|
View Poll Results: VR6 of 1.6Turbo? | |||
VR6 | 18 | 34.62% | |
1.6Turbo | 34 | 65.38% | |
Voters: 52. You may not vote on this poll |
|
Thread Tools | Search this Thread |
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn 2.0 16V weegt zonder bak,maar met de webers 115kilo. Iemand die het gewicht van de VR6 weet?? |
|
||||
|
||||
sowieso 1.6 turbo nog nooit gezien vind echt vet
|
|
|||
|
|||
Als deze enkel voor race doeleinden gaat gebruikt worden zou ik ook voor de 1.6T kiezen...
Een VR6 is idd ook wel leuk, maar is een beetje "lomp" voor circuit door zijn gewicht. Voor straatgebruik zou ik dan wel de VR6 aanraden, omdat dit dan waarschijnlijk een standaard blokje blijft en je hier nog veel kilometers aan kan beleven zonder al te veel slijtage en te veel onderhoud aan te hebben. |
|
||||
|
||||
Quote:
Owja? Dan kun jij me vast wel vertellen wat dat gewicht is. Iedereen weet dat 't niet de beste optie is vanwege het gewicht, maar niemand kan me het gewicht vertellen. Grappige is dat de PT V8 waarschijnlijk nog lichter is dan een KR. Ben dus benieuwd naar de VR6.
|
||||
|
||||
1.6t heb je wat speciaals gewoon doen
|
|
||||
|
||||
het word de 1.6
dit topic mag van mij wel dicht. alles bij elkaar opgeteld zit ik gewoon beter met de 1600. sterker nog,ik ben vandaag al weer even aan het blokkie bezig geweest. thanx everyone
|
||||
|
||||
Quote:
Psh...
|
||||
|
||||
Quote:
hoe bedoel je chris? soms wil je gewoon alle voors en tegens even door een anders ogen bekijken. daarom heb ik dit topic geopend,anders had het maar zo kunnen wezen dat ik dit blok aan de kant had gegooid en een vr6 had gekocht.had er nl al een op het oog ook
|
||||
|
||||
Bouw gewoon die VR6-turbo, en als je er toch niks aan vindt zet je hem hier maar voor de deur en kun je altijd nog die 1.6 bouwen.
En mijn opmerkingen moet je meestal niet al te serieus nemen.
|
||||
|
||||
weet ik lieverd
vr6turbo word me veel te prijzig,denk dat de 1.6t een heel leuk fel blokje gaat worden. ben via richard bij een mannetje in scandinavie terechtgekomen voor drijfstangen tot 450pk voor heel leuk geld,dus dan gaat er ook 1.3bar op zometeen rammen met dat ding
|
||||
|
||||
Dat prijzige maakt toch geen klote uit... zolang het niet van mijn bankrekening afkomt.
|
||||
|
||||
Het geluid, het vermogen...een VR6 is zo'n heerlijke machine. Waar hij ook in ligt. Als ik het kon zou ik het wel weten. gr Timo
|
|
|||
|
|||
1.6t is veel leuker lekker fel, mis 8000 toeren halen en dan heb je echt een dik geluid
beter als een vr6 die je op de snelweg eerst 2 versnellingen terug moet gooien en dan door kan trekken (vr6 geluid is super) maar met een 1.6t en kms heb je een nog veel leuker geluid vooral als je ALS aansluit |
|
||||
|
||||
Quote:
Yep
|
||||
|
||||
Quote:
Zo moet da ja en niet teveel nadenken maar bouwen @ chris, het gewicht van een vr6 en alle andere kun je zien op golf1.info normaal post ik de link maar ken hem niet vinden nou , ik ben ziek dus ontzettend sjagerijnig dus zoek zelf maar |
|
|||
|
|||
1600 turbo en dan later nog ombouwen naar 16v
mk2 vr6 is zòòòòò 2006 |
|
|||
|
|||
Met mijn beste Duits probeer ik de link te vinden. Maar zonder veel succes...
Wel lees ik dat een VR6 toch rond de 200 kg weegt. Dat is wel wat meer als de 2.0 16v met webers van 115 kg 'VR6 wiegt knapp 200Kg' Wat zou een 1.6 dan wegen |
|
||||
|
||||
200kg???
jezus,ik pak het 1600blok(zonder spruitstukken en bak) gewoon op.... en zo superbreed ben ik nou ook weer niet....
|
||||
|
||||
VR6 of wat hierboven staat de 2.0 16v ABF turbo.
Een goeie 2.0 16V ABF standaard tegen een goeie VR6 standaard scheelt niks in prestaties. Ik persoonlijk kies de 16V ABF zeeeeeker boven een vr6. Maar als je de vr6 gaat turbo-en dan wordt het een hele andere wereld.. |
|
|||
|
|||
Als 2 litr 16v 115 kg weegt, zal een 1.6 8v denk ik niet meer dan 80 kilo wegen?
Grof gezegd, is een VR6 bijna 3 keer zo zwaar als een 1.6 ltr. Kan iemand de link vinden trouwens? Ben wel heel erg benieuwd naar de exacte gegevens |