|
|||
|
|||
Inmiddels zit het nieuwe raam erin. Het is 1 van een Passat B4 facelift met zonnenbaan. Ramen zijn allemaal hetzelfde. Binnenspiegel niet
Verder vandaag begonnen met het aansluiten/leggen van de electr ramen. Complete interieur is er toch uit. Lekker kale boel nu binnen. Geen matten niks erin. verder ook even een nieuw setje 8000K xenon gehaald voor de hella DE,s. Morgen maar verder want we hebben hier een gigantische stortbui Gelukkig net 2 ramen klaar en dicht |
|
||||
|
||||
Dat wordt wel wat, lekker in de opties straks.
En hier in de straat kun je inmiddels ook zwemmen!
|
|||
|
|||
Afgelopen dagen even lekker bezig geweest met de passat.
Nieuw voorraam (B4) met zonnebaan zit erin. Verder heeft ie nu origineel electr ramen. Komt uit een sloop VR6 GT. Orignele luchtfilterbak erop. Zat een Green open filter op. Originele spiegeles erop (bedankt alberto ) Mickey mouse dingen eraf. Xenon 8000K in de Hella DE. Origineel Cruise-control hendel op plaats van de gewone richtingaanwijzer. (staat wel leuk ) Speakers in de voordeuren. Heb daar originele opbergvakjes voor aangepast. Er zit nu een 16CM composet in. En in het dash zit een 10cm composet. Achter bij de pasagiers heeft ie nu verlichting in de stijlen. leesverlichting. Tja je vind nog wel eens wat op de sloop. Verder heb ik de waterlekkage ook op gelost. Roostertje over de kachelmotor wordt afgedicht door een stukje schuim. Daar was ie lek. Dat is nu opgelost Nu wordt het eindlijk eens tijd voor een poetsbeurt. Zolang we hem hebben staat ie maar wat op de stoep Last edited by Domi : 28-07-2008 at 17:26. |
|
||||
|
||||
klinkt allemaal erg goed! poetsbeurt zal hem uiteraard ook nog een stuk opknappen!
|
|||
|
|||
Vanmiddag nieuwe voorbandjes laten monteren. 215-40-16. En de auto laten uitlijnen.
Wat een verschil nu Rechts had een tik gehad en er zat een canvasbreuk aan de binnenkant van de band. Ook was de band scheef afgesleten. Nu staat ie weer mooi recht en op frisse bandjes voor. Het weekend even de lak poetsen en dan maar eens goede foto,s maken |
|
|||
|
|||
Zoo weer even in het zicht.
Vanadaag moest de vrouw even weg in de Passat en ik heb haar gelijk het fototoestel mee gegeven. Want nog een paar km en stond de teller op 300.000 Jaja de Passat GT 2.0i heeft nu dus 3 ton gelopen Neemt natuurlijk een klein beetje olie maar hij rijdt nog Dan alles maar ff op nul |
|
||||
|
||||
Nette Passat Domi.
En met die 300.000km kan hij nog even vooruit. Mijne staat inmiddels op 335.+++ |
|
|||
|
|||
Vandaag de Passat GT voor de apk gehad. Kreeg goed bericht terug.
Hij is in 1 keer goedgekeurd Dus we kunnen weer een jaar vooruit. |
|
||||
|
||||
Heel goed.
Degelijk he die Passatssss btw heb een setje tresers geonden |
|
|||
|
|||
Nou, de vrouw belde me gisterochtend op. Met de mededeling dat zomaar ineens het MFA hendeltje was afgebroken
Ze zou de achterwisser aan doen en toen knapte hij af. Hing nog aan het draadje vast van de boordcomputer. Naja gelukkig had ik nog 1 liggen van een Corrado die ik had gesloopt. Dus het was weer snel opgelost Maar nu moet ik de richtingaanwijzer ook doen omdat het grootlicht niet meer uit wil hendel schakelt niet meer terug. Dus kan ik nog een keer Last edited by Domi : 29-11-2008 at 09:17. |
|
|||
|
|||
Vanmorgen even de passat op G60 velgen gezet van de golf die op stal staat.
Zitten hagelnieuwe banden en met dit weer kun je die wel gebruiken. Passat ala G60 style |
|
||||
|
||||
vond die andere wielen ook niet verkeerd staan!
|
|
|||
|
|||
Inmiddels een nieuw blok gekocht voor de passat GT. De ouwe hield er bij 303.000 mee op . Al het water opzuipen en de olie steeds 125graden en blauw uit de uitlaat.
Ik heb nu een Golf 3 GTI 2.0i 8V blok gekocht uit 1995 met slechts 75.000. Compleet met bak en alle aanbouwdelen incl computer en tellerbak. |
|
||||
|
||||
Klinkt goed, slechts 75.000 km!
Is ff een klusje, maar dan is de Pastzat ook weer fris.
|
|||
|
|||
Vanmorgen dus het complete blok opgehaald achter in een golf 2 diesel
Trekhaak lag haast op de grond en de motorkap richting hemel Binnenkort dus beginnen met alles over zetten. Zo heeft het GTI blok een eletronisch gaspedaal en de passat dus niet. Dus complete inlaat met injectie zetten we over. En de bak die de passat nu heeft komt er gewoon achter. |
|
|||
|
|||
Zo, eind van de middag even met het blok vast bezig geweest. Na een uurtje sleutelen was ie al kaal
Vanavond de passat vast mee en dan daar het blok ook uit tillen. Dan kunnen we beide blokken naast elkaar zetten en alles ombouwen incl drukgroep en vliegwiel etc etc. het gaat de goede kant op |
|
|||
|
|||
Even een paar foto,s,
Het oude blok in de takel Golf 3 GTI 1995 motor code ADY met 75.000KM Tja, zonder deze was het heeeeel koud Inmiddels is het nieuwe blok al klaar voor montage. Vanavond heb ik alles over gezet. Morgen de motor weer monteren. |
|
|||
|
|||
jij laat er geen gras over groeien zeg, goed bezig !!
gr. Martijn
|
|||
|
|||
Haha, Tja hij zal wel klaar moeten. De Polo G40 staat nu ook al bijna 2 weken voor huis.
Ik wacht nog steeds op een nieuwe einddemper en er moet een nieuwe accu in. Niet dat ik de polo nodig heb maar nu zou het wel goed uitkomen. We hebben nu even de golf 2 van mijn schoonmoeder te leen. Mijn ex golf 2 |
|
||||
|
||||
hahaha, heb je 3 auto's en alsnog eentje lenen Je bent wel erg goed bezig, de passat kan er nu weer jaren tegenaan!
(wist helemaal niet dat een golfje3 al geleverd was met electronisch gaspedaal. Weer wat geleerd.)