Je herkent hem zo, er lopen 2 benzine slangen naar toe. Wat ik dus heb gedaan is dat 'tuitje' aan de zijkant dmv een slang koppelen aan het inlaatspruitstuk. Je moet er wel een klein stukje van af halen, anders zit ie tegen het oliefilterhuis aan en krijg je hem niet goed vast. Bij hogere toeren zorgt de dalende druk in het inlaatspruitstuk ervoor dat de drukregelaar meer benzine inspuit, als ik het goed begrepen heb zo rond de 3000 toeren.
|
||||
|
||||
Dit is het andere gasklep huis, afkomstig van een audi 5 pitter, deze past er zo, je moet wel je bevestiging van de gaskabel overzetten, zoals je op de foto kan zien verschilt dit.
Je moet echter wel even je inlaatspruitstuk pas zien te maken: Resultaat:
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen Last edited by Henk_Pigo : 04-03-2005 at 23:17. |
|
||||
|
||||
Ik heb verder geen foto's van een complete KR-injectie... Ff Googelen doet wonderen denk ik.
De luchtfilterbak van een KR is iets langer dan die van een 8v, maar moet zonder problemen passen. De injectoren zijn ook uitwisselbaar. Als je een complete injectie hebt kan je die zonder problemen overzetten.
|
|||
|
|||
via dit hopelijk enig zins duidelijk plaatje de complete luchtfilterbak(dus spinnekop,luchtweger en aangebouwde sensoren en dergelijke), op de benzine leidingen na, dan de powerrohr en de gasklep kan ik van een maat kopen. zit daarop alles wat ik nodig heb? |
|
|||
|
|||
Goed bezig Henk! ziet er mooi uit man!!
|
||||
|
||||
@ Rickyrick: Tnx
@ black_gti: Dan heb je in principe alles ja! Trouwens, ik meen dat de gasklep van een audi 2mm groter in doorsnede is dan die van de 16v.
|
|||
|
|||
die 2mm kan ik niet wakker van liggen, ik bedank jou voor de info en gaat ff langs me maat of we eens een prijske over een kunnen komen.
|
|
||||
|
||||
Oke dan! Suc6 met je projectje
|
|||
|
|||
oke ik heb vanmiddag het volgende gekocht
-16v gasklep huis -powerrohr -complete luchtfilter bak met spinnekop eraan. maar die 16v spinnekop is wel heel anders dan de 8v, ik ga volgende week proberen om te bouwen jij hebt daar geen gebruik van gemaakt, heb je ergens anders misschien info waar dat wel is gedaan? mzzl erik |
|
||||
|
||||
Nou, het is zo in te bouwen!
De injectoren passen Gasklephuis past, zoals ik al zei hij is langer, maar niet breder dus hij past gewoon in de ophanging. Je pakt je oude luchtbuis en maakt deze aan de 16v luchtweger, of je zet die rubber bocht van de 16v erop met je powerrohr.
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen Last edited by Henk_Pigo : 05-03-2005 at 21:40. |
|
||||
|
||||
Vanavond alles eindelijk zover gemaakt
T-splitsing voor het vacuum van de drukregelaar: Uitlaatklemaanbrengapparaatje: Dit ben ik, vurig de uitlaat aan het vastmaken: Nu rest me alleen nog de ontsteking af te stellen. Waarschijnlijk is dit bij de vorige distrubitie riem vervanging niet op merkteken gebeurd. Hij staat nu veel te laat. Bij vol gas zakt ie op 2500 toeren in. Wat me wel gelijk opviel is dat ie nu echt rap aan het gas is! Ben benieuwd hoe ie gaat lopen als alles goed staat. Updates volgen
|
||||
|
||||
super!! op `t filmpje dat ik heb gekregen klinkt ie erg lekker!!
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
dit is mijn motor waar ik de 16v gasklep huis en luchtfilter bak er ff bij heb gelegd. ik ga de volledige spinnekop van de 8v zo hup overschroeven op de 16v bak. in een later stadium ga ik proberen om de 16v spinnekop in zijn geheel werkend te krijgen op de 8v |
|
||||
|
||||
Ghehe ik kan je vertellen dat het loopt als een trein
Vanavond mijn golf ff 'ingewijd', hij komt rap op toeren en trekt als een beest.... werd er haast een beetje bang van De ontsteking hebben we met een stroboscoop goed gezet en het CO even handmatig bijgesteld (tranen stonden ons in de ogen, dus benzine krijgt ie nu wel ) Zaterdag nog ff aan de kast voor co-afstelling en ontsteking
|
|||
|
|||
nou das vet.
ik ga deze zaterdag de 16v luchtfilter bak met 16v luchtweger, gasklep en dergelijke gebruiken, maaar de 8v spinnekop erop |
|
||||
|
||||
Vandaag is dus de golf afgesteld, ontsteking op 10gr voor, co op 1,5% en stationair toerental. Een kameraad van me heeft de boel afgesteld en we hebben met zn 2en een testritje gemaakt.
Het reultaat valt me niet tegen! Geen probleem meer met als ik het gas vol open heb dat hij in gaat houden, en hij loopt lekker rustig stationair, voorheen (voor de hele koprevisie) wilde hij nog wel eens onrustig worden. Het rijden zelf is een groot plezier. Hij glijdt zo mooi over de weg! De drukregelaar werkt prima, in de 2e en 3e versnelling voel je bij +-4000 toeren een klein moment dat er even niks gebeurd, maar daarna trekt hij hem zo door naar de 6000. Weer een projectje afgerond
|
||||
|
||||
gefeliciteerd Henk!!
kom je binnenkort deze kant es op met de Pigo? voor koffie en een testritje....
|
||||
|
||||
Sgoed rene! Een keertje 's avonds ofzo? Eerst maar eens wat tape halen om te voorkomen dat er rommel in de wielkasten komt... (heb al gezondigd, t ging ook zo mooi )
|
|||
|
|||
ik heb vandaag een hele ochtend verneukt om te proberen de 16 luchtfilter bak en zo te plaatsen in me 8v, nou vergeet het dus, de brandstofleidingen zijn dus danig anders dat da egt niet gaat.
het 16v gasklephuis is wel geplaatst en echt zeer duidelijk verschil. trekt beter, loopt soepeler, rijdt fijner. alleen geen stationair omdat de 16huis geen aansluiting had voor die stappenmotor slang en die heb ik maar tijdelijk afgedicht. daar verzin ik wel wat op |