Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 15-06-2009, 22:16
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

Let op voor een JB is de benzineleiding 6 mm en voor de GTI 8 mm. Ik zou lekker koperleiding en de dealer laten stikken ook de vulhals had ik niet bij de dealer gehaald. Koperleiding na monteren tectyleren.

Zwakke plek is de vulhals zodra deze roest komt het in de tank. Het aanzuigbuisje van de vlotter is erg dun en heeft een klein mondje deze zit snel verstopt daar zijn maar een paar schilfertjes voor nodig...

Schoonmaken van tank is een aardige klus als je de achteras moet loshalen en remleidngen, daarna ook weer remmen ontluchten.

Maar het kan sneller:
Als het vuil alleen roest is kun je met een magneetje aan touwtje via het vlottergat het eruit vissen. Als je beschikt over een compressor heb je een hulpmiddel waarmee je kan stofzuigen
Reply With Quote
Old 16-06-2009, 11:10
bjuriaan's Avatar
bjuriaan bjuriaan is offline
VW Fanatic

Dat is een leuke tip, met dat magneetje... Is stukken makkenlijker. Had al ff snel onder de auto gekeken vandaag hoe en wat er allemaal los moet als je tank wil vervangen. Risico is dan ook dat de banden die de tank vast houden kapot gaan (26jaar jong) Probeer ik het eerst op deze manier.

Compressor heb ik ook dus ff leiding van uit het moterruim terug blazen.

Als ik morgen meer tijd heb ga ik dit is ff proberen...

Vulhals is makkelijk te vervangen heb ik al wel gezien.

Alvast bedankt voor alle tips.

Bjorn
Reply With Quote
Old 23-06-2009, 17:45
bjuriaan's Avatar
VW Fanatic

Zo maar weer is iets posten.

Heb die tip van het magneetje geprobeerd. Kwam wel wat roest uit, alleen was de tank vol. Nu heb ik iets van 200km gereden erna en geen problemen gehad, ook niet verwacht omdat het altijd met kwart van de tank is. Dus ik rij nog ff door en dan wanneer ie op kwart vol staat ga ik nog een keer hengelen in me tank.

Ben redelijk lang door gegaan totdat er (bijna) niks meer van roest uit kwam aan het magneetje.

Verwacht bij een kwart tank dat er wel weer iets uit komt, hou jullie wel op de hoogte.

Bjorn
Reply With Quote
Old 24-06-2009, 10:41
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

Goed om te lezen. Scheeld een hell of a job!

Je moet het inderdaad wel een paar keer herhalen dat hengelen elke keer komt het allemaal weer samen in het midden van je tank.
Reply With Quote
Old 24-06-2009, 15:28
bjuriaan's Avatar
VW Fanatic

Dat scheelt heeeeuuul veel werk ja. Nieuwe tank kan altijd nog...
Reply With Quote
Reply

Posting Rules