|
||||
|
||||
Quote:
Hmmm, ik ben geen expert met tin, maar heb wel een kevertje met een dergelijk probleem. Ik denk dat gaten vullen met tin geen blijvende oplossing is. Er zitten daar meerdere lagen blik, zo op de foto lijkt het of er meer aan de hand is. Ik zou voor een huidtransplantatie gaan
|
||||
|
||||
Plaatje erbij:
Dit zit er onder Deze huidtransplantatie was nodig na enige brandwonden
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben ook geen expert met tin. Maar voor grotere gaten zou tin prima zijn. Heb die tip gekregen van een oud plaatwerker, die vertelde dat het een heel lastige klus zou worden om die hoek los te maken en opnieuw in te lassen.(rondingen en gootje) Het gat dat ik gedicht heb, is een enkele laag. Je kunt er vanaf de motor ruimte redelijk bij. Heb er eerst een stukje plaat achter gezet, en vervolgens het gat met tin gevuld. Maar ik begrijp ook niet waarom er daar een gat ontstaan is.
Kever 1302 1971 Last edited by -Frank- : 13-09-2008 at 22:09. |
|
||||
|
||||
Ah dus zo ziet het eruit. Maar wat zijn jou bevindingen van het ontstaan van die plek? Heb je het hele paneel verwijderd?
|
||||
|
||||
Quote:
Vocht is meestal de oorzaak in combinatie met meerdere lagen metaal en weinig roestbescherming. ja idd hele paneel verwijderd!
|
||||
|
||||
Dat is wel de beste aanpak
|
||||
|
||||
Afgelopen week ben ik bezig geweest met het spuiten van de motor beplating. Verder heeft mijn vader weer wat gaten dicht gelast, en ben ik bezig geweest met uitstukken en het passen van de spatborden.
En hier de foto`s bij het verhaaltje
|
||||
|
||||
Goed bezig Frank!
Als de Mk1 op de weg zit, kom ik wel weer ff kijken
|
||||
|
||||
Het is weer tijd voor een update
Afgelopen week zijn we weer een hoop gaten armer geworden. De lastige plekken heb ik goed schoon gemaakt en met tin hersteld. We hebben de kever nu op zijn kant, zodat we aan de onderkant nog wat aflas werk kunnen verrichten. De foto`s Rand met tin hersteld. De achterzijde. Kokerbalk is weer dicht. Bumpersteun met achterliggend plaatwerk vervangen. Zelfde hoek, maar dan vanaf de achterkant. Wielkast. Op zijn kant.
|
||||
|
||||
Ik heb het vandaag weer in levende lijve mogen zien!
Hartstikke mooi project en schiet gelukkig al een heel eind op! Succes!!
|
||||
|
||||
De body staat weer op de chassis om de laatste hand te gaan leggen aan het laswerk. De chassissteun beplating zit rechts al in de wielkast gelast. De linker plaat is terug gestuurd, hier zat een productiefout in. Maar voor je er achter bent dat de fout niet in de kever zit...
Het schuifdakje bleek erg slecht te zijn. Deze heb ik helemaal kaal gemaakt en flink in de anti-roest gezet. De plaatjes: Het schuifdakje Kaal gemaakt en in de anti-roest Na 1 uur De kraal voor het rubber is er op gelast Rechter wielkast
|
||||
|
||||
Quote:
Flinke update Hoe ga je het plaatwerk beneden het oortje aanpakken? Grtz, Frd
|
||||
|
||||
Bedoel je de stukken waar we het laatst over hadden? De oortjes zijn op wat roest na in orde. De linker kant wat erger dan rechts. Daar hebben we in de wielkast een gat gemaakt om te kunnen kijken wat er aan de hand was. Eerst een berg pur weg gehaald en daarna wat roest weggehaald. Vervolgens met fertan anti-roest behandeld, en daarna met holleruimte beschermer vol gespoten.
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit joh!
begint nu op te schieten
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Er is weer het een en ander gebeurd. Nu we de juiste chassissteun beplating hebben ontvangen, is de linker wielkast ook weer dichtgelast. Verder nog wat kleine dingen dicht gemaakt. En het een en ander in de anti-roest gezet.
Frank
|
||||
|
||||
Ziet er weer netjes uit... heb je het blok inmiddels ook alweer terug?
|
||||
|
||||
Nee, dat nog niet. Ik zal hem eens bellen...
|
||||
|
||||
En? Inmiddels al gebeld :P
Verder nog leuke vorderingen!
|
||||
|
||||
Goed nieuws: Het laswerk is klaar!
Verder ben ik de afgelopen dagen bezig geweest met het behandelen van de onderkant van de body met fertan anti-roest. Gister een "spuitcabine" gemaakt van hout en plastic zodat ik vandaag kon beginnen met spuiten. De onderkant staat nu in de epoxy primer, morgen krijgt hij waar nodig een Bodenschutz laag. Ik probeer de garage op tempratuur te houden met een hetelucht kanon op gas. Gaat best goed, ik krijg hem makkelijk 35 graden. De motor had twee gescheurde cylinder koppen. Daar zitten nu nieuwe op met als voordeel dat ik loodvrij kan tanken. Ik hoop het blok binnenkort op te halen bij de revisie. Frank