|
||||
|
||||
Haha, zo kun je natuurlijk ook een auto op "krikken"!
|
|
||||
|
||||
Tsja, een beetje beun-de-haas zit dit er wel uit! Maar op andere manieren kon die niet hoog genoeg. De takel mag 2 ton hebben, dus dat ging maar net
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
ik zeg twingodak erin...
|
||||
|
||||
Quote:
Kan Klein updateje; de remcilinders op de achteras zijn vervangen, want de ontluchtingsnippels braken bij het ontluchten af Maar remmen doet ie nu iig als de beste! De bougies, kabels, verdelerkap en rotor heb ik ook vervangen, maar het motortje loopt nog erg beroerd. Binnenkort m'n eigen maar eens concentreren op de carburateur Het lichtbeeld van de koplampen waren erg slecht en niet APK-proof, dus heb ik gisteren bij Stijn een setje hele nette koplampen opgehaald! Super bedankt Stijn!
|
||||
|
||||
Zo, hij is weer thuis. Na Budel ga ik hier rustig mee verder.
|
||||
|
||||
Ha, had het even niet gevolgd, maar zie dat ook jij je hand niet omdraait voor alternatieve methoden?!
|
||||
|
||||
Nope, ik hou ook wel van improviseren
|
||||
|
||||
Vanavond wat kleine dingetjes in orde gemaakt;
- Bestuurdersgordel vervangen - Bijrijders raam mechanisme in orde gemaakt - Klinken gangbaar gemaakt - Benzine slangen vervangen - Contactpuntjes afgesteld - Hemeltje en hoofdsteunen van schimmel ontdaan En als laatste heb ik er een spatlap vanaf gereden toen ik achteruit ging Na het vervangen van de gare benzine slangen loopt de auto een stuk regelmatiger en is de benzine damp ook weg! Voordat ik de golf weer naar huis gehaald had, heb ik de uitlaat dicht gemaakt en de nieuwe koplampen gemonteerd en gesteld. Het golfje word steeds meer APK-proof
|
||||
|
||||
goe bezig!!
|
||||
|
||||
Ziet er al stukken beter uit!
|
|
||||
|
||||
Hij ligt wel lekker laag zeg
|
|
||||
|
||||
Zo, sinds gisteren voorzien van een verse APK. Nu het beestje ff los laten komen. Na 4,5 jaar is de koppeling wat plakkerig, uitlaatgassen stinken enorm etc.
|
||||
|
||||
Vandaag een rondje door Vught gestuiterd, alleen de voorremmen blijven hangen. De rook kwam er vanaf. Voordeel; de nieuwe blokken zijn meteen ingeremd
Ff bekeken, maar ik denk dat de hoofdremcilinder slecht is. Aangezien dit het enigste is dat niet vervangen is van de remmerij gaat deze van de week ook vernieuwd worden
|
|||
|
|||
Goed bezig hoor.
Kijk wel uit met nieuwe remmen, die constant plakken, aangezien nieuwe schijven nog wel eens willen krom buigen door de extreme hitte. moest je nu ook nog de carb aanpakken, of loopt ie nou helemaal weer goed na het vervangen van de benzine leidingen? |
|
||||
|
||||
We hebben gister de hoofdrem cilinder vervangen.. maar dit maakt geen verschil..
De rem komt goed terug bij een niet lopende motor maar bij een draaiende motor blijft het pedaal hangen.. ik zelf denk dat het iets met het vacuum van uit het inlaat spruitstuk te maken heeft.. Iemand nog ideeen en tips om dit te kunnen testen? |
|
||||
|
||||
Trek je vacuumslangetje tussen spruitstuk en rembekrachtiger eens los, dan zou je je vermoeden moeten kunnen bevestigen of ontkrachtigen?
|
||||
|
||||
Ik vind hem nog steeds gaaf
|
|
||||
|
||||
Dan kunnen we morgen nog ff proberen, goed idee!
Hier ook nog een topic over de remmerij; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58071 @ Gertjan; erin rijden is helemaal cool. De koppelingsplaat is volgens mij versleten, het rijdt als een automaat Er ligt nog een gebruikte goede koppeling die er een keer inkomt
|
||||
|
||||
Probleem met de remmen is uit zichzelf opgelost. Klinkt vaag, en dat is het ook. Door het lange stilstaan bleef het pedaal soms hangen. Deze heb ik verschillende keren ingespoten met WD40, en wat stukjes gereden.
Ik heb de velgjes nog even mooi zwart gespoten en naafkapjes gemonteerd. In de linkse voorwielkast heb ik nog wat stukjes in moeten lassen omdat het hier binnen regende Na het vervangen van alle vacuum slangetjes draait ie ook weer een stuk beter Het enige wat niet meer werkt zijn de temperatuur en benzine meter. Erg raar, want deze hebben het wel gedaan. Maargoed, je moet altijd punten van verbetering hebben hè