|
||||
|
||||
Hij is mooi
Maar ook mooier geweest... |
|
||||
|
||||
Quote:
+1
|
||||
|
||||
Quote:
oh das mooi dan ! heb er namenlijk ook zo'n die nog opgemaakt dienen te worde maar vond die van jou al mooi breed staan ! grtz
|
|||
|
|||
Mooie auto, allebei de uitvoeringen.
Ik schrok wel van de embleemloze gril! |
|
||||
|
||||
Ach ja ieder zijn ding.
Ik denk dat ik het wel mooi vindt. En als het uiteindelijk toch niet poremt dan gaan ze er weer uit. Iedereen hier wil het liefst dat 'alle' golfjes 1 weer in orginele staat worden terug gebracht, maar helaas dat gaat niet meer lukken . Persoonlijk vind ik het ook wel mooi hoor orgineel (maar dan wel met dikke wielen en plat op zijn bek ). Gr
|
||||
|
||||
Quote:
Onzin, denk dat de meeste juiste gaan voor laag en ander wieltje ipv absoluut origineel (dat zijn er maar n stuk of 5 hier)... Vind t zelf leuk dat je anders durft en wilt zijn dan de 13-in-dozijn, maar vind de looks niet zo mooi als eerst Zogauw jij het leuk vindt is het toch prima |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat heb ik altijd al gehad/gedaan met mijn auto's . Jij hebt hem door, iedereen zijn gang laten gaan toch, als iedereen het zelfde mooi vindt dan wordt het ook weer zo saai .
|
||||
|
||||
ik hou wel van een mooie, oude mk1 met een moderne touch. ik vind die heldere koplampen juist wel mooi staan.
gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde is
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is zeker zo, anders zou iedereen hetzelfde hebben! Maar jij had al met 1 auto 2 hele mooie versies, waarvan ik dacht: "niets meer aan doen!". Een embleemloze voorkant vind ik persoonlijk niets voor oldtimers... Maar ik heb toch geen recht van spreken, want als je mijn daily rustbucket (wel laag en breed) ziet, zal je wel alle smilies gebruiken!!! |
|
||||
|
||||
Hey Steve wat ga je eigenlijk met die oude achterlichten doen.
Die met die achteruit rij lichten die ook rood zijn. Ik zoek nog iets voor mijn projectje
|
||||
|
||||
Die houd ik nog even, voor als ik die andere niets vindt.
Zodra mijn project verder is (zal pas over enkele jaren zijn ), en ik weet welke er in blijven dan komen de andere te koop. Gr steve
|
||||
|
||||
Vandaag weer op pad geweest om iets te halen voor de golf 1:
De 020 bak voor ombouw naar handgeschakeld . Ook had hij voor mij nog een orgineel pl carterpan liggen: Binnenkort maar eens een motorbokje halen . Dan kunnen we alles uit elkaar halen en netjes maken, ook vervangen we gelijk alle delen die nodig zijn. (ps: heeft iemand nog een tip wat te vervangen als het toch uit elkaar ligt?, bijv: lagerschalen zuigerveren enz) Bvd Steve
|
||||
|
||||
Tja, als een blokje 2 ton gelopen heeft
moet toch alles wel vervangen worden, (uitboren,zuigers,kleppen,lagers,pakkinen, enz) kost toch met elkaar 1500 |
|
||||
|
||||
1500........... is dat alleen onderdelen?
Ben zelf monteur dus kan het wel zelf doen. gr
|
||||
|
||||
Quote:
Motor-revisie is wel een vak apart hoor! En €1500,- is nog redelijk goedkoop voor een komplete revisie.... |
|
||||
|
||||
Quote:
vind dit ook nog goed meevallen , was zelf 1750 kwijt aan onderdelen voor de motor ,zonder btw en zonder boren en nieuwe zuigers en kleppen etc; voor de rest was wel elk lagertje en pakking enzo vernieuwd alle kleine onderdeeltjes bij elkaar beginnen snel te tellen
|
||||
|
||||
Quote:
tja, zo reageerde ik ook Ik ben geen monteur, maar heb toch bijna alles zelf moeten doen om toch voor een redelijk bedrag een golfje klaar te kunnen maken maar het uitboren van het onderblok moet je toch echt laten doen en het inpersen van klepzittingen en inslijpen van kleppen moet je ook laten doen Ik heb dat laten doen door gerard emming in ter apel, en toen het blokje zelf weer opgebouwd. al dat soort dingen kosten gewoon het meest, net als het laten spuiten van de carrosserie of het reviseren van de versnellings bak maar als het dan weer klaar is en je rijdt er een jaartje in, zonder wegenbelasting ben je dat zo weer vergeten |
|
||||
|
||||
Quote:
True....maar toch .
|
||||
|
||||
Tijdelijke opknap sessie deel 1:
Eindelijk foto's zal er gelijk een mooi verhaal bij breien :icon_thumright:. De schermpjes er dus afgehaald om eigenlijk te schuren: Linker scherm (deze was echt heel slecht): Gaatje in linker scherm: Rechter scherm was duidelijk beter,maar toch ook aan verv toe: Helaas vergeten van de nieuwe schermen foto's te maken dit ook omdat ze vanochtend gelijk vroeg bij de schade afdeling lagen. Heb vanochtend als eerst de schermen aangepast om het helemaal passend te maken. Achterbak dient op dit moment als opslagplaats voor alles wat met de golf te maken heeft: Oude en nieuwe onderdelen alles ligt hier door elkaar . Zonder schermen,bumper,grill en koplampen ziet hij er dan zo uit: Toen ben ik flink wezen slijpen en schuren en dan komt het er uiteindelijk zo uit te zien: Roest is ook hier een 'te' grote vriend de gaten zitten ook hier al in: Daarna even netjes inpakken om de bodyshoot er tegen aan te gooien:icon_tongue:: Netjes de bodyshoot erop gespoten; Dit betekend dan wel dat er structuur zichtbaar blijft maar goed hij is wel beschermd tegen het opkomende roest (voorlopig). Daarna met een spuitbus zilver het front in de kleur gezet: De planning was op alles weer op te bouwen maar door verschillende factoren is dat niet door gegaan. Zo waren de schermen nog niet gespoten,duurde het kaalhalen van het front langer dan gedacht en moest het vers gespoten frontje even drogen :icon_geek:. Morgen dus verder, dan ook deel 2 van deze 'opknap sessie' :icon_thumright: