|
||||
|
||||
ik heb die kleppen nog nooit gezien en vermoed dat mijn golf die ook niet heeft.
van het motorblok ga ik rechtstreeks naar de kachelradiator. toen de auto 23jaar was is de kachelradiator wel kapot gesprongen (hele vooruit vol mist en heet water over men voeten). heb er dan een 91'er radiator ingestopt en die zit er nog in
|
||||
|
||||
Zou het niet zo zijn dat de moderne kachelradiateur sterk genoeg is?
M'n 1991 golf heeft die extra klep in de leiding niet maar m'n 1986 golf wel. In de 86'er zit inmiddels ook een hele nieuwe radiateur dus ik denk dat ik die klep daar ook nog weg ga halen om te kijken of eea daarna nog iets verbetert. |
|
||||
|
||||
Ries, die bypass zou inderdaad zijn ter behoud van de eerdere kachel radiateurs, of het nou om de druk of de tempratuur gaat.
Mijn kachel wordt ook maar lauw-warm (86'er). Bedankt voor de info, zal het foam en thermostaat eens checken/vervangen. En hoop dat mn kachelrad nog gewoon goed is en niet half verstopt.. Is die rode KVS trouwens echt een must? ivm afvoer statische spanning/lading las ik?
|
||||
|
||||
Ik heb de mijne gedaan met ducktape en dan op de rand van de kleppen een strookje PE band.
Werkt perfect |
|
||||
|
||||
[QUOTE Is die rode KVS trouwens echt een must? ivm afvoer statische spanning/lading las ik?[/QUOTE]
Koelvloeistof moet passen bij de gebruikte materialen in je koelsysteem. Kunststof kan hard en breekbaar worden, metaal kan oxideren en rubber kan week worden bij verkeerde koelvloeistof of een mengsel van verschillende soorten. Daarom alleen de voorgeschreven kleur gebruiken. .
|
||||
|
||||
En vooral geen rood gaan mengen met groen/blauw want dat gaat niet goed.
|
|
||||
|
||||
Even van dit topic gebruik maken. Ik ben ook bezig met het vervangen van de kachelradiator. Moeten in de motorruimte beide boutjes die boven elkaar staan
los gedaan worden om het kachelhuis te demonteren? De onderste draait immers door. Op foto's van een gedemonteerd kachelhuis zie ik maar 1 boutje zitten, vandaar... Alvast bedankt! |
|
|||
|
|||
Het zijn er drie die je los moet draaien in de motorruimte. Dat ie meedraait maakt niet uit, dan drukt ie hem uit het kachelhuis en kan je hem alsnog eruitpakken. Met erin zetten wel wat lastiger maar met een zaklamp en ondersteboven in je auto liggen kan je bijna zien wat je doet.
|
||||
|
||||
Bedankt Piedjee!
Vanavond nog eens verder gedaan, en kachelhuis is er uit! |