|
||||
|
||||
Bij Kosmeier in Musselkanaal staat een witte Golf 1 SC. Daar had ik nog nooit van gehoord. Hij ziet er van binnen wel enigzins GTI-achtig uit. Heeft een rood streepje op beide bumpers als ik me niet vergis.
Kent iemand dan deze uitvoering ??? Zei mij namelijk helemaal niks. Grtz............ LRR
|
||||
|
||||
Is idd een sportieve uitvoering uit 1981. In Nederland volgens mij alleen geleverd in lichtblauw-metallic.
|
||||
|
||||
Ik heb nog een oranje sprinter staan. Maar nu was ik erg benieuwd of iemand weet wat voor kleur striping hier op de zijkant komt.
Er zit nu zwart op, maar dit is volgensmij niet orgineel, want het woord sprinter staat hier niet in. Heb jij misschien enig idee hajee |
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij donkergroen, net als op de gele.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
ik sta je bij.. ga in etka zoeken en je ziet dat er EN mist EN verstralers voor zijn.. de polo 2 coupe van me meissie iedem ! dus, overruled ! |
|
||||
|
||||
Quote:
start een eigen topic op of zo |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Hest geliek !!!!!! Dat is hom !!!!
|
||||
|
||||
Hier in het dorp rijd een zeer nette golf 1 GT rond. Deze schijnt origineel gelevert te zijn en heeft in principe een volledige GTI uitvoering alleen een 1.6 carb motor. Aangezien men toen voor een iets groter bedrag de veel snellere GTI kon krijgen zijn er super weinig van deze auto's verkocht. Zie er trouwens ook geen staan bij de Doppel-wobber lijst. Maar schijnt toch origineel te zijn verkocht.
Heb zelf trouwens 5 jaar een golf 1 GTI gereden, waardoor ik met het VW-virus ben besmet. Heb de auto nog steeds maar is in zeer slechte staat. De carroserie heeft zwaar geleden na 350.000km en heeft de gebruikelijke roestplaatsen. Ook is de verwachtiging dat deze auto ooit een schade heeft gehad omdat er een leren dakje op was geplakt. Dit wilde ze wel eens doen om niet het hele dak super strak te hoeven maken.
|
||||
|
||||
hier dan maar ook mijn typeplaatje posten.
zat op een groene mk1 op de sloop en heb hem er natuurlijk afgehaald. ik heb nog steeds niets van info over deze golf. |
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je het kenteken al eens gecheckt bij de RDW ??? Want van een Golf 1 GT heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Grtz............. LRR
|
||||
|
||||
Quote:
Hmm dat is inderdaad een idee, zal eens kijken of ik vanmiddag in de gelegenheid ben om te checken. EDIT: nou vanmiddag dus ff gekeken en kenteken ingevoerd bij de RDW, blijkt dus een normale C te zijn de ze hebben omgebouwd naar de GTI-look. Denk dus dat het type plaatje gewoon van een GTI is waar ze de I vanaf hebben gezaagd. Personenauto Merk VOLKSWAGEN Handelsbenaming GOLF C 51 KW Kleur(en) Wit Brandstof Benzine Aantal cilinders 4 Cilinderinhoud 0 cm3 Aantal zitplaatsen 0 Aantal staanplaatsen N.v.t. Massa ledig voertuig 764 kg Maximum massa voertuig 0 kg Massa rijklaar 0 kg Laadvermogen N.v.t. Maximum massa te trekken indien aanhangwagen: - ongeremd 0 kg - geremd 0 kg - oplegger geremd N.v.t. - autonoom geremd N.v.t. - middenas geremd N.v.t. Datum eerste afgifte Nederland 22 april 1982 Datum eerste toelating 22 april 1982 Datum aanvang tenaamstelling 22 april 2005 Vervaldatum APK 17 augustus 2006
www.vwgolf-info.nl Last edited by Antoineveld : 28-02-2006 at 17:16. |
|
||||
|
||||
Quote:
normaal gesproken is die striping inderdaad groen,(ook volgens de folder) echter een oud werknemer vertelde me dat er bij de 1600's de striping zwart was, en groen bij een 1300... |
|
||||
|
||||
Quote:
Golf Swiss Champion ... |
|
||||
|
||||
Quote:
Hmm oke, ik heb dus de 1300.. maar dan wel met de zwarte striping. Zal kijken welke van de 2 kleuren we gaan gebruiken (liefst orgineel). Maar dat duurt nog wel even. |
|
||||
|
||||
Quote:
mooi! maak eens een topicje aan.. leuk om te volgen zoiets.. btw.. in de sprinter striping hoort "sprinter"te staan..anders is het waarschijnlijk gti striping.. maar waarschijnlijk moet het dan gewoon de groene zijn. Last edited by hajee : 28-02-2006 at 19:37. |
|
||||
|
||||
hmm ik heb ooit eens opgevangen dat een golf 1 GT een 1500tje is zeg maar als voorloper van de gti?
|
||||
|
||||
Quote:
Tja, ik was dus ook in de veronderstelling dat ze echt bestonden, maar zelfs op dobbel-wobber staat er helemaal niets over op. En hun halen bijna alle gegevens rechtstreeks van VW software. Dus denk dat ie toch niet bestaat.
|
||||
|
||||
Ik dacht dat het ook algemeen bekend was dat doppel-wobber NIET alles correct heeft en ook NIET 100% volledig is...
Net als bijv. die golf MX die alleen in nl geleverd is als speciale uitvoering van PON zou zown mk1 GT ook een aparte uitvoering kunnen zijn...