|
||||
|
||||
Hmm, hij heeft wel zure plekken.. Vind het eigenlijk ook een beetje zonde om de rocco te slopen. D'r zit iig nog veel werk aan je golfje voordat ie op de weg komt. Maar dat maakt niet uit want daar heb je hem tenslotte ook voor gekocht
Maar trek die rocco nog niet uit elkaar voordat je _zeker_ weet dat je doorgaat met je golf (ivm roest e.d. ) Succes in ieder geval
|
||||
|
||||
he die tom .
ik zag je golfje en het valt best mee met die plekjes. die van mij was er erger aan toe. ik hoop dat je veel zelf kan. als je wil dat ik een keer kom helpen hoor ik het graag. groetjes gijs |
|
||||
|
||||
Quote:
thnx, ik vondt ht ook nogal meevallen.. als je een mini gewend bent.... trouwens, als ik zo naar de rest van de restauratieobjecten op dit forum kijk, dan zien die er zeker niet beter uit...
|
||||
|
||||
Vandaag trouwens bezoek van de plaatselijke straler gehad. die vondt het niet de moeite om de auto te stralen. zag er nog prima uit zei die en ook hij kon geen andere plekken ontdekken.
Ik ga het dus gewoon slijpen, lassen en dan netjes afmaken door alles schoon te maken, op te schuren en naar de spuiter te brengen. hou jullie op de hoogte!
|
||||
|
||||
update
net terug van een avond klussen dus snel even nog wat piccies posten...
blokje in de takel!!! de smerige motorruimte en na een poetsbeurt met grilreiniger oja, de kabelboom en stuurkolom heb ik er ook nog even uit gehaald.. kale bedoeling! tot de volgende keer!
|
||||
|
||||
nice,keep on working
|
|
||||
|
||||
werken,werken en nog s werken
Jezus wat een drukte, zou bijna vergeten dat ik nog aan de golf moet werken! Gisteravond heb ik ik de mxer ontdaan van zijn achteras , voorwielophanging, schakelpook, stuurhuis, uitlaat, tank en veerpoten ontdaan. yeah!
Hij staat nog op 4 wielen, maar dan wel 2 hoog opgestapeld en onder de kokers geplaatst. Zie de foto's ! Dinsdagavond ga ik wer weer mee verder: plaatwerk in orde maken. Wish me luck!
|
||||
|
||||
Quote:
had dan meteen een Pirelli-GTI gekocht, die dingen zijn zeldzaam en ook snel genoeg, evt. makkelijk nog sneller te maken (makkelijker als bij jou 1100cctje MX).....maar je moet toch iets te hobbyen hebben, he? Last edited by Rene´ : 20-05-2006 at 12:01. |
|
||||
|
||||
Quote:
ik wilde geen zeldzame golf hebben, kwam er pas laat achter dat een mx best zeldzaam is. ik wilde vooral een snelle belastingvrije golf die betrouwbaar is en geschikt voor regelmatig gebruik (ik ben ook een slechtweer rijder) Een pirelli kost bovendien echt een hoop, ik ben tot nu toe 950 euro kwijt aan mijn golf ( scirocco delen, golf mx, plaatwerk en kleinigheden) wat nog rest is 1000 euro voor het spuitwerk en andere afbouwkosten. Dolgelukkig ben ik ermee! Bovendie is het inderdaad een enorm leuke hobbie.. kan niet wachten om weer aan het werk te gaan, maar moet nog het een en ander doen voor de studie...
|
||||
|
||||
Quote:
moet je me toch eens vertellen waar jij m laat spuiten of doe je t zelf?
|
||||
|
||||
Quote:
dat is waar, tenminste als men een beetje goede wil hebben. Suc6 verder met je project. |
|
|||
|
|||
leuk project, je zal voorlopig wel zoet zijn!
Ik heb ook een scirocco 16v gehad en ben t met je eens dat golf I gewoon leuker is, zeker als ie wat meer pks heeft dan een standaard GTI. Heb nu ook 2 golfjes I, waarvan de gti helemaal orgineel en roestvrij is. Misschien komt er in de gti ook wat snellers, maar dan liever een oettinger blok ofzo, maar t belangrijkste is t standaard remsysteem verbeteren! Want t orginele systeem is niet genoeg voor t betere scheurwerk(woon in Spanje...) Was r verder geen roest bij de ophanging van de achteras?? Daar zijn ze vaak slecht. Je pakt t wel grondig aan, keep up the good work. Verder, veel plezier met je project en keep us posted! grtn yal |
|
||||
|
||||
hé yal, welkom btw, ik kan nergens een topic vinden waar je foto's staan hebt van je leuke eigendommen in spanje!
mss es posten? |
|
||||
|
||||
Quote:
In duitsland, net over de grens bij kerkrade, zit een oude man die veel zwart bij durft te verdienen. kaal aanleveren, liefst opgeschuurd, dan maakt hij m strak en spuit binnen+ buiten voor ongeveer 500 euro.(zijn woorden klonken als: funfhunderdeuero, dann kann ich den ganzen golf fur dich spritzen...)
|
||||
|
||||
Quote:
Nee idd geen roest bij de ophanging van de achteras en kokers... wel de voorschermen, ruit hoekjes, tankdop en spatbordranden: vanavond slijpen en hechten! Ik vind het echt leuk om te zien hoe snel ie uit elkaar ging, om alle onderdelen bij elkaar te zoeken en er langzaam iets moois van te maken... en dan: gas op de krukas! Mbt de kleur zit ik nog een beetje te twijfelen tussen azoren blau, monaco blau of bmw donkerblauw... lastig! Achja, eerst maar alle roest uitslijpen en vervangen door nieuwe plaat. daarna de bodem schoonmaken, in de grondlak en op nieuw in de bodyschutz... nee ik heb voorlopig nog genoeg tijd om over de kleur na te denken. groetjes!
|
||||
|
||||
Quote:
ik woon 1 minuut van kerkrade af, check pm...
|
||||
|
||||
Heeft er ook nog iemand zo'n goedkoop spuitadresje in de buurt van Oldenzaal/Enschede?
|
||||
|
||||
Lekker slim is dat, eerst opschuren, daarna strakmaken...................
Na het schuren zijn heleboel deukjes en alles niet meer goed te zien. Geloof mij maar voor 500,- een complete auto laten spuiten is weggegooid geld, al is het 1000,- is het nog te goedkoop om mooi te worden, of ik stel hoge eisen....
|
||||
|
||||
Quote:
die man doet alleen spuiten hebk van tommy vernomen en dat doet een spuitbedrijf ook voor dat geld... strakmaken endergelijke kost t geld, en ik had mijne mat geschuurd en de spuiter was er ook niet zo blij mee aangezien ik t hem moeilijk had gemaakt kleine deukjes nu te vinden....
|
||||
|
||||
Alweer een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen.. dus tijd voor een update!
Het volgende is de afgelopen tijd binnen gekomen: rood-witte achterlichten nieuwe bumers knippers koplampen remleidingen .. de auto staat inmiddels op zijn wielen.. (nog op zoek naar een setje 15"...) en voorzien van alle bestelbare Powerflex bussen. Ik heb besloten om er een complete rollcell in te bouwen, die ontworpen is en momenteel wordt gefabriceerd. Het geboorde blok ligt gedeeltelijk uit elkaar om alles goed schoon te kunnen maken. Deze week nog even nieuwe toplagers halen en nieuwe brandstof leidingen en dan is het bouwpakket compleet. ( spaghetti spruitstuk staat in backorder) Tevens een mooie kleur gespot. Shadow blue metallic. Het is een donkerblauw die te vinden is op de toureg. Al twijfel ik nog steeds over bali grun. De planning is om eerst de laatste las te leggen aan de wielkasten achter, het geheel te behandelen en vervolgens de auto spuitklaar te maken. Ik heb er zin in maar door drukte met de studie kom ik er maar niet aan toe. Misschien dit weekend... I'll keep you posted.