Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 01-04-2008, 14:40
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life

Send a message via MSN to richard-polo

waarom een tuner in duitsland? zijn ze hier niet goed genoeg!!

ik heb een 1.6 16v met g60. het rijdt nog niet ma 20d euro ben ik bij lange na niet kwijt...
en indd ik heb voor deze motor gekozen omdat het nog net kan. alles daarboven te zwaar..... ma als ik alles over mocht doen was ik voor de turbo gegaan,. of bij g40 gebleven...
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 14:50
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

kijk, ervaringsdeskundigen. Daar heb je pas wat aan. Als je die 16vG60 aan de praat hebt praat je wel anders denk ik. Dat blok moet toch wel heel wat harder gaan dan een g40..!

Ik heb dit weekend een polo2 1.3G60 zien staan. Dat ziet er ook imponerend uit! Een enorme intercooler voor de bumper en een knoepert van een lader onder de kap.

Arjan en Anja tuffen waarschijnlijk met een verse apk rond, en zijn de hersenspinsels over de gti motor al weer vergeten

P.s. Richard, je mag wel ff pauze houden wat mij betreft??
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 14:56
richard-polo's Avatar
No personal life

oke dan ik neem effe pauze..
de g60 zal nog niet veel sneller zijn dan de g40 was. die had 173pk met 230nm koppel. we denken dat de nieuwe setup met 0,8 bar op 195pk zit en 265nm koppel. koppel kan ook rond de 300nm uitkomen, ma dat is nog afwachten.zoals je weet zijn er meer factor,s afhankelijk van of die veel sneller is!!
ik ben eigenlijk voor de g60 lader gegaan omdat m,n g40 lader de motor straks niet genoeg meer gevult krijgt als die opgeboord is en de g60 makkelijk...
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 15:16
Dub-Detail Dub-Detail is offline

Was ook sarcastisch bedoeld van mij, ik heb mijn g40 stage 5 laten doen bij SLS.
Maar sommige mensen zijn tamelijk eigenwijs, vandaar.
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 15:26
richard-polo's Avatar
No personal life

motorsteun moest verstevigd worden!! want da,s een drama bij polo..

de home made inlaat!!

zuigerbodemkoeling van 1.8i 20v...

dit is nog ma een keine selectie uit de ontwikkeling van m,n 1600 g60...

de polo van mark andreas(duitse kennis waar ik veeel info van krijg)
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 15:36

Kijk dat is serieuze tuning,
Ik ga in de toekomst ook aan een 16 klepper beginnen. Ik heb m'n G40 vorige winter wegebracht voor stage 5 naar SLS, en daarna heb ik er zelf nog het een en ander aan gedaan. Maar ik kom niet boven de 220 230pk uit omdat die simpelweg niet sneller de cilinders kan vullen en legen.
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 16:19
richard-polo's Avatar
No personal life

met een g40 kan je na mijn weten geen 220pk halen!! als jij 220pk hebt in je 1.3ig40 ben jij de 1ste... ook al is het bij sls gedaan!(een g40 lader kan makkelijk jouw blokje vullen)
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 19:04

T vullen is geen probleem maar t leeg krijgen wel. Maar wel gek dat ik volgens jou de eerste ben. Als die bij SLS van de bak kwam met 232,5pk om precies te zijn met uitdraai
Tis allang geen 1.3 meer. 1.5liter en alles maar dan ook alles maximaal bewerkt.
Maar als jij overtuigd ben van je gelijk, prima.
Succes verder met je project, kan wel wat leuks worden.
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 19:18
richard-polo's Avatar
No personal life

ja ma dat typ je er niet bij he!! dat het geen 1.3ig40 is.. 220pk met 1.3ig40 is onmogelijk... ik heb ze nog niet eerder gezien en ga al heel wat jaartjes mee in de polo wereld..

volgende keer wat duidelijker zijn en ik geloof je direct..
die 232pk aan de wielen? want dan nog is het redelijk veel voor een 1.5i g40.. ma goed het word al geloofwaardiger als er een 1471cc van gemaakt is!

ow ja en als je een uitdraai hebt en je plaats hem heb ik geen rede om te twijvelen

Last edited by richard-polo : 01-04-2008 at 19:20.
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 19:32

Ik zal een tussen de papieren graven.
Hij rijd ook maar iets van 5000km per jaar. Het is niet te doen om er daily mee te rijden. Files zijn dodelijk. Af en toe rij ik er eens mee naar me vriendin op een zomerdag. en voor de rest alleen 's avonds als het niet te druk en wat koeler is.
Op dit moment word die weer geopereerd. Hij ligt uit elkaar in me garage, de bak vind t geweld niet zo lekker. Dus er komt een hele nieuwe aandrijflijn onder. Voor de zekerheid.
Haha, volgende keer zet ik het erbij. Maar 200+pk uit een 1.3 dan moet je met zoveel overdruk gaan rijden dat je kop er bijna afgeblazen word.

Als ik het eerder had geweten had ik ook een 16 klepper Gti blok als basis genomen. kost een stuk minder. en de warmtehuishouding is ietsje beter als in mijn G40 blok.
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 19:45
richard-polo's Avatar
No personal life

als je motor te warm word, wat ik ook altijd had met de g50(en andre g40 rijders ook) dan moet je er een andere thermostaat in doen. op ebay zijn ze te vinden die gaan al open bij 75graden of 80 graden..
standaart g40 is volgens mij 90 graden!

en of het goedkoper is weet ik zo zeker nog niet!
ma hij gaat straks wel als een straaljager...

edit: beste advies wat ik kan geven is, neem een abu motor als basis...
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 20:31

Ik deed het ook voor het straaljager gevoel. Niks is lekkerder dan met een redelijk onschuldig ogende polo de dikste wagens zoek te rijden of iig bij te houden.
Die van mij trekt burnout tot het einde van ze drie. de vier word net te zwaar. en dan heb ik het over een burnout op het droge zonder handrem.
Want een handrem heb ik niet meer. Me trommels moesten plaats maken voor schijven.
En ik heb nog geen tijd om dat alles om te bouwen. Ik ga volgende winter een flyoff handrem erop zetten. Ook omdat het er ongelooflijk dik uitziet.

Maar een 16klepper 1.6 G60 moet ook echt als de brandweer gaan.

De vorige eigenaar van mijn auto tevens een vriend van mij waarmee ik alles doe. Die heeft een nu een golf 1 1900GTI16vG60. Die word geschat op 450pk. Siquentiele 6 bak derin. En ook verder maar alles aan upgrades wat er op te krijgen was.
Ik heb een keer me vriendin even meegenomen in dat beest voor een ritje. Die wil nooit meer in die auto. Haha.

Auto's is een prijzige hobby, maar wel de mooiste die er is als je het mij vraagt.
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 20:45
richard-polo's Avatar
No personal life

zo denk ik er ook over! beter gek met de auto als gek worden van de drugs... dat geld zie je nooit meer trug en bij je bolide wel.

enigste punt wat een zwakke schakel is is toch wel de versnellingsbak. met die 173pk nooit ergens last van gehad.
heb 1 heel jaar 16vg40 gereden kwa meetings rollerbanken en sloperije voordat ik hem uit mekaar trok omdat m,n ouwe genesis waar deze motor inlag totaal krom en gescheurd was!!! mijn advies aan jouw is dan ook verstevig alles, ma dan ook echt alles!! voorpootbrugge voor onder achter... las je motorsteun steviger en las wat punten door of verstevig ze met stalen driehoekjes..

het straaljager gevoel is leuk ma ik heb ma 1 jaar mogen genieten(oorzaak van de oude genesis was ook oude schade)ma het gaat echt ten kosten van je polo!! die zijn daar niet echt voor gemaakt..
700kilo met 240pk(dat is m,n doel) is toch lachen bij het stoplicht en cirquit..

de duitste kennis van me rijdt al jaren polo2f met 16v erin,.,.
eerst kompressor en daarna g60... ma dat gaat toch erg snel dat ding!! heeft nu rond de 260pk met vrijprogrameerbaar injectie van treijkt of zoiets!!! (duits)

ik heb nog een hoop foto,s van hem ergens online gezet hiero..
Reply With Quote
Old 01-04-2008, 23:30

Ik had het er net met een maat van me over om morgen het blok+bak eruit te halen. En alles eens te tjekken op scheuren en kromtrekken. En nu lees ik jou reply met axact dat advies. Mijne ligt nu toch al voor een groot deel uit elkaar, heel het front is er al af. Dus ik pak het gelijk grondig aan. Ik weet dat er hier en daar al het een en ander vestivigd was. Dus ik ga eens kijken waar ik dat nog beter kan doen.

Maar de bak blijft de zwakke schakel. Nouja laat ik zeggen het hele aandrijfgedeelte.
Bij mij is er een kineet aan gruzelementen gedraait.
Ik laat nu een setje zware jongens uit duitsland komen. Dus ik hoop dat het dan wat beter heel blijft. Ik ga toch ook eens kijken voor een 16 klepper GTI blok. Heb ik weer wat te doen als me polo klaar is. Blok opbouwen en dan omlepelen. Enige nadeel waar ik veel mee te maken heb is dat ik bij een stoplicht sprint bijna niet weg kom. Ik start het liefst rollend met een vaartje van 20 30 km/h. en dan nog moet ik uitkijken dat ik niet te veel ga staan gummen. En het diff. is zo ontiegelijk gevoelig.
Maar idd, beter dat je je geld in je wagen stopt dan dat je klerezooi gaat nemen.
Reply With Quote
Old 03-04-2008, 17:16
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder

.

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 12:44.
Reply With Quote
Old 14-04-2008, 20:17
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

Misschien een domme vraag maar heeft de topic-starter z`n tong verloren?, of weet hij van toeten of blazen en klapperen hem de oren nu na het lezen van al deze informatie, waar hij notabene om vroeg??

Gr Ronnie ik vindt het wel grappig eigenlijk..
Old 14-04-2008, 22:43
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Quote:
Originally Posted by polo-power
Misschien een domme vraag maar heeft de topic-starter z`n tong verloren?, of weet hij van toeten of blazen en klapperen hem de oren nu na het lezen van al deze informatie, waar hij notabene om vroeg??

Gr Ronnie ik vindt het wel grappig eigenlijk..

als je op had gelet had je gezien dat dit topic meer dan een jaar oud was
Old 15-04-2008, 19:32
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

oh oke daar heb ik indd niet naar gekeken....exussemedaarvoor... gr ronnie
Old 17-04-2008, 19:10
seven13 seven13 is offline
VW Addict

gewoon een g40 kopen ,reviseren en dan een beetje vermogen meer eruit proberen te halen.

Posting Rules