|
|||
|
|||
Quote:
Vind de prijzen voor een Jetta ook erg hoog.. Zelfde met een Golf2, vragen er meestal rond de €1000,- voor, zien er leuk en netjes uit, maak je de kap open peilstok eruit, droog of geen olie, koelvloeistof zwart, auto zou perfect starten, kom je daar start ie niet vloerkleed nat, bodem ze zacht als wat.. En de auto zou voor z'n leeftijd in perfecte staat zijn...
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
|
||||
|
||||
Quote:
Sorry maar dit volg ik effe niet... 1.Waarom zou je voor jou rode meer moeten vragen dan voor deze zwarte zeldzame, fullyloaded US-Jet? 2.Waar maak jij uit op dat dit exemplaar voor een paar rotcenten is klaargemaakt??
|
||||
|
||||
Quote:
1.Denk jij echt dat ik zoveel voor de rode wil vragen Ik ben nog de man van de normale prijzen ,ik had een bedrag in m'n hoofd ,maar dat zit dan nog niet eens op de helft van de woekerprijzen hier ! 2.Ik heb het nu niet over aleen deze bepaalde jetta ,maar ik weet dat er een paar rondrijden die echt maar zeer weinig hebben gekost ,en die dus wel voor de hoofdprijs te koop zijn aangeboden ! Als je een beetje in de wereld van de jetta zit ,weet je wel wat er word aangeboden ,verkocht en verhandeld ,evenals de onderdelen ervan ! En daar word je soms bang van hoe die prijzen omhoog gaan! Ach ,ik heb al 2 jetta's ,en die moet ik maar bewaren denk ik ,misschien worden ze nog wel eens echt geld waard .......... En daarbij wil ik wel even vermelden dat de witte van mij me al boven de 10.000 euro staat en de rode ook al richting de 2500 a 3000 euro gaat ! En dan de uren nog niet eens meegerekend ! Bij deze houd ik me van verder commentaar maar stil , want een hobby moet een hobby bijven ,en ja ,een hobby kost geld ,dat weet ik . Maar het word er zolangzamerhand niet echt leuker op op deze manier ,de gewone man kan straks niet eens meer een leuke jetta betalen ! Amen !
Last edited by jettaracing : 07-07-2008 at 18:47. |
|
||||
|
||||
Uiteraard geloof ik dat meteen, de kosten die op jouw beide Jetta's zijn gemaakt, en ik begrijp je standpunt ook gedeeltelijk wel, maar je vindt van dit exemplaar niet gauw een vergelijkbare in Nederland (wel meerdere US-exemplaren maar in deze staat-opties-kleur enz.), en van een Europees exemplaar toch wat makkelijker. Da's geen aanval op jouw rode hoor!
Toen ik mijn USA-35i op MP aanbood stonden er een paar pagina's vol op in de prijsklasse van €500,- tot €2.500,- , toen een heel gat met niks en toen de mijne voor €3.950,- maar ik verkocht hem wel binnen 3 weken voor een bedrag wat een flink eind richting vraagprijs ging!
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is toch ook puur de verhouding jetta/golf qua verkopen toen ze nog nieuw waren?
|
||||
|
||||
hoppa over dure jetta's gesproken: €6.000
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42882 Moet wel zeggen dat ie idd alle optie heeft, dus het is niet als commentaar bedoeld op de adverteerder hoor, maar ik heb het niet voor een Jetta 2 over...
|
||||
|
||||
Wytze en ik begrijpen elkaar.
|
||||
|
||||
Same goes for me:
Mijn Jetta stond gewoon ook voor 3250 euro op de kaart met: - Nog 4 maanden APK - BBS wielen vol met schade ( moeten gewoon 4 nieuwe randen op) - Lekkend uitlaatspruitstuk/ middendemper - Geen bovenste distributie kap - Gaten in het dashboard - Gaten in de handrem cover (waarschijnlijk ooit een aftermarket armsteun in gezeten) - Vuil interieur - Oude lekke radiateur/ oude distri-riem + spanrol lagen nog in de kofferbak - Einddemper hing zowat op de grond door uitgehangen rubbers Ik heb hem dus met deze lijst aan "gebreken" voor 2000 euro mee kunnen nemen en alles zelf in orde gebracht, maar het feit alleen al dat een bedrijf voor een auto met zoveel gebreken nog zoveel geld durft te vragen! Nu snap ik inderdaad wel dat je niet zomaar aan een originele GT 16V komt, en ik ben er toch best tevreden mee, ondanks de hele klap geld die hij me al heeft gekost! Maar met de prijzen van tegenwoordig weet ik wel zeker dat ik deze Jetta nog wel een hele tijd zal hebben, want ik heb het er ook niet meer voor over om meer dan 1500 euro voor een "opgepoetste" standaard 1.6 met een tellerstand van 200XXX+ op MP te gaan betalen....
|
||||
|
||||
En dan te bedenken, dat mijn GLi-16V voor veeeeeeel minder is weg gegaan, want iedereen vond hem te duur. Er zat wel wat werk aan, hoor, moest nieuwe remmerij rondom onder, uitlaatje repareren/vervangen, wielnaven voor vervangen, en nog wat klein werk. En het motortje trok niet 100% ondanks dat die wel gezond was.
Maarrrr, ik had niet bespaard op onderhoud! Nieuwe distributie, gereviseerde versnellingsbak, gereviseerd bekrachtigd stuurhuis (of hoe je het moet noemen), netjes zijn beurtjes gehad bij mij, net origineel Recaro-interieur, kortom, een aardig kostenplaatje. Maar aan het eind van het liedje haal je het er nooit uit. Mensen die nu een Jetta willen verkopen maken een vlugge winst, en daar draait het natuurlijk ook om. En zoals Wytze ook al zei, voor de gewone man word het zo verrekte moeilijk om nog een leuke Jetta voor erbij te kopen.
|
||||
|
||||
Als een Jetta 2 te duur is koop je toch een Vento?
Ken iemand die laatst nog een Jetta 2 voor 150 Euro gekocht heeft. Dat haalt de gemiddelde prijs weer een stuk omlaag
|
||||
|
||||
Een Vento? Ik wil geen Vento, ik wil een Jetta!
Een Vento is leuk als daily, maar ik heb al een knappe daily. Maar je hebt wel een goed punt, Jurgen! Een Vento is vandaag de dag idd goedkoper dan een Jetta. Beetje omgekeerde wereld. Ach, en anders gaan we massaal Santana rijden!
Last edited by JettaPowerrr : 08-07-2008 at 17:07. |
|
||||
|
||||
Quote:
Winst maaken op een jetta van een liefhebber die hem zelf naar smaak heeft klaar gemaakt lijkt me niet haalbaar, als ik kijk wat voor geld ik ( of wytze) er in heb gestoken.
|
||||
|
||||
Quote:
Er wordt her en der wel een Santana naar Nederland ingevoerd merkte ik al. Waarschijnlijk vanwege het wegvallen van de wegenbelasting... Maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen
|
|||
|
|||
Ach ja. De Golf2 en Jetta2 gaan nu ook almeer naar de liefhebbers hoek ivm leeftijd en het belastingvrij zijn (de eersten dan). Prijzen zullen dan uiteraard ook gaan stijgen. Prijzen van de Golf1 en jetta1 zijn in de laatste 2/3 jaar ook verdubbeld al dan niet verdriedubbeld.
En als we het hebben over achterlijke prijzen denk ik altijd weer eventjes aan de Spijltjes en de Kevers. Een spijlbus voor 15000,- is helemaal niet vreemd. |
|
|||
|
|||
het is allemaal hobby ...de ene steekt er € 10.000 in
de ander vind € 1000 al veel .. verschil hou je maar dat ie zo snel weer te koop staat is op zich al jammer |
|
|||
|
|||
Is idd jammer, sta er trouwens van te kijken dat ie nog niet weg is.
En wat Arne ook al zegt, zolang er mensen zijn die het betalen ga je toch niet de helft minder vragen... Moet zeggen dat je (of ik iig) na een paar weekjes MK1 rijden zo'n Jetta 2 toch wel mist. |
|
||||
|
||||
Quote:
ik ken het .. moest ik niet naar engeland vertrekken was ik zeker bij deze gaan kijken wellicht had ik 'm meteen van jou gekocht, echt een sjiek apparaat !!
|
|||
|
|||
http://auto.marktplaats.nl/volkswag...n-bbs-gti.html?
en al weer een topper van Jan snel weer te koop |
|
|||
|
|||
Tis en blijft een jetta. niks bijzonders.
|
|
||||
|
||||
Sinds wanneer is een westmorelandfront uit een mk2 gewild jaren 70...
Beetje veel gelul om een (inderdaad, wel mooie) auto te verkopen.... Grz Niels