|
||||
|
||||
Quote:
Vreemd dat dat ding dan met elke keer dat ik de sleutel omdraai mee tikt. Zal daar wel ergens de fout in zitten. Ga sowieso dalijk effe de kabels door de achterklep doormeten. Denk dat daar ergens een storing zit omdat de ruitenwisser en kentekenplaat verlichting niet werken. Misschien dat dat samenhangt met dat mistachterlicht, misschien niet, maar nagekeken worden moet het toch.
|
||||
|
||||
Net weer effe starten, slaat ie aan. Uurtje later weer, en doet ie niks.
Aanstuurkabel los gehaald van het contact en direct op de accu gezet, en hij wil wel maar hij kan 't niet, zo lijkt 't. Startmotor draait heel mooizaam even rond voor ie vast lijkt te lopen. De keren hierna draait ie telkens minder rond, ook nadat ik de starterpack en een tweede accu heb toegevoegd. Ik weet langzaamaan niet meer waar ik het precies moet zoeken, en ben het ook een beetje beu eerlijk gezegd.
|
||||
|
||||
Zo, toch maar weer effe het topic omhoog halen.
Zojuist het contactblokje vervangen, en de auto start nog steeds niet. Startmotor is uitgebouwd en gecontroleerd, en die draait perfect rond. Draden zijn doorgemeten, alles is in orde. Contactblokje is vervangen. X-relais is vervangen, maar ben er niet zeker van of dit het startrelais is. De ene keer start ie een hele dag perfect, paar keer achter elkaar, en dan gaat ie weer dagen achter elkaar niet aan. Als ik de aanstuurkabel direct op de accu zet slaat ie elke keer direct perfect aan. Het probleem moet dus ergens tussen het stuk van de accu naar binnen en weer terug naar buiten naar de aansturing van de startmotor zitten. Wat zit daar nog wat ik door kan meten of vervangen wat dit probleem kan veroorzaken?
|
||||
|
||||
Net maar effe een schakelaar gemonteerd om de motor toch van binnen gestart te krijgen, denk ik net ik probeer het effe, en hij doet 't. Wil ik de ruitenwisser proberen, doet ie niks meer. Kachel doet ook niks meer... relais en zekeringen nagekeken, alles in orde.
Misschien ligt 't dan aan het contactblokkie dat ik van de week gemonteerd heb of zit de stekker er niet goed in... kom ik tegen een van de draden aan, begint opeens alles het weer te doen. Conclusie: draadbreuk in tenminste één van de draden die uit de stekker in 't contactslot komen. Dat verklaart ook waarom ie het de ene keer wel doet en de andere keer niet, en waarom we met doormeten toch de juiste waardes (spanning en weerstand) kregen. Het ligt er maar net aan hoe je de draad houdt. Dit weekend maar alweer in de kou het hele dashboard uit elkaar slopen en kijken wat allemaal vervangen moet worden. Hoop dat dat het dan eindelijk is en het probleem ermee verholpen is.