|
||||
|
||||
Altijd handig zo'n buurman! Komt dus wel goed zo te horen.
Als die deze week al gaat beginnen dan gaat het wel hard. Dan kunnen we deze binnenkort alweer op straat bewonderen
|
|||
|
|||
Vraagje:
Vrijdag wordt de golf gelast, en nou had de lasser het erover dat hij de plekken met roest wilde schoonmaken en dan sandwichen (plaat boven en onder lassen). Nou zie ik hier op het forum dat sommige gewoon een stuk wegslijpen, en dan precies dat stuk er weer inlassen. Wat is de beste manier om te gebruiken? Voor een beter beeld wat er gelast moet worden, zie vorige pagina.
|
||||
|
||||
Opzetstukken enz begon mijn vader ook al over. Ik ben er absoluut geen fan van omdat het toch weer onder de plaat gaat roesten. Je kunt dorpels e.d. bestellen hé. Dus de nieuwe dorpel ervoor houden voor te kijken wat je weg moet slijpen en dat dan wegslijpen en nieuwe dorpel inlassen.
|
|
|||
|
|||
Het is de bodemplaat... Als ik toch het bestaande onderdeel wil verbeteren, wat kan ik dan het beste doen? Want ik wil niet over een tijdje weer hoeven lassen...
|
||||
|
||||
Sandwichen is als ik het goed begrijp gewoon het verbergen van slechte plekken. Lijkt mij nooit een goed idee, want daar kom je nooit meer bij als het weer eens gaat roesten.
Ik zou gewoon de rotte delen eruit slijpen en nieuwe stukken erin lassen zodat het ook weer origineel gaat uitzien. Mocht je de auto ooit nog willen verkopen dan ziet dat ook een stuk beter uit.
|
||||
|
||||
Helemaal mee eens, het is wel meer werk en daarom beginnen de meeste er liever niet aan denk ik..
|
|||
|
|||
update 20 augustus
Deze week weer wat dingen gedaan.
Woensdag de voorschermen e.d. eraf gehaald. We zijn er toen achter gekomen dat er niet 1 gaatje zit bij het binnenscherm, maar dat het hele scherm verrot is. Met een flinke tik er tegen aan zit je er zo doorheen. Prompt komt buurman toevallig langs, en kon dus ook gelijk oordelen. Samen zijn we toen tot de beslissing gekomen dat het veel beter is om links en rechts de binnenschermen compleet bij een bedrijf te laten vervangen. De bodemplaat lassen was verder geen probleem. Vandaag het interieur eruit gehaald en wat werk van te voren gedaan. In de middag kwam buurman langs met z'n slijptolletje en heeft de roest weggehaald. Daarna wilden we materiaal gaan halen bij de bouwhof, maar wat we nodig hadden was op, dus buurman neemt het maandag mee. Vanaf maandag gaan we dus weer verder met het lassen van de vloerplaten. Wat foto's bij het praatje: ^Binnenscherm links ^Binnenscherm rechts, waarschijnlijk een keer een klap gehad... ^ Rotte bodemplaat rechts (voor slijpen) ^ Rotte bodemplaat rechts (na slijpen) ^ Bodemplaat links (na slijpen) ^ Op pootjes Verder nog de vraag: weet iemand waar ik die binnenschermen nog kan krijgen? Ik had hier al wat gevonden, maar weet niet of dat de goede zijn. Wat we verder nog hebben gedaan is originele sleutels van volkswagen besteld en laten slijpen, setje chrome deursloten besteld (waren versleten) en een hoes voor over de auto gekocht. Dat was 'm weer!
|
||||
|
||||
Helaas toch meer werk nog dan gedacht, maar je zo gaat dat nu eenmaal. Je gaat er wel gelijk goed tegenaan, das mooi!
|
||||
|
||||
Ik zal het je maar even zeggen, maar hier hebben ze een nieuw front ingelast.
Aan de bestuurderskant zie je heel goed waar de las loopt en niet goed afgewerkt is. Aan de bijrijderskant is zelfs juist op de plek van de las alles weggeroest. Dus ook deze las was niet goed behandeld. Aangezien ik zelf nu ook net een nieuw front erin gelast heb, is dit een goede les voor mij om dit heel goed te behandelen (en voor jou ook )
|
||||
|
||||
Inderdaad en aan de bijrijderskant is aan de bovenkant in de hoek ook wat gedaan en ook weer slecht behandeld.
Bij DennieMeister was dit hetzelfde geval, waar gelast was zat onderhand de meeste roest. Erik. |
|
|||
|
|||
Verklaart een hoop, zijn er nu nog dingen die dan extra moeten gebeuren? Of gewoon heel goed behandelen...
|
||||
|
||||
Als je straks alles netjes gelast hebt GOED in de epoxy zetten voordat je er iets anders op gaat spuiten.
In reeuwijk zit een bedrijf die dat kan doen voor je daar breng ik mijn auto heen komende maand om te stralen en in de epoxy te laten zetten miss ook iets voor jou gr, roy
|
|||
|
|||
Kijk, dat vind ik nou zo gaaf hier: meedenken en belangeloos adviseren. Maarten is al een stuk verder met inlezen dan ik, dat moge duidelijk zijn aan de post counter, maar hier kunnen we een hoop mee. Hulde!!
Betekent dit dat er naast binnenschermen ook een nieuwe voorkant in moet? Die bijrijderskant was idd de grootste verrassing toen we de voorschermen weghaalden. Er is een hoop gekit en gedaan om de buitenkant toonbaar te houden. Kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaar dat geweten heeft, had 'm nog maar een jaar en heeft weinig kunnen doen aan reparaties. Enig idee na hoeveel tijd een ondeugdelijke las er zo uitziet? Wat ik dan wel weer apart vind is dat er bv. in de vloerplaat zo'n groot verschil in staat is tussen het midden en de randen. of is dit een logisch gevolg van afwatering via de portierstijlen, e.d.? De bedragen die we trouwens tegenkomen voor die binnenschermen zijn niet echt schrikbarend, ben bang dat het arbeidsloon dat wel wordt... We hebben een autobedrijf gevonden drie, vier straten verderop dat goede referenties krijgt van andere aanbieders in de markt en willen daar langs om e.e.a. te laten taxeren. Was eigenlijk de bedoeling dat gisteren te doen, maar jullie zagen ook aan de foto's dat dat niet echt gelukt is Wordt vervolgd: beter dat het gaat zoals het hoort dan dat het hoort zoals het gaat... Groet, JB
78'er Golf C 1.5 AUT Diamantsilber Last edited by jbtroost : 21-08-2010 at 12:20. |
|
||||
|
||||
Geheel belangeloos helpen wij natuurlijk niet. Wij verwachten er wel een nette Golf voor terug
Het front zelf ziet er nog redelijk uit en zolang de balk niet rot is hoeft dit dus niet vernieuwd te worden. Maar die binnenspatborden daar kom je niet onderuit. Dit is zeker al een paar jaar oud deze rottigheid. Dit krijg je niet van een paar maanden. Echter als je iets last en het niet behandeld dan heb je gegarandeerd dezelfde avond nog roest op de las zitten, omdat het blank metaal is en ook nog eens heel erg warm is geworden. Dus een las altijd goed schuren en dan behandelen. En ik maar denken dat ik veel werk had om de mijne in orde te krijgen...! Maar ik geloof dat dit hier wel goed komt
|
|||
|
|||
Thanks iedereen voor de nuttige reacties, gaat zeker goed komen
|
|||
|
|||
Mannenbroeders! (m/v)
Afgelopen vrijdag bij een autoschadeherstelbedrijf langs geweest. Had een afspraak om half vier, strak gepland om andere afspraken heen. Ja. En dat moet je dus niet doen met een 1500JB, blijkt. Want die startmotor, hè... Uiteindelijk na veel extra prik (losse elektradraad op de plus van de accu en de startmotorstekker gezet) wakker geschud gekregen en rustig aan in een minuut of tien naar de Fokkerstraat, alhier. Daar geparkeerd en de experts laten snuffelen en kijken en voelen. Afgesproken dat ik nog wat extra foto's zou mailen en dan een vrijblijvende prijsopgave terug zou krijgen. Ok? Ja prima, jullie ook goed weekend! Instappen en gauw weer naar de volgende afspraak. Klik. Klik? Hé, dat geluid ken ik... nog maar 's proberen. Klik. Klikkliklikllikliklik. Grr!@#!$(#$@ nog an toe! Nou ja, dan maar snel het thuisfront bellen om op te halen en de volgende dag nog 's proberen als we wat meer tijd hebben. Inderdaad de volgende ochtend na wat liefdevolle klappen op dat rotding weer aan de slinger gekregen en naar huis gereden. Zucht. Hebben jullie hier een oplossing voor? Is het veel (lees: lastig voor een leek) werk om er bv. een andere in te zetten? Of toch maar zo'n extra zware draad rechtstreeks vanaf de accuplus laten lopen? Of... of... Hoor het graag van jullie! Groet, JB
|
||||
|
||||
gewoon vervangen of late reviseren heb het zelfde gehad met mijn golf en het demonteren en monteren stelde niks voor.
ik heb de mijne toen late reviseren dat kosten toen 80 euro geloof ik. nog een tip haal een haynes boek of een olyslager (werkplaats handboek) ik heb ze allebei maar is soms toch verrekte handig.
|
||||
|
||||
Leuk project zo te zien, moet nog wel heel wat gebeuren maar dat gaat vast goedkomen.
Als het een 78-er is zou ik ook effe op zoek gaan naar stalen bumpertjes. Staat naar mijn mening veel mooier. Veel succes met dit project, ben benieuwd naar het eindresultaat. |
|
|||
|
|||
2 leuke dingen gevonden dit weekend:
|
||||
|
||||
Hallo Maarten,
Ik ben benieuwd hoe het staat met de golf 1, rijd hij al? |