|
|||
|
|||
Quote:
Zijn gewone moeren fijne draad die conisch gedraaid zijn aan 1 zijde.
|
||||
|
||||
Heb verder te weinig kennis van de theorie, maar daar mag jij bij helpen
Je zegt: De verstelling naar buiten is voor de kpi, de verstelling naar voren is voor de caster afstelling. Kpi en caster zijn bij jou ontwerp afhankelijk van elkaar. Ja ze zijn onafhankelijk in te stellen, maar niet zonder dat 1 van de 2 mee beweegt. Is dit wenselijk? Bij onderstaand voorbeeld zou je dus de kpi kunnen instellen zonder dat de caster mee veranderd. |
|
|||
|
|||
Dat is zeker zo, maar ik wil tegelijkertijd een langere fuseekogel. De langere fuseekogel is tegen het rollen in de bochten.
Met het uitlijnen van het onderstel is het niet zo erg als er componenten elkaar beïnvloeden, dat is bij de meeste multilink onderstellen ook zo. Hierdoor zal het uitlijnen wat langer duren en omdat je meer kan aanpassen zal je het ook vaker verstellen. |
|
||||
|
||||
Langere fusee kogel zal het probleem niet zijn.
http://scch-heads.com/images/parts/...it%20bottom.jpg Valt me ook wat anders op: Pagina 1: draagarm van de golf 4. Hier is 1 scharnierpunt minder? Zie bovenstaande afbeelding in rood omcirkeld. Dat zie je daar niet terug. |
|
|||
|
|||
Er zijn natuurlijk meerdere manieren van verstellen, maar met uitlijnen vind ik schroefdraad fijner dan schuiven. Met schuiven is de fijne afstelling namelijk erg lastig.
Het scharnier punt moet er in mijn ogen in zitten anders komt de achterste bevestiging in de knoop bij het verstellen van de draagarm. Sommige willen een tubular draagarm voor meer stijfheid, andere willen caster of KPI (gelijk ook camber) afstelling en weer andere willen minder rol van het chassis in de bochten. Al deze factoren wil ik in 1 keer combineren, het zal slechter voor de comfort en misschien zelfs banden slijtage zijn maar dat is een compromis die ik wel wil nemen. En als het blijkt dat er echt niet mee te rijden valt kan ik altijd nog terug omdat ik met de originele ophangpunten ga werken. |