|
||||
|
||||
Quote:
Nee ik heb er niet een zelf gebouwd. Heb een half jaartje terug alle mms die op de markt waren vergeleken. Dit omdat een kennis van mij veel problemen had met zijn DTA. Omdat je dan aan alle kanten "iets" hoort, heb ik het eens zelf bekeken. Nou ik ben zelf ook met een nieuwe motor bezig, en een mms zat ook in de lijst van opties. Zodoende heb ik ook heel serieus naar Megasquirt gekeken. Want ik ben een groot voorstander van zelf kunnen! Helaas vond ik in Megasquirt niet de mms die ik zocht. Al moet ik er bij zeggen dat ik het zeker blijf volgen wat de ontwikkelingen zijn. Enige mms waar ik voor zou kiezen,op basis van veel punten, zoals ondersteuning, aanwezige kennis, en begrijpbaarheid van de software, is DTA. Dan de prof. uitvoering, Mel gaat met deze rijden. Verder zeg je wel dat de processor blijft rekenen tussen de velden, dat klopt ook maar het blijft vrij grof wat je kunt regelen. Als je nu praat over een G60 motor die ik ga bouwen, zal onderin niet echt veel kunnen presteren. Een goede kenveld aanpassing om te zorgen dat de motor zo snel mogelijk uit dat gebied komt zou ten koste gaan van de hoge toeren omdat je daar dan geen kenvelden meer voor hebt. Wat bij een turbo motor een rol kan gaan spelen is dat je een stuk lag hebt die je probeert zo goed mogelijk te programeren, maar dan zou dit weer te koste gaan van.... Volgens mij heeft Megasquirt ook geen compensatie velden voor spanningval, en klopsensor. De eerste zit ook niet in DTA (de light versie niet) en dat kan wel eens een probleempje met de ontsteking geven. Vooral in het pingelgebied (doet iedere motor) kun je dat bij niet juist programeren schades krijgen. Dus een hele goede lambda uitlezer is een pré! Aan de andere kant, jij hebt helemaal gelijk als je zegt dat er mensen in de States mee rijden, die goede resutlaten halen. Tja...het blijft een keuze. Maar hou ons op de hoogte, ik ben zeer benieuwd. Hoe zit het trouwens met de verkrijgbaarheid van de onderdelen? |
|
||||
|
||||
Ok,. op veler verzoek:
zo ziet de kop eruit (8v) als je de kop uitfreest tot de klepzettel, en er een 4mm dikke koperen koppakking op zet.. zie ook eerder geposte uitgedraaide zuigers..
|
|
|||
|
|||
en op welke compressie kom je nu uit dan??
wat een beest van een koppakking. maar, aan de stand alone management mensen: hoe zit het nou met het management van Van Kronenburg. Die is toch ook al klaar? hoe zit het met de mogeljikheden van dat management. ik heb gehoord dat die minder dan de helft dan DTA zou gaan kosten. |
|
|||
|
|||
Dit is wel een leuk topic, ik leer er een hoop van, ik ben van plan om een 8v turbo te gaan bouwen, hoop info kan ik ook gebruiken.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Tis een oud topic maar ben toch benieuwd of mensen hier al een antwoord op hebben of ervaring met KMS...