![]() |
|
|||
|
|||
![]() dit project schiet al aardig op.
ik ben benieuwd naar het eind.
|
||||
|
||||
![]() ziet er goed uit, waar heb je die kelken vandaan btw?
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Lucien en wesly zijn idd kenners van Webers. Dit is ook niet de eerste keer dat ze webers afstellen. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt voor het aanbod, maar ik vind bij deze auto juist de oranje knipperlichten netjes staan. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De kelken zaten al bij de webers die ik kocht. Zijn 4 cm zo uit mijn hoofd, filters heb ik ook besteld . Worden 4 van die losse kleine filters die je over de kelken heen monteerd. Er is gewoon weinig ruimte voor grote filters te monteren. Bedankt voor de reacties allemaal, morgen ga ik weer druk verder. Vanavond even snel de motor eruit gehaald en de gehele uitlaat lijn verwijderd. De bak van de "oude" motor verwijderd incl. de koppeling en starterkrans. Beetje wazige foto , maar ik kan gewoon niet met dat ding omgaan. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ziet er allemaal goed uit, lekker blokje.
|
|||
|
|||
![]() Zozo het blok is er al uit
![]() Grtz Dennis
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zoals jullie kunnen zijn is het vandaag weer een productief dagje geweest. Motorruimte even lekker schoon gemaakt , stuurhuis met leidingen voor de stuurbekrachtiging gemonteerd , versn. bak achter de motor gehangen ( meteen even een nieuwe koppeling achter gemonteerd) en ten slotte de motor weer op zijn vertrouwde plek geplaatst. Alles zat lekker mee vandaag, weinig tegen gezeten moet ik zeggen. Spaghetti spruitstuk zit ook mooi weer op zijn plek en de aandrijfing is ook voor elkaar. Wat koelwaterslangen weer op zijn plek, en klein ander grut. Enigste probleem die mij tegemoet komt nu is de bougiskabels. Ik heb een ontsteking van een system porsche motor erop gezet . Dit schijnt dus vaker gedaan te worden heb ik gelezen. Ben nu alleen erg benieuwd wat voor verdeelkap en rotor ze gebruiken dan. De originele kabels passen niet op de verdeelkap van de ibiza. En de originele kap past niet op de ontsteking. Iemand die hier een alternatief voor weet?? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Weinig reacties na de laatste update moet ik zeggen.
![]() Maar goed, wij gaan vrolijk verder met de bouw van de auto. Hierbij even een filmpje van de motor. HIJ DOET HET!!!!!! Nog niet helemaal optimaal, maar dat word verholpen door het laten afstellen van de carb.`s. Ben in ieder geval blij dat hij het gewoon doet. Er was namelijk voor mij weinig achtergrond informatie van de webers, wist niet hoe ze waren en in wat voor staat. Dat het er goed uitzag was het enigste. Hij loopt nu iets te rijk, dat komt omdat ze hiervoor op een opgeboorde 16v zaten met geflowde kop en andere nokkenassen. Enigste wat er nog gedaan moet worden is het opzoek gaan naar een stuurbekrachtigings leiding. Deze had ik namelijk wel, maar is door mijn collega per ongeluk gebruikt bij zijn ombouw naar st. bekr. . ![]() Verder moet de auto nog worden voorzien van een einddemper, ik heb er wel 1 liggen die ik daarvoor ga gebruiken CQ pasmaken. Maar daarvoor ben ik nog opzoek naar een originele einddemper van een golf 16v. Verder moet ik ook nog een oplossing zoeken voor de bovenste waterslang. Deze komt precies tegen mijn kelk aan. Nu zag ik dat het watermondje van een golf 3 2.0 16v iets schuiner stond met dezelfde aansluitingen. Ik denk dat ik deze maar even ga bestellen en passen. http://www.video4all.nl/src/win_vid...BjhMJTQcmU3xXw3 |
|
||||
|
||||
![]() het lopen van 3 cylinders ,kan duiden op : verstopte sproeiers,vacuum lek ,verbrande kleppen ,verbogen kleppen ,kapotte bougie .
|
||||
|
||||
![]() Dit Gaat zeker goed komen ! Super dat ie al loopt,denk je dat je het Co een beetje af kunt stellen voor als ie voor de de apk keuring moet?
In ieder geval een super combinatie ,de 16v met webers!Ik ben erg benieuwd hoe dat zal rijden ,je bent in ieder geval goed bezig (en je laat er geen gras over groeien!) Succes ! groeten Wytze |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik denk zelf dat hij een verstopte sproeier heeft op de 1e cillinder, want af en toe back fire`d hij uit zijn 1e kelk van de 1e cillinder. Dat geeft aan op een te arm mengsel. Maar dat moet helemaal goed komen verder hoor. Verbrande klep, verbogen of iets dergelijks is het zeker niet. Kapotte bougie kan het nog wel wezen. @Jettaracing: Bedankt, en als je het wilt moet je het gewoon meteen doen toch?? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Erg net project! Je onderdeel ligt netjes in de schuur te wachten. Heeft echt geen haast! Geld zit al in de forumpot.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt Sander, ik kom hem deze week ophalen bij je. Ik geef je even een belletje van te voren. |
|
||||
|
||||
![]() Damn, je werkt echt snel zeg. Ziet er allemaal goed uit!
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kom maar een keer langs wippen op mijn werk, daar staat hij. Bedankt allemaal voor de reacties. Vanavond ben ik weer even heel druk bezig geweest met van die kleine dingen. Het op "3" cillinders lopen is ook gevonden, de vacuum vervroeger is stuk. Hierdoor trekt hij valse lucht op het inlaat spruitstuk terhoogte van de 3e en 4e cillinder. Verder heb ik de stuurbekr. leiding gemonteerd. De koelvin voor de radiateur heb ik verplaatst naar de voorkant van de auto. Deze zit dus tussen het front en de radiateur in nu. Staat meteen een stuk sierlijker onder de kap. De waterslang die ik op het filmpje afkeur heb ik ook vervangen nu door 1 die wel goed past. Loopt nu mooi vrij van de webers af. Verder nog wat kleine dingen aangepast om het front weer netjes te kunnen monteren. Morgen ga ik verder met het aanpassen van de gril. Deze ga ik aan de achterkant gedeeltelijk dicht maken over de lengte. Dit IVM de rij wind. Bij hogere snelheden komt de rij wind samengeperst in de kelken terrecht. Dit wil je niet omdat hij dan een te arm mengsel krijgt en het risico is dus dat je motorschade oploopt. Foto`s van de aanpassingen heb ik nog niet gemaakt. ![]() Deze zal ik morgen en maken en posten. Nu ga ik mijn bedje opzoeken.... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() Hier wat foto`s van de ombouw naar een andere koelvin. Op de 2e foto zie je hem net voor de radiateur staan tussen het voorfront. Het is een fan geworden van een citroen zx. Deze staat bij de zx ook voor de radiateur en koelt enorm goed. Heb alleen een heel klein sleufje in mijn voor front gemaakt en een dwars strip van het voor front een deel verwijderd voor de motor van de fan. Viel in grote lijnen ontzettend mee, de warmte wisselaar heb ik gewoon van de jetta gebruikt en daar deze fan op aangesloten. Heb ook niet lopen knippen in de originele kabelboom verder, heb alleen van een sloop auto de originele boom van de koelvin gepakt. Op de andere foto zie je ook mijn koelwaterslang die nu wel perfect zit. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ziet er allemaal super uit
![]() Ga zo door Grtz Dennis
|
||||
|
||||
![]() echt super dik project!!!!!! ik denk dat ik volgende week ff langs kom om te spieken, kun je je telnr ff pben of mij ff bellen/smsen, bij je nummer kwijt...
![]()
|
||||
|
||||
![]() Waar woon je in Noord Holland? Wel interessant om een keertje te komen kijken!
|