![]() |
|
||||
|
||||
![]() zal binnenkort eens langs een motorfiets zaak begreep van mij collega dat deze ook redelijk makkelijk aan die kleken kunnen komen en ook dan aan die sokken
gr dennis |
|
||||
|
||||
![]() zal binnenkort eens langs een motorfiets zaak begreep van mij collega dat deze ook redelijk makkelijk aan die kleken kunnen komen en ook dan aan die sokken
gr dennis |
|
||||
|
||||
![]() er zitten toch al rubberen kelkjes op je carbs?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() Ok.. een 1.8'je zal dus nog wat grotere sproeiers moeten hebben (zegge 190/200)
|
||||
|
||||
![]() die zzr 1100 carburateurs moeten die gewoon horizontaal gemonteerd worden of onder een hoek ?
iemand misschien foto's van een 16v met deze carburateurs? |
|
||||
|
||||
![]() je kan ook eerst even zoeken op het forum, er staat al zoveel over geschreven...
De hoek van de vlotterbak moet horizontaal blijven. (deling tussen vlotterdeksel en carburateurbody). Die plastic trechters, dat zijn je kelken. Andere kelken monteren is niet nodig, andere zaken als sproeiers/naalden en vlotterhoogte zijn belangrijker.
|
||||
|
||||
![]() Kelken zijn bepalend voor de lengte van je inlaattraject, dit is dus zeker wel bepalend voor je motor.
|
||||
|
||||
![]() ![]() Een 16V heeft niet voor niets zo'n lang inlaattraject. Als je geen koppel wilt verliezen moet je waarschijnlijk wel langere kelken monteren. Gr Jan. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
lijkt mij belangrijker eerst de basisafstelling goed te krijgen, daarna pas gaan verbeteren vanuit een solide basisafstelling. Andere vorm van kelken komt naar mijn idee later pas. Om de sproeierbezetting/naaldhoogte/ontstekingsvervroeging en vlotterhoogte goed af te stellen kost al genoeg tijd en moeite. Die inlaatlengte van het originele systeem ga je met webers/motorfietscarbs sowieso niet krijgen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt vandaag pakketje binnen gekregen maar zitten jammer genoeg onder en hoek en ben eigenwijs wil natuurlijk rechte hehe dus als ik alles beetje begrijp moet ik ook geen ultra kort spruitstukje gaan maken beetje tussen weg zoeken met cm of 5-10 cm lengte kelken en ook nog wat ruimte overhouden hehe maar gaat allemaal volgendjaar medio april gebeuren dan is hopelijk de mk3 klaar kunnen we de schaarse vrije tijd in de mk1 stoppen dank u allen voor de goede andwoorden heb aardig stuk wijzer geworden |
|
||||
|
||||
![]() Is het mogelijk om de bestaande ontsteking te behouden?
of zijn er andere/betere opties? |
|
||||
|
||||
![]() Ja dat kan wel. Ik ben nu bezig met een programmeerbare dis ontsteking (megajolt)
|
|
||||
|
||||
![]() Niles, Wat is hier het voordeel van?
|