Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-09-2007, 19:44
Sjoes 85
Guest

Quote:
Originally Posted by Menace
eventuele bestanden kan je ook neerpoten op www.snapdrive.net en mocht je hulp extra nodig zin met de site kan ik evt bijspringen.( geleerd voor syst. beheerder)
Ben daarbij ook bezig met thuisstudie webdesign van NHA.

PBtje stuur ik nog effe maar wil ook wel lid worden met de jetta mk1.

oke, doen! klinkt goed. en thanks voor het aanbieden van je hulp.

Quote:
Kwa clubnaam zou ik dan VWmk1club doen en bijv geen golf1 club anders heb je de caddy's en jetta's der weer mee buitengesloten.

Nee de bedoeling is dat de Golf 1 centraal staat. Dit moet daarom ook terugkomen in de naam vind ik.

Quote:
EN als het om logo's e.d. gaat sjah k heb wel originele ideeen maar misschien kan daar een poll ook uitkomst bieden.

Goed idee, ik ben momenteel bezig met een logo. Centraal daarin staat het typeplaatje "GOLF NL".

Daarvoor heb ik een foto gemaakt van een GOLf GX typeplaatje. Nu moet ik dat ook hebben van een Golf N en een Golf L, zodat ik met de N en de L het GX kan vervangen. Kan iemand mij helpen aan foto's van de L en de N?
Reply With Quote
Old 02-09-2007, 20:04
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
ja das wel waar
maar t is wel pakkend he:P

ps. mag ik tijdens het mk1 treffen in Assen ook wat flyertjes uitdelen m.b.t. eventuele Golf 1 Club NL?

groeten, Dennis

Geen probleem kerel
Reply With Quote
Old 02-09-2007, 20:14
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Menace

Quote:
oke, doen! klinkt goed. en thanks voor het aanbieden van je hulp.

Nee de bedoeling is dat de Golf 1 centraal staat. Dit moet daarom ook terugkomen in de naam vind ik.

Goed idee, ik ben momenteel bezig met een logo. Centraal daarin staat het typeplaatje "GOLF NL".

Daarvoor heb ik een foto gemaakt van een GOLf GX typeplaatje. Nu moet ik dat ook hebben van een Golf N en een Golf L, zodat ik met de N en de L het GX kan vervangen. Kan iemand mij helpen aan foto's van de L en de N?

Neem dan van een golf LS das nogmakkelijker

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
Old 02-09-2007, 20:19
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

@Menace: bij de duitse "Original Golf 1 IG" zijn ook Jetta´s en Caddy´s , wordt daar ook niet moeilijk over gedaan, het zÃ*jn zelf´s Golf´s 1, maar dan in ietwat andere vorm + naam.
that will be your pension ,or early retirement ...

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
Old 02-09-2007, 20:24
Sjoes 85
Guest

Jongens ik heb even een papieren versie gemaakt van het logo dat ik in gedachten heb (ik heb geen geschikte fotobewerkingsprogramma's op de compu om dat te doen).

Ik zal het even uitleggen.
"Sympathisanten van Schoonheid" is een voorstel voor HET kenmerk van de club.
als je iets beters weet, laat het me weten. Kan me best voorstellen dat niemand er iets aan vindt.

Golf NL hoef ik niet uit te leggen, maar zoals je het op de afbeelding ziet wil ik het in elk geval in het logo verwerken. Ik vind het duidelijk en origineel bedacht.

Onderschrift spreekt voor zich, mag niet ontbreken denk ik.

De verticale strepen in kleur zijn diverse kleuren waarin de Golf 1 is uitgevoerd. Ik wilde het rijtje verder afmaken maar ach, ik heb niet zo veel kleurpotloden
Indien jullie dit niets vinden, let me know! het is maar een gedachtengangetje he.

En het lettertype van de tekst moet uiteraard in "volkswagen" lettertype. Dit moet ik dus op gaan vragen bij VW.

groeten, Dennis

Reply With Quote
Old 02-09-2007, 23:33
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie

Reply With Quote
Old 03-09-2007, 15:50
rhwp's Avatar
rhwp rhwp is offline
Forum regular

Type 17 club.. zelfs ik wist niet wat dat met m'n Golfje te maken heeft! Totdat ik m'n kentekenbewijs deel 1 zag

Wat betreft een forum he, ik zou dat toch nog eens heroverwegen. Je hoeft van een forum op de clubsite niet te verwachten dat het gaat concurreren met Volksforum of andere, maar allerlei echt clubgerelateerde dingen bijvoorbeeld over een activiteit zou ik liever plaatsen op een clubforum (wat wellicht ook afgeschermd is middels login? Dit benadrukt het clubwezen, dat je wel lid moet zijn om er deel aan te nemen).

De leus 'Sympathisanten van Schoonheid', daar moeten we nog maar es over stemmen

Qua naamgeving ben ik ervoor om het kort en krachtig te houden zoals 'Golf 1 Club' of 'Golf 1 Club NL' wellicht. Met VW mk1 club krijg ik het idee dat ook Passats, Polo's, Kevers etc van telkens het eerste type lid mogen worden.

Als ik nog wat tijd over heb binnenkort (ga zaterdag verhuizen en ben net aan een nieuwe studie begonnen) zal ik ook proberen wat logo-ideeën op papier te krijgen.

Donkervoort Automobilia.nl
Reply With Quote
Old 03-09-2007, 17:10
Sjoes 85
Guest

Quote:
Originally Posted by rhwp
Type 17 club.. zelfs ik wist niet wat dat met m'n Golfje te maken heeft! Totdat ik m'n kentekenbewijs deel 1 zag

Wat betreft een forum he, ik zou dat toch nog eens heroverwegen. Je hoeft van een forum op de clubsite niet te verwachten dat het gaat concurreren met Volksforum of andere, maar allerlei echt clubgerelateerde dingen bijvoorbeeld over een activiteit zou ik liever plaatsen op een clubforum (wat wellicht ook afgeschermd is middels login? Dit benadrukt het clubwezen, dat je wel lid moet zijn om er deel aan te nemen).

De leus 'Sympathisanten van Schoonheid', daar moeten we nog maar es over stemmen

Qua naamgeving ben ik ervoor om het kort en krachtig te houden zoals 'Golf 1 Club' of 'Golf 1 Club NL' wellicht. Met VW mk1 club krijg ik het idee dat ook Passats, Polo's, Kevers etc van telkens het eerste type lid mogen worden.

Als ik nog wat tijd over heb binnenkort (ga zaterdag verhuizen en ben net aan een nieuwe studie begonnen) zal ik ook proberen wat logo-ideeën op papier te krijgen.

mbt forum: daar kun je wel gelijk in hebben inderdaad. Maar dan niet zo een forum zoals het Volksforum (qua omvang).

bewust Golf 1 club NL: Golf 1 staat centraal (zijn we het dus over eens)

Logo: valt aan te sleutelen. Zelf ben ik wel voorstander ervan om "Golf NL" erin te zetten. Maar zodra er wat ideetjes binnen zijn kunnen we er over stemmen.

En verder: succes met je verhuizing!
o ja, stuur je me even een mailtje met je gegevens? dennisdremmen@gmail.com
zie één van de reply's hierboven voor wat je allemaal in moet sturen.

groeten!
Reply With Quote
Old 03-09-2007, 18:54
mark041 mark041 is offline
VW Guru

of als naam

golf eins NL , golf mk1 clubnl,

jah ik denk dat je niet zoveel keuze hebt als je 3 dingen duidelijk wilt maken, en je wilt het kort houden..
Reply With Quote
Old 03-09-2007, 21:51
rhwp's Avatar
rhwp rhwp is offline
Forum regular

Talking

Quote:
mbt forum: daar kun je wel gelijk in hebben inderdaad. Maar dan niet zo een forum zoals het Volksforum (qua omvang).

bewust Golf 1 club NL: Golf 1 staat centraal (zijn we het dus over eens)

Logo: valt aan te sleutelen. Zelf ben ik wel voorstander ervan om "Golf NL" erin te zetten. Maar zodra er wat ideetjes binnen zijn kunnen we er over stemmen.

En verder: succes met je verhuizing!
o ja, stuur je me even een mailtje met je gegevens? dennisdremmen@gmail.com
zie één van de reply's hierboven voor wat je allemaal in moet sturen.

groeten!

Het forum zie ik dan ook zeker niet zo groot als het Volksforum al is, dat is ook niet nodig denk ik.

'Golf NL' als logo kan zeker tof worden. Soms kunnen detailverschillen het nèt wat gelikter maken, maar dat komt wel.

Als't goed is heb je een mail met m'n gegevens (vanmiddag verstuurd), laat anders ff weten dan doe ik het over

Tiau!

Reply With Quote
Old 03-09-2007, 22:09
arno Derby's Avatar
arno Derby arno Derby is offline
VW Guru

Send a message via MSN to arno Derby

Zo zo hier word ff gauw n nieuw clubje opgezet. Op dit moment heb ik een Derby 1 en Audi 50 / Polo1 en het golfje 1 een poosje terug verkocht maar wie weet koop ik er ooit nog eens 1 en meld ik me wel eens aan.

Succes en ik ben benieuwd hoe het word!

Gr Arno
Reply With Quote
Old 03-09-2007, 22:39
VW Guru

arno koop nu maar gewoon een golf 1 joh.. maar met je andere wagens ben je ook welkom als ik het zo lees.
Reply With Quote
Old 03-09-2007, 22:40
Married to PC

Quote:
Originally Posted by arno Derby
golfje 1 een poosje terug verkocht maar wie weet koop ik er ooit nog eens 1 en meld ik me wel eens aan.

Dat brengt me nog op `n idee: @Dennis (Sjoes 85), is het ook mogelijk dat er mensen zónder Einser (dus Golf 1, Cabrio 1, Jetta 1 en Caddy 1) zich lid kunnen maken van die nieuwe nederlandse Golf 1 club? Bij die duitse Golf 1 club, waar jij dus ook lid van bent, is dat nl. mogelijk...

Reply With Quote
Old 04-09-2007, 08:35
Sjoes 85
Guest

Quote:
Originally Posted by Type 17
Dat brengt me nog op `n idee: @Dennis (Sjoes 85), is het ook mogelijk dat er mensen zónder Einser (dus Golf 1, Cabrio 1, Jetta 1 en Caddy 1) zich lid kunnen maken van die nieuwe nederlandse Golf 1 club? Bij die duitse Golf 1 club, waar jij dus ook lid van bent, is dat nl. mogelijk...

Ja tuurlijk! het gaat ten slotte om het samenbrengen van ervaringen, kennis, lol en dergelijke. Enkel tijdens meetings is het 'jammer' als iemand geen golf 1 mee kan nemen. maar de rest van het jaar merk je daar verder toch niets van?

dus ook mensen die géén Golf 1 hebben, mogen lid worden!

Edit: ik heb de volgende hostnaam vastgelegd voor de club: www.golf1club.nl

staat nu nog niets op, nog even overleggen met de webmaster wat er al op komt.

groeten!

Last edited by Sjoes 85 : 04-09-2007 at 09:44.
Reply With Quote
Old 04-09-2007, 15:03
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie

dat gaat snel hier
Reply With Quote
Old 04-09-2007, 16:47
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Netjes....goeie naam!
Reply With Quote
Old 04-09-2007, 16:51
VW Guru

zo je laat er geen gras over groeien!! hartstikke mooi
Reply With Quote
Old 04-09-2007, 17:57
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Menace

ik heb alvast ff een forum voor je geregistreerd op http://golf1club.1.forumer.com
Dan kunnen de mensen via de site opt forum komen

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
Old 04-09-2007, 20:38
rhwp's Avatar
rhwp rhwp is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by Type 17

Het is denk ik wel verstandig om door middel van regels hier een duidelijke lijn in te trekken. In een dergelijke constructie ben ik lid van de Donkervoort Touring Club. 'Begunstiger' heet dat dan, als lid zonder Donkervoort. Uiteraard krijg ik wel het clubblad, site login, uitnodiging voor de jaarvergadering etc. èn organiseren ze eens per jaar een tourrit waar de begunstigers kunnen instappen als bijrijder. Ik mag echter niet met willekeurig welke auto (hoe bijzonder ook) meerijden in een tourrit.

Ik denk dat hier dan voor ons verschillende mogelijkheden zijn:
1) Iedereen met Golf 1 mag lid worden en deelnemen aan georganiseerde activiteiten en anderen kunnen lid worden 'ter informatie' (zoals het begunstigersschap bij de DTC). Een tourrit bv. wordt op deze manier dus verreden met alleen Golfjes 1.
2) Iedereen met Golf 1 + afgeleide mag lid worden en deelnemen aan georganiseerde activiteiten. Anderen kunnen lid worden 'ter informatie' (zo noem ik het maar even). Een tourrit kan dan worden verreden met Golf 1, Jetta 1, Caddy 1, Scirocco 1 (?)... tot waar de regel de grens legt.
3) Iedereen met ook maar een klein beetje passie voor Golf 1 mag lid worden en overal volledig aan deelnemen. Een tourrit bv. kan dan met willekeurig welke auto worden verreden.
4) ...

Trouwens, goed bezig met site en forumregistratie!

Tot zover voor vandaag.

Reply With Quote
Old 04-09-2007, 22:06
Married to PC

Quote:
Originally Posted by rhwp
.
3) Iedereen met ook maar een klein beetje passie voor Golf 1 mag lid worden en overal volledig aan deelnemen. Een tourrit bv. kan dan met willekeurig welke auto worden verreden.

Zo is het bij de club waar ik bij ben (Sjoes 85 overigens is hiervan ook member), de duitse "Original Golf 1 IG. Toerritten zijn daar pinkster en herfstritten, telkens weer in een ander gedeelte van Duitsland of het daar aangrenzende buitenland. In de regel zijn de meeste auto´s natuurlijk de Golf 1 (of dus een van die aanverwanten), maar het kan ook al eens zijn dat de een of ander er met een totaal andere auto meerijdt, wordt daar niet moeilijk over gedaan.

Maar dat is een tip, die nieuwe nederlandse Golf 1 club moet niet alles 1:1 gaan overnemen van de Golf 1 IG, right Dennis?

Reply With Quote
Reply

Posting Rules