|
||||
|
||||
Quote:
Dus als je zelf monteert heb je voor 1095 al airride?(als je je schroefset om laat bouwen?) |
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt dit verhaal? |
|
||||
|
||||
nee, airride komt door de apk, mits het deugdelijk is geplaatst..
|
||||
|
||||
de auto moet toch vrij kunnen lopen in de laagste stand?
|
||||
|
||||
Quote:
Bij de apk kijken ze daar niet naar. Wordt gekeurd op de hoogte waarop de keurmeester m krijgt. Heb daar nooit problemen mee gehad. Ook niet bij een steekproef |
|
|||
|
|||
Klopt... Voor je eigen veiligheid is het wel aan te raden overigens... Ik zelf ben blij dat dat bij mij wel het geval was, zo kon ik met 1 lekke balg tenminste nog thuis komen zonder problemen!
|
|
||||
|
||||
Waarom zou een auto op air niet door de APK komen? Vrachtwagens zijn er ook met luchtvering. Ook dat is geen probleem bij APK (is tenslotte origineel).
Wat ik me alleen afvraag is waarom je auto plat komt te liggen bij een kapotte balg. Dat is bij een vrachtwagen niet het geval... Maar dat komt denk ik omdat élke balg apart voorzien wordt van lucht, en niet per as... Overigens moet je volgens mij goed je best doen om een balg kapot te krijgen, bij een vrachwagen gaan ze ook zelden kapot. En als je de balg bij elke onderhouds beurtje controleerd op slijtage is er niks aan de hand. Ik heb ook het plan om mijn Passat een keer op air te zetten. Het huidige schroefset vind ik niet alles.. Hoe is trouwens de ervaring met airride bij personenauto's in combinatie met een zware (lees: 1500kg) aanhanger? Zal wel een lastige vraag zijn, aangezien 99% van de airride-auto's ook show auto's zijn, en geen sleur auto's
|
||||
|
||||
Citroens hebben ook luchtvering he, en die zie je toch regelmatig trekken.
|
|
|||
|
|||
Bij een aanhanger of volle belading (met vriendin op vakantie 4 weken, reken op VOLLE belading...) verhoog je de druk achter en dan rijdt het weer hetzelfde als ervoor.. Wordt ie ietsje stugger van omdat je meer druk erin hebt, maar feitelijk merk je het niet en merk je je lading ook niet meer!
Als je balg lek is gaat alle lucht eruit, bij een vrachtwagen vangen de andere assen het nog op denk ik? Bij mijn mk1 was de balg RA lek... Dan kan je in het leidingstelsel achter lucht blijven pompen wat je wil, maar dat gaat er dus via RA uit... en blijft de achterkant op z'n gat liggen... |
|
||||
|
||||
Quote:
Bij een simpel trekkertje met 2 assen (voor- en trekas) is het hetzelfde principe als een personen auto. Maar je kan daar een klep tussen zetten zodat je de leiding naar, bijvoorbeeld, rechtsachter dicht kan zetten zodat de andere 3 balgen wel lucht krijgen.
|
|||
|
|||
Als je laag rijdt dan komen de aandrijfassen toch verder je bak in?
Kan dit verder geen kwaad? |
|
||||
|
||||
Quote:
Nee. Dat kan geen kwaad, want dat is niet het geval
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, rij er nu ? jaar of 6 mee (dagelijks) hangt er vanaf wie waar en hoe alles wordt ingebouwd nee, balgen knappen niet zomaar.. ( zie vrachtautos) |
|
|||
|
|||
balgen klappen heb ik nog nooit van gehoort weleens een gesprongen leiding maar dat komt meestal door slecht geplaatste sets of niet over na gedachte aansluiting op de veerpoot.
Dagelijks is er goed mee te rijden heb er nooit geen problemen mee gehad. De leidingen lopen allemaal vrij door bestaande of gemaakte en afgeisoleerde gaten.
|
||||
|
||||
Quote:
Helaas dus wel, ik heb bij mijn '86-er golf 2 een lekke bak-kering gehad doordat de aandrijfas de keering net raakte en dus doorschuurde. De as komt net één mm of zo verder de bak in, maar dat is net genoeg
|
||||
|
||||
Misschien kwam dat omdat je homokineet aan wielzijde niet genoeg meegaf waardoor de as maximaal richting bak kwam?
|
||||
|
||||
Dat zou ook kunnen, maar dat komt misschien ook door de extreme hoek waarin de homokineet staat door de rijhoogte. Op "normale" hoogte was dit wss niet gebeurd.
|
||||
|
||||
Volgend weekend komt wordt mijn air gemonteerd.. ik rij dagelijks ±130km woon/werk verkeer. Ik denk dat als je fatsoenlijk materiaal koopt en er goed mee om gaat, je kan blijven rijden met het spul.. ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen!
|
|||
|
|||
Quote:
Misha, kerel heb je de loterij gewonnen of zo!
|
||||
|
||||
Nee.. klaar met de studie > werken > geld verdienen