|
||||
|
||||
op automaxx summer edition kon ik ze helaas niet bijhouden.. maar ik heb sowieso voordeel op de 402meter... ik ben relatief sneller als bijna alle hondas in mijn klasse op de laatste 200meter.. helemaal nu ik e 60foot tijden ook steeds scherper krijg denk ik dat ik er zeker een aantal kan verrassen op de 1/4mile
|
|
||||
|
||||
wat draai je nu op de kwartmijl. 9.5 valt me eerlijk gezegt tegen met 180plus pk diesel.
|
||||
|
||||
heb dit jaar 1e event op drachten gereden... op slechte banden reed ik 15,5 op een opdrogende baan...
dat was met een 60foot tijd van 2,7sec... en tja 9.5 sec valt tegen... een 230 pk tdi golf 2 op semislicks doet het in 9.1 sec... het is gewoon mijn daily met full interieur, airco, straatbanden, alles erop en eraan dusja.. ik schaam me niet voor een 9,46 op de 1/8 mile ook is de vermogenscurve niet ideaal... maar daar word in de herfst aan gewerkt Last edited by steef-oo : 19-07-2011 at 22:15. |
|
||||
|
||||
En dat is toch de sprintsport
Optimaliseren, tunen tot de limiet en erover gaan
|
|
||||
|
||||
heb nog wel 8.11 gereden met de golf 1 oettinger( 16s atmo) en 13.6 op de kwartmijl
de e36 m3 doet 8.04 en 12.97. dus dan valt die golf 2 tegen..(of geen 230pk ) wat voor banden en druk rijd je? daar kun je de nodige winst uit halen.
|
||||
|
||||
sowieso wil ik dit seizoen bovenin de DSL meedraaien dus veel sneller hoeft niet.. dan moet ik csl gaan rijden
ik rijd nu op 195-45-16 pirelli pzero nero op 7,5j.. afgelopen zondag reed ik op 1,6bar.. ( zijn me daily bandjes.. moet er ook nog op naar huis :p ) heb ook 2 keer gesprint op 205-50-15 maar dit was geen succes... houd het bij de 16'' ben wel aan het kijken voor extra velgen 6,5j of max 7j.. en dan met 195-45-16 toyo t1r ( schijnen meer ''plak''banden te zijn ) zodra er extra velgen zijn zullen we op 1.0 a 1.2 bar lucht gaan sprinten.. ( word oefenen en proberen ) |
|
||||
|
||||
Quote:
ik vind het erg gaaf stefan
|
||||
|
||||
ik ook
en ja ik ben nog steeds aan het oefenen ook heb nu totaal 40 runs gemaakt op de 200meter en 6 runs op de 400meter dusja... ik blijf mezelf iedere keer verbeteren en dat geeft al een kick.. iedere run weer de start en 60foot iets scherper zetten en weer een tiende of een paar honderdste van de eindtijd afsnoepen |
|
||||
|
||||
Quote:
even een bandenpompje op 12v( zit in elke nieuwe vw) waarom waren de 205 50 geen succes? zijn beter dan de 195 45. meer grip en rolomtrek aardig gelijk aan de 16. zou voor de sprint eens kijken voor r888 en dan even goed warmrijden.( straatlegale semislick) deze eens beginnen op 2.0bar en vanuit daar naar beneden werken. zou niet met een t1r op 1.0 bar rijden
|
||||
|
||||
bandenpompje hebben we op 12v werkt goed :p maar dan nog wil ik niet risico lopen dat ik mijn huidige banden stukrijd doordat ze te zacht zijn zeg maar vandaar dat voor de nog veilige 1,6bar was gekozen ik moet er immers nog op naar huis... als ik extra velgen heb kan ik iets meer risicos nemen
op de 15'' had ik veel minder grip als op de 16'' op de 15'' begon de auto boven de 2500rpm in 1e versnelling te bokken.. hij wou zegmaar over de voorwielen heen.. waardoor ik vroeg naar 2 moest schakelen iedere keer en gewoon tekort kwam.. op de 16'' heb ik (gecontroleerd) wielspin.. en kan ik de hele 1e versnelling gebruiken.. semis zijn mij vooralsnog gewoon te duur voor die paar keer dat ik sprint... |
|
||||
|
||||
valt reuze mee hoor de semi.
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m12b0s0p0 voorbeeld; 195/50/15 r888 medium = £62.50 each 195/50/15 r888 soft = £73 each 205/50/15 r888 medium = £75 each 205/50/15 r888 soft = £85 each
|
||||
|
||||
tja ik kan het op dit moment niet missen...
ik kom bij de 195-50 trouwens een prijs van boven de 100 pond tegen... dat scheelt nogal... |
|
||||
|
||||
onder het motto... stickers make the car go faster
ander setje wielen gekocht voor zomers.. worden nog opgeknapt/ voorzien van vers likje verf Last edited by steef-oo : 14-08-2011 at 17:37. |
|
||||
|
||||
en weer een sprintupdate.
afgelopen vrijdag vond de 3e editie van street legal nights 2011 plaats en we waren weer aanwezig met het spaanse feesteiland. Na de overwinning in de D/SL op vwfest werd het volgende streven het verbeteren van PR op de 1/4mile. en maybe zelfs een prijs in de D/SL op de 1/4mile.. vorige keer op drachten was mijn snelste tijd op de 15'' wielen een 15.511... automaxx en vwfest op de 16'' gesprint en ben op ander toerental gaan schakelen dit beviel veeelen malen beter.. ook streetlegal 3e editie op 16'' gesprint en op ander toerental als vorige keer drachten schakelen... snelste tijd was een 15.059... goed voor een 4e of 5e plek in de D/SL ( exact plek is nog niet bekend maar de 3e plek reed een 15.038... ) Ook op drachten is nog verbetering mogelijk 60foot tijd op drachten was een 2.55 waar ik op biddinghuizen constant 60foot tijden van 2.2 en 2.3 reed al met al geslaagde dag.. redelijk constant gereden.. paar negatieve uitschieters voor slechte start of mis-shifts.. streven voor laatste editie drachten dit jaar word een prijs in de d/sl en proberen een 14sec run te rijden in ieder geval gaan we de volgende keer 40 a 50kilo gewicht besparen.. achterbank, gereedschap en reservewiel eruit actiefotootje... |
|
||||
|
||||
netjes stefan,gaat steeds beter zo
toch maar wel wat eruit slopen?
|
||||
|
||||
ja dit jaar nog 2 evenementen....en dan gaan bank, reservewiel, alle losse meuk enzo eruit
wel grappig gister... rijd je met een ''complete'' auto tegen kaalgehaalde hondatjes en blijf je ze nog voor ( de gene in mijn klasse althans :p ) mk3 vr6 op semislick... rijd dezelfde tijd als ik op heeel licht getrokken straatbandjes volgend jaar maybe met semis rijden... zien we na de winter wel.. eerst eind dit jaar nog een keertje langs vvt, grotere inlaat erop.. en wil een vlakkere grafiek. |
|
||||
|
||||
hehehe mooi man.
valt nog wel wat winst te halen aan je luchttraject idd,semis gaan ook zeker wel helpen.
|
||||
|
||||
ja sowieso andere inlaat en intercooler piping opnieuw... en verse chip..
moet ook niet teveel vermogenstoename.. anders moet ik naar andere klasse toe en dan doe ik voor spek en bonen mee XD maar volgend jaar zal er ook weer audio in de ibiza zitten dusja iets extra vermogen is dan wel gewenst :p |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
auto is klaar voor drachten vanmiddag/ vanavond.
achterbank , gereedschap, reservewiel eruit. compomotives gemonteerd ( veel lichter tov de dezents ) voorop de compomotives 195-55 yokohama a048 Last edited by steef-oo : 16-09-2011 at 08:49. |