|
||||
|
||||
doet eens een google search naar:
vw-cult-movie.wmv 300pk plus en dan nog niet aan de 300 per uur..
|
|
||||
|
||||
mijn golf 2 16v motorcode kr loopt 230 op teller maar ik heb zowiezo 20 km afwijking in de teller zitten dus de top zal ook zo rond de 200 liggen
maar kameraad van me reed met golf 1 met sirocco 16v kr motor tuned naar 178,8 pk 260 km op teller en had nog geen eens de ventiel dompjes van de halfords maar nogmaals wat werkelijk de top snelheden zijn is altijd gissen zodra de politie je flitst op top weet je het cker die corrigeren het zelfs voor je |
|
|||
|
|||
Quote:
Mijn 16v ging 100 kilometer per uur |
|
||||
|
||||
Quote:
Hard zat, voor een bus. Geen idee eigenlijk, tellertje verticaal naar beneden was al eng genoeg. Iedereen ging wel netjes naar rechts.
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is niet waar. Het gewicht is wel degelijk een variabele voor de topsnelheid. F.rolweerstand = C.rol *M*g*cos(a) |
|
||||
|
||||
@Saus: daar heb je natuurlijk gelijk in! Een verschil van 1000kg maakt natuurlijk echt wel uit icm met de rolweerstand.
Maarre.....ik ging eigenlijk uit van een bestaande MK2. Indien je het gewicht 50kg omlaag brengt dan wordt de topsnelheid echt niet 10km/h hoger. Monteer je daarentegen i.p.v. 185 banden 215 dan kost je dat wel gauw een paar kilometer. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is waar. Maar als van een bestaande mk2 uitgaat kan je het frontaal oppervlakte en de Cw waarde net zo min als een variabele zien ( net zoals het gewicht ) . Daar is net zo moelijk mee te spelen als met het gewicht. Toch noem je die ook als variabele. Ach dit blijft een leuk topic . |
|
||||
|
||||
Gelukkig begrijp je precies wat ik bedoel Saus!
|
|
||||
|
||||
Quote:
was op chimay... pompte volgens de rollenbankbriefje wat onder het ruit lag 466pk eruit.. en ja dat loopt heel hard.. dat zijn de franse jeroen diks zeg maar
|
||||
|
||||
Quote:
die golf wil ik zien.. want geen enkele golf 1 met 8v g60 in nederland haalt 250 pk aan de wielen.. and i know en bij snelheden boven de 255km per ur komt je vooruit naar binnen zetten bij een golf 1.. die franse golf 1 had dit opgelost dmv een plakruit
|
|||
|
|||
Hij is wel in-de-war ...
Sorry, weer on-topic !!! |
|
||||
|
||||
Ik denk dat die super16v is opgestegen en weggevlogen...Wie heeft er een stukkie brood om em te lokken?
|
|
|||
|
|||
Hopelijk wel een ringetje om zijn pootje
Maar nu weer on-topic |
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
die heeft ook het front verstevigd geloof ik....
|
||||
|
||||
jup.. gewoon ala bergcup.. mooi doorgelast met verstevigingsframe
|
||||
|
||||
ik heb mijn vorige golf, een 1300 MK2, weg moeten doen van de buurt omdat de ramen in de hoofdstraat sneuvelden als ik passeerde onderweg naar school
die verrekte supersonische knal ook he met die golfjes....stomme geluidsbarriere
|
||||
|
||||
Man, met een gewone 16v red je dit echt niet. Zelfs Martin B (iedereen kent hem, 16vT golf 1) zou je dan niet bij kunnen houden (bij wijze van dan ) Zijn blok zijn we nu weer aan het opbouwen, en daarna gaat de auto naar KMS om hem af te stellen en te testen...Ben benieuwd wat daar uit gaat komen!
Quote:
Was laatst bij Emming (de noordelingen zullen hem kennen...) en daar had ie een blokje lopen (1.6, 8v audi) die gewoon 10.800 toeren liep!!!! Maar goed, was een 8v, weet ik, maar wou het even zeggen! Btw, Emming haalt ook maximaal iets van 220-240 pk uit een 16v blok...
|
|||
|
|||
Quote:
Nah, 10000 rpm zal ook niet zo een probleem zijn MITS er natuurlijk een aantal zaken zijn aangepast, en dat is nou net wat er in het oorspronkelijke verhaal ontbreekt..... Andere zuigers, bewerkte cq andere drijfstangen, zwaardere klepveren etc zijn zaken die nodig zijn om dat soort hoge toerentallen te draaien, zonder dat er iets naar buiten komt.... In dat opzicht denk ik dat JUIST een 16 klepper hogere toeren kan maken, want daar zijn de kleppen bijv kleiner, dus hebben ook minder massa, dus minder kans op zweven etc..... Die 10000 toeren kunnen dus best.....na aanpassingen |
|
||||
|
||||
Quote:
super, kan het ook niet anders zeggen, eerst zien dan geloven krijg ie van mij ook nog wel een euro voor elke km dat ie er boven zit