|
||||
|
||||
Heel mooi zo'n oude scirocco, zou er mijn corrado goed op in willen ruilen
|
|
||||
|
||||
Hihi, een Corrado is altijd welkom, maar dan wel als donor voor mn rocco
Heren wat is uw mening: 16v met webers, g60, 8v met webers, of de standaard 1600 motor tunen? mn collega heeft een g60 met getande riem voor de G-lader... en dat klinkt wel zo ontzettend ruig! maar het geluid van een 16v met kelkjes is ook prachtig........ mn vag-a-holics maatjes hebben nog een 16v (PL) in de schuurliggen, dus dat is wel lekker low budget dan.... of de originele motor gaan kietelen tot een leuke vermogenswinst....... BTW, ben al een beetje aan het krabben en schuren etc, maar de rot valt me redelijk mee, de dorpels zijn wel weg en het front ook, en de deuren, maar verder best redelijk. Weet iemand hier trouwens of het front van een golf 1 het zelfde is? dan puur het onderste gedeelte natuurlijk, waar de koplampen horen te zitten is natuurlijk anders, maar het gaat mij puur om de onderzijde van het front. En voor wie nog op zoek is naar ( imitatie ) plaatweerk, ga eens googlen op ARTA Parts hier heb ik een hoop kunnen vinden. Heeft iemand nog ervaring met de beugels die er te koop zijn om g60 remklauwen op golf1/scirocco wielnaaf (fuseehuis) te kunnen monteren? mag dit uberhaupt voor de apk? en heeft er iemand nog een handig tip hoe je het makkelijkste die *%^$&$&*$#* kit van de bodem af kan krijgen wat een rommel is dat om te verwijderen, wel kwaliteit spul geweest vroegah Tips & Trics zijn welkom Ciao!
|
||||
|
||||
deze vondt ik nog, zo was de eerste ontmoeting tussen mij en mn TS
|
||||
|
||||
Super mooie wagen heerlijk om zoiets te zien staan ziet er helemaal niet slecht uit, heb je trouwens al wat build off foto`s?
gr ronnie
|
||||
|
||||
Snap nog steeds niet welke GEK hem naar de sloop heeft gebracht.. maar goed...
Jij is er blij mee huibje!! EN met al die "nieuwe" parts moet het echt een plaatje gaan worden!
|
||||
|
||||
Inderdaad, als je het op mp zou zetten vang je er vaak nog aardig wat centen voor.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Tja, was 1e eigenaar, dus ik denk: opa dood......en zn ouwe trouwe vw stond nog in de schuur. familie haast, hup naar de sloop. ( de auto, niet opa ) jaja, ik heb samen met een maatje een schuur vol met type 1 A en B onderdelen gekocht dus ik heb nu genoeg spullen om de auto 3 keer te restaureren misschien dat jullie onze advertenties ook op MP hebben gespot zender setjes, nieuw front, lampjes, deurtjes etc etc. het ECHT mooie spule gaat natuurlijk niet weg Foto's komen met een tijdje weer, ik ben achter in de tuin aan het hobbyen, en het is nu nog erg nat en koud
|
||||
|
||||
ow heb jij die grote partij gekocht? die kerel had ook een rocco 1 vr6 toch? die gele?
zat er toevallig ook een nette chromen achterbumper tussen?
|
||||
|
||||
Quote:
klopt, die heb ik met een maatje overgenomen. inderdaad van de man met de type 1 vr6 ik heb hem even bekeken, maar dat is echt een he-le-ruige machine het is dat ik de centjes niet heb anders had ik die echt meegenomen. dan maar geen vr op kenteken de aura om die auto straalt absolute zelfmoord uit. heerlijk Maar helaas, geen chrome achterbumper bij de set aanwezig. wel kunstof setjes. wat zoek je nog allemaal? ik heb nu wel 2 zender setjes liggen en voor een heel verleidelijk bod wil ik misschien wel van mn chrome achterbumper af
|
||||
|
||||
haha nee die chromen moet je maar lekker zelf houden voor je eigen rocco. Ik wil het betaalbaar houden ) Iinmiddels heb ik ook al 2 chromen achterbumpers hier liggen, maar die zijn me nog niet perfect genoeg. In principe heb ik niks meer nodig voor mn rocco alleen nog een wisserarm (enkel systeem >'76). voor de rest ben ook ik overcompleet
jammer dat die rocco van die kerel zo overdreven gecleaned was (klinken weg etc.), maar die motor! verder inderdaad een hele nette (zelfmoord ) auto.
|
||||
|
||||
Quote:
het had wel wat vondt ik, en er zit een grill in van een oude type ford capri en dat staat ook errug ruig kan ik je melden!!!! heb je de auto wel eens "live" gezien???
|
||||
|
||||
Quote:
Hoi, Ik vond nog een leuk plaatje van een Scirocco met bijna hetzelfde kenteken als die van jou Het kenteken bestaat volgens de RDW niet meer Het kenteken van jou leverde ook geen gegevens op Gr. Menno Ps. Hoe ver ben je met je project?? |
|
||||
|
||||
Mooie aanwinst, zou de wagen zo houden. Echt geweldig zoiets ben benieuwd naar de nieuwe pics
|
||||
|
||||
Quote:
Menno, jij bent mijn held, super bedankt voor dit plaatje! die gaat bij het dagboek van mn rocco! Je vraag over het kenteken: Als je RDW beldt en je geeft het kenteken op zullen ze jou ook vertellen dat hij al 14 jaar "slaapt" Misschien nog mensen hier die naar de snippeling meeting zijn geweest??? Hij is meegegaan op de trailer en ik heb samen met mn maatje een prijs in de wacht gesleept met onze twee kranige roestbakken Mn trouwe daily passat had met zn "lugubere thema" ook nog een 3e prijs hihi Het project staat al weer even stil, ik heb een nieuwe baan en ik ben de badkamer aan het verbouwen, ook nog een g40 gekocht voor het vrouwtje.....alles kost tijd en geld helaas.. Maar de planning is dat hij in maart naar "de schuur" gaat, dan komen er andere nieuwe remmen op. de voorremklauwen zijn dusdanig klein dat ik er remmen van een golfje 1 GTI op ga zetten. achterremen worden compleet vernieuwd en er gaat een nieuwe distributie op. En dan......een afspraak bij de RDW om het kenteken terug te krijgen ik heb de auto van voor tot achter onderzocht, en ja hij heeft roest, maar hij is niet rot, hij zou in principe zo door de apk moeten rollen dus fingers crossed!
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. Last edited by loco-vr6 : 13-01-2009 at 19:41. |
|
||||
|
||||
Graag gedaan
Leuk om te horen dat ie bijna weer de weg op kan Veel succes en laat maar horen als ie goedgekeurd is. Gr. Menno |
|
||||
|
||||
Wat een leuke foto's
Die van mij ziet er zo uit: Gr. Menno
|
||||
|
||||
Quote:
staat een pic in het album bij oude meetings. Ding heeft een keer bij de VW-Team Hoogeveen meeting gestaan.
|
||||
|
||||
holy fucking mozes menno, wat een schoonheid
heb je haar zelf gerestaureerd of zo gekocht? ik moet wel helaas vertellen dat zodra de centjes het toelaten de mijne toch deels wordt verbouwd, dat wil zeggen, ik ga de zenderset monteren die ik heb liggen. om 1 reden: vossie heeft 1 van de mooiste originele type's 1 die ik ken, en deze van jou is ook al een extreem mooi origineel exemplaar, maar ik ben benieuwd wie me hier op t forum kan vertellen die live een type 1 met zender pakket heeft gezien. Ik doe het wl zo dat ik de koets van de auto ongeschonden laat, dus dat ik ooit eventueel de chrome bumpers weer terug kan plaatsen en hij weer origineel is. Waar ik wel heel erg ziek van ben is dat de bekleding van mijn bestuurders stoel gescheurd is...... ik ben al 3 jaar aan het zoeken naar een nieuwe stoel maar dat lijkt onmogenlijk. en verder..... tja, zodra tijd en geld het toelaten, een andere motor en tenminste een 5 bak monteren. Maar uit welke omgeving kom jij?????? moch je ooit wat zoeken stuur me dan eens een PB, misschien kan ik je aan onderdelen helpen, ik heb nog steeds 7 motorkappen , deuren achterkleppen, lijstjes nippeltjes en nappeltjes en nog bergen spul liggen. mooie wagen in iedergeval
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. Last edited by loco-vr6 : 13-01-2009 at 22:49. |
|
||||
|
||||
Zo staat hij er voorlopig bij, veilig in de achtertuin….
En af en toe, in een sentimentele bui, ga ik ff een kwartiertje ( volgens mijn vriendin een paar uur ) met een biertje en een peuk op visite, om weg te dromen van hoe het ooit gaat worden….
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. Last edited by loco-vr6 : 13-01-2009 at 22:50. |
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de complimenten Ik heb de wagen in mooie staat gekocht. De vorige eigenaar was de 2de eigenaar en heeft de wagen 30 jaar gehad. Die man woonde in Sittard, misschien herkennen sommigen de auto. Hij heeft hem altijd goed onderhouden en veel vernieuwd. Boekjes zijn er bij Wat er aan gebeurd is: - roestplekken bijgewerkt en gespoten - originele lichtmetalen velgen erin gezet - mijn bekleding was niet origineel meer maar gelukkig kon ik originele bekleding voor de stoelen kopen en een complete achterbank - 1 plaatje ingelast rechts bij de achterasophanging - sticker laten maken voor het achterraam Dingen die ik nog wil doen: - voorstoelen opnieuw bekleden - open dakje (niet origineel) dichtlassen en spuiten - nieuw hemeltje monteren Wie is vossie eigenlijk? Heb je een foto van zijn auto? Ga je je auto dagelijks gebruiken als die klaar is? Ik woon trouwens in Groningen. Ik heb de bekleding gevonden door gezocht-advertenties te plaatsen op marktplaats en speurders,heeft wel een poos geduurd trouwens maar ja je moet wat he. Ik ben benieuwd hoe je wagen eruit gaat zien, geloof niet dat ik zo'n pakket eerder gezien heb. Veel succes in elk geval Gr. Menno