Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 16-10-2006, 20:45
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life

Beste Broodfan:

Misschien heb je iets aan onderstaand hilarisch geschreven bezwaarschrift;

bezwaarschrift

Je hebt er wel even voor nodig om het door te spitten... (ik waarschuw alvast maar even).
Old 16-10-2006, 21:15
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Beste Broodfan:

Misschien heb je iets aan onderstaand hilarisch geschreven bezwaarschrift;

bezwaarschrift

Je hebt er wel even voor nodig om het door te spitten... (ik waarschuw alvast maar even).

Zoals ik al zei, alle hulp is welkom, en hier wordt het zo beschreven alsof je d'r nog geld mee kan verdienen.

Veel verliezen kan ik er in elk geval niet mee. Hooguit 39 cent aan portokosten...

We gaan 't maar eens proberen.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 22:29
Fred Fred is offline
Postwhore

Nou heb ik niet alle antwoorden gelezen, dus als ik wat herhaal jamer dan.

Schorsen gaat voor een bepaalde minimum periode....als er binnen die periode iets gebeurt, waardoor het schorsen eigenlijk niet meer geldig is, dan telt de schorsing in zijn geheel NIET.

Je hebt dus waarschijnlijk zelf een fout gemaakt door de verkeerde te schorsen, zodra namelijk de schorsing word opgeheven word alles gecontroleerd...verzekering, keuring etc.....

..

Ik denk dat je het in die richting moet zoeken, maar ik ben eerlijk gezegd bang dat je aan het korste eind gaat trekken.

Mijn Gti's staan al een paar maanden geschorst, puur omdat ik er geen tijd voor heb, APK is op een er van verlopen, verzekering (WA) loopt gewoon door, is toch oldtimer verzekering, voor die paar euro ben ik netjes verzekerd..als er wat gebeurt in de stalling bijvoorbeeld

IK heb tot nu toe geen enkel probleem met de RDW of wat dan ook

Verder heb ik een week of wat na de schorsing een nette brief gehad dat ze er vanuitgaan dat ie op het adres van de tenaamstelling staat, en dat bij een evt verplaatsing ik daar melding van moet maken etc..etc..

Last edited by Fred : 16-10-2006 at 22:35.
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 22:35
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fred
Nou heb ik niet alle antwoorden gelezen, dus als ik wat herhaal jamer dan.

Schorsen gaat voor een bepaalde minimum periode....als er binnen die periode iets gebeurt, waardoor het schorsen eigenlijk niet meer geldig is, dan telt de schorsing in zijn geheel NIET.

Je hebt dus waarschijnlijk zelf een fout gemaakt door de verkeerde te schorsen, zodra namelijk de schorsing word opgeheven word alles gecontroleerd...verzekering, keuring etc.....

..

Ik denk dat je het in die richting moet zoeken, maar ik ben eerlijk gezegd bang dat je aan het korste eind gaat trekken.

Mijn Gti's staan al een paar maanden geschorst, puur omdat ik er geen tijd voor heb, APK is op een er van verlopen, verzekering (WA) loopt gewoon door, is toch oldtimer verzekering, voor die paar euro ben ik netjes verzekerd..als er wat gebeurt in de stalling bijvoorbeeld

IK heb tot nu toe geen enkel probleem met de RDW of wat dan ook

Het zit zo:
Ik had afgelopen jaar drie auto's, een grijze golf, een rode jetta en een zwarte jetta. De golf is al lang geschorst, en daar hoor ik niks meer over.

De rode jetta had ik in maart geschorst, dacht ik, maar eenmaal thuis keek ik op het kenteken en zag ik dat de zwarte geschorst was (eigen schuld). Dus een of twee dagen later stond ik weer bij het postkantoor. Ditmaal om de zwarte weer in te schrijven en de rode uit te schrijven. Dit heb ik ook gedaan, Inschrijven was gratis, en de schorsing van de rode kostte me nogmaals iets van 22 euro. daarna is de auto keurig achter het huis blijven staan, uit het zicht, en nooit meer verplaatst. er kan dus niks met de auto gebeurd zijn dat aanleiding heeft gegeven tot het uit de schorsing halen ervan...

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 22:39
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Het zit zo:
Ik had afgelopen jaar drie auto's, een grijze golf, een rode jetta en een zwarte jetta. De golf is al lang geschorst, en daar hoor ik niks meer over.

De rode jetta had ik in maart geschorst, dacht ik, maar eenmaal thuis keek ik op het kenteken en zag ik dat de zwarte geschorst was (eigen schuld). Dus een of twee dagen later stond ik weer bij het postkantoor. Ditmaal om de zwarte weer in te schrijven en de rode uit te schrijven. Dit heb ik ook gedaan, Inschrijven was gratis, en de schorsing van de rode kostte me nogmaals iets van 22 euro. daarna is de auto keurig achter het huis blijven staan, uit het zicht, en nooit meer verplaatst. er kan dus niks met de auto gebeurd zijn dat aanleiding heeft gegeven tot het uit de schorsing halen ervan...

Zoals ik al zei: ongedaan maken van een schorsing binnen een bepaalde tijd geld als zijnde niet geschorst...simpel, en dan moet alles in orde zijn....in ieder geval geld dit voor de houderschapsbelasting...

DE RDW is er ook duidelijk over: zodra een schorsing eindigd MOET de auto gekeurd ,en verzekerd zijn.....en er vanuit gaande dat een en ander automatisch gechecked word in hun systeem.....staat er dan NIET gekeurd, NIET verzekerd...hoppa automatisch een prent...

Last edited by Fred : 16-10-2006 at 22:42.
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 22:41
breadfan83's Avatar

Quote:
Zoals ik al zei: ongedaan maken van een schorsing binnen een bepaalde tijd geld als zijnde niet geschorst...simpel, en dan moet alles in orde zijn....in ieder geval geld dit voor de houderschapsbelasting...

Ja klopt, maar die zwarte moest dus ook uit de schorsing worden gehaald.
Die bekeuringen heb ik voor die rode jetta gehad, die ik dus WEL geschorst had...

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 22:47
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ja klopt, maar die zwarte moest dus ook uit de schorsing worden gehaald.
Die bekeuringen heb ik voor die rode jetta gehad, die ik dus WEL geschorst had...

Als je geschorst hebt staat dat op je kentekendeel wat je krijgt bij de schorsing, met een datum.....als jij dat bewijs hebt (had) in dit geval klopt er inderdaad iets niet, maar eeeehm als het goed is heb je van de sloper een vrijwaring gehad, die word OOK afgegeven als een kenteken geschorst staat....heb je geen vrijwaring van die sloper gehad heb je een probleem..

Als ie afgevoerd is voor sloop tijdens schorsing en je hebt een vrijwaring dat ie bij de sloper is afgegeven is er niks aan de hand dan kun je met succes bezwaar maken...

Maar zoals ik het een beetje begrijp heb je dus geen vrijwaring van die sloper ??
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 22:55
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Die heeft tie wel bij mijn weten. Maar de vrijwaring die, die had gekregen van het Postkantoor heeft hij in zijn haast afgegeven bij de sloop. En die heeft hem niet meer. Maar aan die vrijwaring van de sloop kun je toch niet zien dat de wagen daarvoor daadwerkelijk geschorst was?

Maar wel een mooi bezwaarschrift moet ik zeggen. Naja ik betaal die boete van 16 euro maar gewoon...
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 23:00
breadfan83's Avatar

Quote:
Als je geschorst hebt staat dat op je kentekendeel wat je krijgt bij de schorsing, met een datum.....als jij dat bewijs hebt (had) in dit geval klopt er inderdaad iets niet, maar eeeehm als het goed is heb je van de sloper een vrijwaring gehad, die word OOK afgegeven als een kenteken geschorst staat....heb je geen vrijwaring van die sloper gehad heb je een probleem..

Als ie afgevoerd is voor sloop tijdens schorsing en je hebt een vrijwaring dat ie bij de sloper is afgegeven is er niks aan de hand dan kun je met succes bezwaar maken...

Maar zoals ik het een beetje begrijp heb je dus geen vrijwaring van die sloper ??

Jawel, de vrijwaring heb ik wel, maar dus geen bewijs dat de auto geschorst is geweest op de dag dat die controle is uitgevoerd.
Als ik de auto nu nog had had ik gewoon het kentekenbewijs kunnen overleggen. Aan een vrijwaring heb ik nu op het moment niks.
heb al contact gehad met de sloper maar het kentekenbewijs is al vernietigd, en het postkantoor kan me ook niet verder helpen.

Quote:
Originally Posted by RubenD
Die heeft tie wel bij mijn weten. Maar de kentekenbewijs die, die had gekregen van het Postkantoor heeft hij in zijn haast afgegeven bij de sloop. En die heeft hem niet meer. Maar aan die vrijwaring van de sloop kun je toch niet zien dat de wagen daarvoor daadwerkelijk geschorst was?

Maar wel een mooi bezwaarschrift moet ik zeggen. Naja ik betaal die boete van 16 euro maar gewoon...

kentekenbewijs bedoel je, niet vrijwaring

Als het een bekeuring was van 16 euro zou ik hem waarschijnlijk ook wel gewoon betalen, maar dit is 20 keer zo veel!

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 17-10-2006, 08:38
Fred Fred is offline
Postwhore

Als het goed is krijg je van een bonafide sloper netjes een vrijwaringsbewijs, ongeacht wat hij er dan mee doet....tenslotte doe jij als eigenaar van de auto afstand van de auto door hem aan de sloop aan te bieden.

Als de auto geschorst was is er in dat geval niks aan de hand...

Ik denk toch dat er ergens een foutje is gemaakt. Maar als het goed is kan de RDW je uit de brand helpen wat er precies ie gebeurt met het betreffende kenteken...Ik zou in ieder geval de RDW eens bellen en het uitleggen, wellicht kunnen zij e verder helpen
Reply With Quote
Old 17-10-2006, 08:42
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Verder heb ik een week of wat na de schorsing een nette brief gehad dat ze er vanuitgaan dat ie op het adres van de tenaamstelling staat, en dat bij een evt verplaatsing ik daar melding van moet maken etc..etc..

Die brief heb je waarschijnlijk van de belastingdienst gekregen.
Old 17-10-2006, 09:12
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Die brief heb je waarschijnlijk van de belastingdienst gekregen.

Klopt helemaal......dat soort zaken is altijd prettig om te hebben, én om te bewaren voor het geval er "vreemde" dingen gebeuren
Reply With Quote
Reply

Posting Rules