|
||||
|
||||
Hij heeft me gisteren foto's gestuurd, teller is wel verdacht netjes.
Ik ga hem vanavond halen Gedoogd onder het aloude hobbymotto: beter duur dan niet te koop Dan kan hij er mooi nog ff in voor de mk1 meet in assen
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered Last edited by Mice : 07-09-2010 at 10:12. |
|
|||
|
|||
wij komen ook met de mk1 naar assen vanuit apeldoorn
|
|
||||
|
||||
misschien zie ik je daar nog dan. Ik ben met mn matzwarte dichte golf mk1 of als het tegenzit met mn donkergroene mk1 cabrio.
Bedankt voor alle tips en info in ieder geval
|
|||
|
|||
Wij met een Tweety gele mk1 1.1 cc Bj 1979 Ats classics
tot dan !!! |
|
||||
|
||||
Vanavond een ander opgehaald en direct ff getest in de auto:
Alle lampjes branden, de tankmeter loopt keurig op alleen heb ik nog 2 problemen. De toerenteller geeft alleen een klein slagje in de naald als ik hem op het contact zet maar doet verder niets? En bij contact slaat de temp.meter direct volledig uit en het ledje blijft knipperen. Iemand een oplossing hiervoor of ervaring hiermee?
|
|||
|
|||
temperatuur heb ik ook probleem mee alleen bij mij knippert lampje aantal seconden en de meter blijft dood liggen in hoek
toerenteller !!!! misschien dat die via een zekering loop de toerenteller kan ook zo zijn dat er aan de bobine een kabeltje zit die los hangt nu want daar komt volgens mij het toerental singaal van bij benzine golfje`s daan er zit ook een diode (transistortje) achter op de teller unit die kan kapot zijn of er afgehaald zijn om dat die ergens anders nodig was Last edited by gizmo98 : 08-09-2010 at 10:07. |
|
|||
|
|||
Quote:
erg mooi |
|
||||
|
||||
Als ik een andere koop, zijn de klokken dan makkelijk om te wisselen.
Zodat ik mijn orginele km stand kan houden. Erik. |
|
|||
|
|||
Quote:
beetje geduld en netheid kan je de klokken naar mijn in zien wel wisselen klein gereedschap wel gewenst |
|
||||
|
||||
als je de klok ff losmaakt dan pas je de kmstand zo aan
|
||||
|
||||
Heb net de print doorgemeten, alle sporen geven signaal door
Heb ook nog ff de bobinekabels gecheckt. Er zit een groene, rood/zwarte en een zwarte en een witte in 1 stekkertje op. Zit er dan iets niet goed?
|
|||
|
|||
die groene is volgens mij ,, voor de toerensingaal
kijk is of je de toerenteller alleen kan wisselen met die wie je eerst had zou het kunnen zijn dat de toerenteller van deze unit stuk is ?? of die spannings regelaar zo`n klein vierkant torretje met 3 pootjes kan stuk zijn |
|
||||
|
||||
die groene gaat rechtstreeks naar de onsteking, de anderen gaan door de thule naar binnen. Spanningsregelaar heb ik al omgewisseld met een ander, geen resultaat.
|
|||
|
|||
Dan gaat het mijn pet ook te boven
je kunt de toerenteller op zich verwisselen Last edited by gizmo98 : 08-09-2010 at 20:59. |
|
||||
|
||||
goeie tiepfout
Ik zal nog wel ff op de kop in de auto bij de zekeringkast kijken of ik daar iets geks kan ontdekken. Bedankt voor je hulp tot nu toe
|
||||
|
||||
Hij doet het!
Het rode kabeltje op positie 4 lag los in de zekeringkast met een stekkertje eraan. Maar er lag geen contrastekker o.i.d. via http://www.vwgolfmk1.org.uk vond ik een schema waar hij moest komen en die positie was nog vrij. Hij hoort in de blauwe stekker achterop de kast op positie 15 voor diegenen die het weten willen Het enige wat me stoort is die temperatuurmeter, het alarmlichtje gaat eerst aan en de meter slaat volledig uit. Als de auto dan warm is gaat het lampje uit en ligt het metertje dood in de onderhoek. O ja en de kilometerteller doet het niet. D.w.z. hij geeft wel snelheid aan maar de dag- en totaalteller draaien niet. Maar daar moet ik nog naar kijken, ik had de km-stand ff snel aangepast vanmiddag, misschien dat er een wieltje niet goed zit ofzo.
|
|||
|
|||
Hier ook probleem met temp, meter
daar knippert alleen lampje geen reactie meter
|
||||
|
||||
zou dat een kwestie zijn van een sensor vervangen? Die sensor nu geeft een signaal af voor het waarschuwingslampje, je zal dan een sensor voor een temp.meter moeten hebben denk ik.
|
|||
|
|||
Quote:
als jij het weet hoor ik het graag...... andersom ook natuurlijk