![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Precies zoals ik dus al zei :smile: |
|
||||
|
||||
![]() jup maar nu in leken termen uitgelegd
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Mwah ik denk niet dat de "vraagsteller" een leek is :biggrin: Maar je hebte gelijk soms moet je moeilijke zaken makkelijk beschrijven om het aanschouwelijk te maken.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Jip en Janneke taal..
|
|
||||
|
||||
![]() idd ,als je de basis snapt is de rest koekie :biggrin:
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Maar je gaat je wel afvragen hoe iets te verklaren is als je iets anders zou verwachten, en inderdaad ben ik op dit gebied niet echt een leek ![]() ![]() Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat niet maar wel gauw op zijn teentjes getrapt ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je zou eens kunnen gaan stoeien met ontstekingstijdstippen....of sproeier bezetting (ik ga er even van uit dat het een carburatie motortje betreft..) Dat zijn dingen die je zonder al te grote ingrepen kunt uitvoeren.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Vind ik van niet hoor, het is altijd lastig om via een prikbord van gedachten te wisselen... Hij ziet het verschijnsel in de praktijk, wij moeten het via een prikbord zien te visualiseren en daar mee een reactie zien te geven.. ![]() Maar dat maakt het wel een leuk geheel, lekker brainstormen :biggrin: |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je zo snel al je eigen afreageerd ![]() dan vind ik dat je jouw op je tenen getrapt bent of zie ik het verkeerd.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Yeps, maar jij verwees naar de eigenlijke vraagsteller zie ik nu :frown: Ach weet je, dat soort mensen hou je toch, maar dan denk ik altijd: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik snap alleen niet waarom ze uberhaupt een vraag komen stellen dan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Uhh ik ging er vanuit dat ik nu de vraagsteller was
![]() ![]() Als ik de sproeier en/of ontstekingstijdstip verander dan haal ik zeker een koppelwinst. Maar met een standaard sproeiermaat en een standaard voorontsteking levert het standaard motorblok betere prestaties (bij hogere toerentallen) dan het aangepaste motorblok. Als ik het standaard motor blok verander (qua sproeiermaat, voorontsteking en mengsel > rijker mengsel, lambda 0,90), dan wordt er ten opzichte van de basisafstelling ongeveer 6% winst geboekt (maximale koppel). Verstel ik bij de motor met de verhoogde compressieverhouding ook deze waarde (dus weer sproeiermaat, voorontsteking en mengsel) dan stijgt het maximale koppel zelfs met 30% ![]() ![]() Maar het is gewoon vreemd dat het motorblok bij de basisafstelling weinig levert ![]() |
|
||||
|
||||
![]() compressie eindruk en vlamduur zijn hier dan bij de afstelling van belang
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En ik ging ervanuit dat "ik ben nieuw en weer weg hier" ermee werd bedoeld.Sorry!! Quote:
Wat is dit voor een blok een B&S of zoiets vind dit verhaal wel intressant omdat ik voor mijn grasmaaier ook wat meer koppel wil omdat het ook een paardenbak sleep aan het worden is en hij eigenlijk te zwak ervoor is. hij is maar 8,5pk
|
||||
|
||||
![]() is jouw grasmaaier motor ook 4takt?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja zeker!
|
||||
|
||||
![]() mooi.
idd je kopje een 0,3 mm vlakken (niet zo extreem ,maar wel merkbaar op die kleine cylinder inhoud)poorten van de kleppen een vloeiend verloop in maken en de carburateur inlaat ook vloeiend laten verlopen naar je kopje toe . maar het allersimpelste is om je cylinder inhoud te vergroten
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat is nou precies wat ik bedoelde in een eerdere reactie: het zijn vaak combinaties van meerdere zaken die het uiteindelijk resultaat bepalen |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
die eerste dingen gaan nog wel maar je cillinder vergroten. zijn er voor die dingen dan grotere zuiger te koop.Ik zou het zo niet weten. of een zuiger laten maken. ![]()
|
||||
|
||||
![]() zo werkt auto tuning ook