|
||||
|
||||
@gizmo het is een 1.3 benzine motorcode MH.bouwjaar 1990.desondanks nog met het 'oude blok' en helaas geen NZ injectiemotor.
@JL tuning benzinefilter is nieuw,heb ook geprobeerd zonder filter;geen verschil.als ik de carb openmaak staat de benzine ongeveer 1cm hoog in de vlotterkamer.
|
|||
|
|||
als je nog geen module`s heb vervangen zou ik dat eens gaan proboren
als goed is stuurt ook een module de carburateur aan en dan kan je wisselen van carbu wat je wil de fout zal die blijven geven suc6 |
|
||||
|
||||
staat gepland!er is er een onderweg van wobster naar mij.dat blokje dat onder de parafan zit op de plaats waar bij injectie modellen de computer zit.aan de bestuurderszijde dus.zijn er nog meer modules die de motor aansturen?
|
||||
|
||||
ik vind het gek, hij loopt wel, maar valt begeefment uit.
dan denk ik dat ligt niet in de ontsteking, maar in benzine toevoer. loopt ie slecht 'als' die loopt? kleur van de bougies? staat het CO schroefje in de basisstand zoals ik eerder heb aangegeven? het luchtmengsel schroefje kan het ook zijn, staat die een milimeter verkeerd loopt ie gewoon niet, of hij draait rot/ stikt door de kort aan lucht Die kan je die helemaal 'dicht' draaien, dan loopt ie niet optimaal maar loopt dan WEL. ik wil graag een keertje kijken maar dat word 2e helft augustus.
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 21-07-2010 at 11:38. |
|
||||
|
||||
mocht het dan nog niet opgelost zijn dan maak ik er graag gebruik van, hoewel ik hoop dat ie het dan doet want dit is gewoon niet leuk meer.het is me ook een raadsel waarom hij er mee kapt.want hij start daarna wel direkt weer.en als die loopt loopt die soms goed, maar als ik dan een keertje gas geef is het vaak afgelopen.en ondertussen komt hij dus meer op temperatuur waardoor hij steeds slechter gaat lopen.aan de stelschroeven ben ik nog niet geweest, ook omdat het probleem ineens gekomen is zonder dat er iets aan de stand van die schroeven was verzet.maar meestal loopt hij dus onregelmatig stationair.ik heb er al 3 verschillende brandstofpompen op gehad en ik heb er nu een andere op, volgens mij niet van pierburg, het voodeel van deze is dat je deze open kunt schroeven en zien of het rubber erin nog heel is.dat kan bij de pierburgs niet.hoe werkt de aandrijving van de brandstofpomp eigelijk?tijdens het vervangen van de koppakking zag ik alleen dat de nokkenas tegen een staafje zit die dan weer tegen het staafje komt dat uit de brandstofpomp steekt.hoe het werkt snap ik niet want de nokkenas was gewoon rond dus hoe die het staafje heen en weer beweegt weet ik niet?
|
|||
|
|||
zo pomp de pomp de benzine op
mechanies |
|
||||
|
||||
dat begrijp ik, maar wt ik niet begrijp is hoe dat staafje dan heen en weer gaat, omdat de nokkenas daar rond is, en er geen bult op zit zoals waarmee hij de kleppen omlaag duwt.er zit geen nokje op ofzo
|
|||
|
|||
de raderen draaaaaien
|
|
||||
|
||||
http://www.volksforum.com/forum/arc...hp/t-13402.html
kwam net dit topic tegen, klinkt me allemaal wel heel erg bekend in de oren... hoop dat het tarnsistorblokje van wobster er gauw is, zijn vriendin was hem vergeten te posten
|
|||
|
|||
Hou graag topics bij is er al nieuws
grtjes anders sucses |
|
||||
|
||||
nog niet!ik wacht nog op het transistorblokje.ik heb er nog wel 1 met hetzelfde vag nummer,alleen eindigt dat nummer op B en is van telefunken (van 1.6 PN motor) en die erin zat eindigde op C en is van siemens
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt! Last edited by DeeDub : 26-07-2010 at 23:59. |
|
|||
|
|||
Die doen allemaal het zelfde
De ene x levert siemens ze en de andere x telefunken |
|
||||
|
||||
heb je nog (goed) nieuws?
|
||||
|
||||
hey Tim.helemaal niks nada!ik sta op het punt om het helemaal op te geven met die auto!dacht even dat het beter werd maar nee hoor valse hoop...
|
||||
|
||||
Het zit je ook echt niet mee met die auto.
|
||||
|
||||
nope, het is een groot drama ik hoop dat er nog een goeie afloop komt!
|
||||
|
||||
niet opgeven je hebt er al zat aan verspijkert. zul je zien, zal het uiteindelijk iets lulligs zijn
|
|||
|
|||
ken je niemand met een andere mh kun je onderdelen over zetten tot die terug loopt.
kunt hem ook altijd hier is neer zetten maar is een heel eind om even te slepen. veel kan het niet zijn als die start en hem aan de gang kunt houden.Blokjes zitten best simpel in elkaar.Dus gewoon met begin beginnen . -onsteking goed staan -vacuum vervroeging nog goed -goede vonk dus mooi blauw -onstekingsvolgorde goed -krijgt de carb benzine -enz |
|
||||
|
||||
bedankt allemaal voor de positieve feedback, opgeven is ook eigelijk geen optie!maar af en toe zit ik er doorheen.morgen maar weer verder dan!
helaas ken ik niemand met een MH en ook niemand vlakbij die er verstand van heeft. ik heb gisteren de dynamo eraf gehad en helemaal schoongemaakt. de blokjes van de spanningsregelaar waren nog prima in orde. meteen van buiten weer netjes gemaakt.
|
||||
|
||||
Iemand nog een gratis NZ MH of 2G blok over?