|
|||
|
|||
4-4-2020
Zo.. de RX5 zit er op! Niet veel van te zien op de foto.. het glimt wat meer.. Wat een fijn spul om te verwerken zeg! Daarna begonnen met het afkitten met strijkkit.
|
|||
|
|||
10-4-2020
Vandaag een eerste laagje rx10 kunnen opzetten op de onderkant versnellingsbak. Ik had verwacht dat het dikker zou zijn. Het is net zo dun als normale verf. 1e laag dekt niet, maar vloeit wel goed uit. Verdund met 10 a 15% rx5 zoals op de verpakking staat. Op de foto’s lijkt het beter te dekken dan in het echt, maar dat zal wel goed komen. Morgen is de bodem aan de 1e laag toe.
|
||||
|
||||
wat een werk! lekker bezig wel
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
Net begonnen, moet nog een hoop komen
|
|||
|
|||
Het is wel dankbaar werk als het eenmaal klaar is
|
|
|||
|
|||
Absoluut!
|
|||
|
|||
12-4-2020
Ik ben de hele dag bezig geweest met de onderkant, heb gelukkig op t laatst ook hulp gehad van mijn lady. Maar het staat 1x in de rx10. Hele klus als je dat netjes wil doen en elk hoekje wil raken zeg! Heb ik me in vergist! Morgen zal ik foto’s maken! Nu een week drogen. Jammer want heb veel vrij deze week.. haha.. 19-4-2020 Nou de foto’s hebben wat langer geduurd maar bij deze! Alles tot de voorste dwarsbalk nu 2x in de RX10.. Eind deze week begin ik met de RX10 in de grijze kleur, dat wordt het eindresultaat. Tot nu toe goed tevreden.
|
|||
|
|||
23-4-2020
Begonnen aan de (voorlopig) laatste laag. Na wat informeren bleek dat ral 7046 het dichtst bij origineel kwam, dus deze pot RX10 laten mengen op kleur als laatste afwerklaag. Zeer tevreden over RX! Morgen het laatste stuk proberen af te krijgen, dan alles goed laten drogen en dan kunnen de versnellingsbak en assen er weer onder.
|
|||
|
|||
24-4-2020
Zo. Alles vanaf de vooras naar achter is klaar en kan na drogen worden opgebouwd. Wat een werk maar ben zeer tevreden
|
||||
|
||||
Ziet er keurig uit!
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
Was echt een werk, stof zit op een gegeven moment gewoon in je poriën haha. En dat was nog maar tot aan de vooras..
|
|||
|
|||
26-4-2020
Vandaag met mn schakelstang bezig geweest omdat ik er nu mooi bij kan en alle geleiders wil vervangen en stofkappen wil monteren. In Brazilië hebben ze in de loop der tijd verschillende types gehad. Een Braziliaanse spijlbus volgt niet de evolutie van een Duitse spijlbus. Een Braziliaanse kan bijvoorbeeld nieuw type richtingaanwijzers hebben en oud type deurklinken. Je kan dus niet per definitie zien aan onderdelen welk bouwjaar de bus heeft. Wel is alles uitwisselbaar met de Duitse bussen, maar je kan dus niet zomaar onderdelen op modeljaar bestellen. Ik heb een buis waar de schakelstang doorheen loopt. Op plaatjes en tekeningen heb ik gezien welke onderdelen ik nodig heb. Er zat bij mij namelijk niks op qua geleiders en stofkappen dus had geen referentie. Eerst wilde de stang er niet uit. Toen heb ik hem naar voren getrokken, en ergens in het midden bleek er toch een geleider te zitten: Dat was ook de enige. Verder geen geleiders en stofkappen. Ik was in de veronderstelling dat er aan beide kanten een plastic geleider moest zitten, een soort shuttle vorm. Zoals jullie kunnen zien heb ik een soort cilindervorm. De schakelstang heeft dus een gaatje in het midden voor een geleider, en een gaatje aan de voorzijde. De zijde bij het neusstuk van de bak heeft dus geen gaatje voor een geleider. Dit komt overeen met een (Duits) type schakelstang van bouwjaar 1958-1962 (mijn bus is van 1975).
|
|||
|
|||
1-5-2020
Nou weer lekker kunnen doorgaan met klussen.. Eerst wat onderdelen besteld. Even goed gekeken wat ik nodig had aangezien er een aantal dingen gewoon niet op zaten en ik niet in mijn hoofd heb waar er nou een stofkapje, geleidebus of wat dan ook hoort te zitten, en dat dus ook niet kon opzoeken omdat de Braziliaanse bussen zoals gezegd oude en nieuwe type onderdelen door elkaar gemonteerd hebben zitten.. Nieuwe bakrubbers, origineel VW: Daarna begonnen aan het opbouwen van de bak. Startmotor gemonteerd, en de massakabel. Ook de nieuwe bakrubbers en stootrubbers achteras gemonteerd: Daarna de schakelstang opgelapt. Vervolgens geleidebussen en stofkappen van de schakelstang gemonteerd. Ook een op de bakneus al is dat volgens mij niet standaard op een T1 maar ik vond het een fijn idee. De boutjes om de schakelstangen te verbinden stonden backorder dus die worden nog vervangen:
|
||||
|
||||
Ziet er erg netjes uit allemaal!!
|
|||
|
|||
Moet er straks ook weer 50 jaar tegen kunnen
|
|||
|
|||
1-5-2020
Toen de schakelstang weer gemonteerd hoe het hoort. Nu kon eindelijk de achteras er weer onder. Eindelijk wat resultaat te zien. Wat een heerlijk gezicht is dat Nieuwe veer voor de koppelingsgaffel gemonteerd: Nieuwe prise-as keerring en druklager:
Past Kever 1200 Polo 9N Golf 6 diesel Current Golf MK1 T1 spijlbus Brazil Last edited by Razor81 : 19-12-2024 at 21:41. |
|
|||
|
|||
2-5-2020
Vandaag even doorgepakt en de vooras gedemonteerd. Ook alle remleidingen, HRC en de meeste kabels en bedrading verwijderd. Aankomende week weer beginnen aan het vieze werk met de staalborstel en lamellenschijf Wat echt opvalt is dat er nog geen enkel boutje vastgerot zat, of is afgebroken aan de bus. Helemaal niks. Dat is dan wel weer lekker
|
||||
|
||||
dat is dan wel weer lekker ja! flink project erg leuk om te volgen
|
|||
|
|||
Ja het was een aardig project
|
|||
|
|||
3-5-2020
Weer ff 3 uurtjes aan de bus geklust. Vandaag stuur gedemonteerd, stuurhuis eronderuit gehaald en de pedalen en bedrading gedemonteerd. De voorvloer is nu leeg en gaat aankomende week kaal. In ieder geval een begin maken Viel me trouwens mee, dat stuurhuis er onderuit. Ik heb de bus op assteunen gezet die op 2 tegels staan en ik kon hem er zo onderuit draaien. Ook het stuur viel mee. WD-40 en een grote trekker gebruikt. Een 10 min. op spanning laten staan en toen verder opdraaien, stuur kwam goed los