|
||||
|
||||
reactie van ebay, zonet in de emailbox:
Beste Sander, Hartelijk dank voor je e-mail. Ik begrijp je ongenoegen over het feit dat de verkoper de velgen niet aan je wil verkopen, hoewel je de winnende bieder bent. Kun je me een geldig bewijs (e-mail met headers) sturen, waarin staat dat de verkoper niet aan je wil verkopen? Ik kan hier dan een onderzoek naar starten en passende maatregelen nemen. Voor ons onderzoek is het belangrijk dat de tekst en de kopteksten samen in één e-mail ontvangen. Alleen wanneer we de e-mail met kopteksten hebben, kunnen we een onderzoek starten en passende maatregelen nemen. Ik leg je nu uit, hoe dit in zijn werk gaat: 1) Jij stuurt ons een schriftelijk bewijs (e-mail met headers/kopteksten), waaruit blijkt dat de verkoper niet aan je wil verkopen. 2) eBay start een onderzoek en neemt maatregelen tegen de verkoper. Deze maatregelen kunnen uiteenlopen van een waarschuwing tot een (tijdelijke) schorsing van de verkoper. Wat moet je doen? Stuur ons een e-mail met headers, waarin staat dat de verkoper niet aan jou wenst te verkopen. Hoe vind ik de 'headers'? Een header ziet eruit als een reeks "tekens", ongeveer zoals in het voorbeeld hieronder. Je vindt de header meestal via de functie "Eigenschappen" van je e-mailprogramma. Return-Path: <sender email address> Received: from mail-pacbell.net (mail-gw5.pacbell.net [206.13.28.23]) by ixmail9.ix.netcom.com (8.8.7-s-4/8.8.7/(NETCOM v1.01)) with ESMTP id; for <recipient email address>; Mon, 22 Mar 2004 06:34:48 -0800 (PST) From: <sender email address> Received: from 207.214.211.69 (ppp-207-214-211-69.sntc01.pacbell.net [207.214.211.69]) by mail- gw5.pacbell.net (8.8.8/8.7.1) with SMTP id GAA15251; Mon, 22 Mar 2004 06:34:28 - 0800 (PST) Message-ID: <36F5D668@pacbell.net> Date: Mon, 22 Mar 2004 06:34:32 +0100 Reply-To: <sender email address> X-Mailer: Mozilla 3.03-PBI-N303 (Macintosh; I; 68K) MIME-Version: 1.0 To: <recipients' email address> Subject: TITLE OF EMAIL Content-Type: text/plain; charset=us-ascii Content-Transfer-Encoding: 7bit Als de complete headers niet via "Eigenschappen" te vinden zijn, geeft het hulpgedeelte van je e-mailprogramma waarschijnlijk wel aanwijzingen hoe je deze kunt vinden. Helaas beschikken we niet over instructies voor ieder e-mailprogramma. Als je de volledige headers echt niet weet te vinden, gebruik dan de volgende link voor nuttige informatie over het vinden van headers: http://pages.ebay.nl/help/policies/...nd-headers.html Alvast bedankt voor je medewerking. Met vriendelijke groet, Daan Biemans eBay Afdeling Regels en Veiligheid de beste man kan hoogstens een ban krijgen... daar zal ie van schrikken zeg! (NOT) kortom: ebay is niet wat de meesten denken en verplicht zowel koper als verkoper tot helemaal NIKS. heb wel een voorstel gekregen van de koper dat ik ze voor 600 kan ophalen (i.m.o. nog redelijke prijs), maar voor dat geld laat ik het schieten natuurlijk. mocht iemand belang hebben voor 600e, pm me ff. shit zeg, dit was dus meteen mn laatste x ebay, wat een schijtzooi!...
|
||||
|
||||
sja , helaas reageren meer mensen zo...
maarja volgende x doet ie het weer ....en dan is hij dus vogelvrij ... bij mij kwam hij er echt verkaait vanaf (mocht ie de velgen wederom aanbieden kun je hoog bieden en ze niet ophalen ) nee geef dan maar es een mail naar mij , es kijken of ie hetzelfde durft bij mij ... |
|
||||
|
||||
Met al dit gelul en gedoe heeft dit setje straks 2000 euro gekost,laat lekker lopen en zoek verder,Alle tijd die je er insteekt is zinloos,helaas maar volgende keer beter.
|
|
||||
|
||||
Daarom is een rechtsbijstandsverzekering zo handig en helaas onontbeerlijk heden ten dagen .
I Bazar .. dat was de voorloper van Ebay en helaas zijn de I Bazar gebruikers toen automatisch meeverhuisd |
|
||||
|
||||
blijkbaar ja ....
maarja je zult zo'n l%l maar treffen , korte metten mee maken zeg ik . |
|
||||
|
||||
ebay is niet alles inderdaad, maar meestal werkt het prima..
met paypal moet je trouwens ook goed uitkijken, zeker met het verkopen via ebay en laten betalen met paypal.. ik weet dat het deze keer niet aan de orde is maar omdat het toch al een algemeen ebay zeiktopic is... Als je een betaling via paypal krijgt die met een creditcard is gedaan naar paypal moet je ineens een premium account aanvragen anders krijg je je geld niet... duidelijk zijn naar de koper dus dat ie niet met creditcard betaald! als je een pakketje netjes verstuurd bewaar altijd je tracktrace nummer en verstuur verzekerd! een koper kan ineens bedenken om te zeggen dat ie niks gekregen heeft en zijn geld terug eisen ookal heeft hij het pakket wel ontvangen, met het tracktrace nummer zou je dan in theorie kunnen bewijzen dat het wel is afgeleverd. en anders kan je je geld via de verzendverzekering terug eisen. nog even over de velgen... inderdaad jammer dat ie ze niet wil verkopen maar anderzijds wel te verwachten. als er toch geen consequenties aan verbonden zijn is het goed te proberen voor m. anderzijds is het ook zo als je zelf iets verkoopt dat je er een redelijk bedrag voor wil hebben, maar dan moet je het niet op ebay zetten...
|
||||
|
||||
Quote:
jammer dat ik idd net die l%l heb getroffen. dit was mijn eerste ebay-ervaring (moest het er nooit zo van hebben), maar ook meteen mn laatste. dat is me wel duidelijk geworden. ik zag het al voor me om die dikke velgen thuis te hebben!
|
||||
|
||||
Ze duiken vast wel ergens op en dan pakken we hem terug,wat sixpack zegt
|
|
||||
|
||||
id emiel
|
|
||||
|
||||
Dat lijkt me inderdaad de beste oplossing, heel hoog gaan bieden als ze nog eens voorbij komen. Erg jammere ervaring zo!
|