|
|||
|
|||
Quote:
Ik mag het hopen , heb mij al jaren suf gezocht naar een originele mk2 16v. Mijne heb ik zelf uit Portugal gehaald , alle historie erbij en er veeel geld ingepompt....was niet de bedoeling. Grt yal |
|
|||
|
|||
vraagje. als ik mijn auto laat restaureren 100% met alles erop nieuw (aantoonbaar). is die dan waardevast als ik via RDW/NAP de teller op 0 laat zetten? nu staat er 215### op, betreft een mk1 GTI DX
My Golf is my image Last edited by Stefan2 : 21-09-2015 at 21:44. |
|
||||
|
||||
Quote:
woooww Wbt "historie"; het is imho toch wel belangrijk dat deze valt na te gaan, zou geen zin hebben om 20 K te willen investeren aan 'n '76er GTI die >misschien< ooit 'n 1100 is geweest wat naderhand dus tot GTI werd omgebouwd, ook niet als die uit '76 is. Quote:
Teller gewoon laten staan waar die nu op staat ! Jouw auto is gvd geen nieuwe maar eentje dus uit '83 !
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Der Typ Siebzehn : 21-09-2015 at 21:50. |
|
|||
|
|||
was maar een vraag (daar hoefde je niet voor te vloeken hoor ik ben gewoon vooraf mezelf aan het leren wat de beste keuze zou kunnen worden omdat ik al super trots ben dat ik zover ben geraakt. en ik al mensen ken die de teller hebben gereset. vandaar mijn twijfel
|
||||
|
||||
Ik doe gewoon graag vloeken ;-) peace Bro !
Maar nogmaals, de teller zou ik echt niet terug gaan zetten, ik iig niet, men is toch zo 'n beetje gek gezegd de historie aan 't vervalsen met de teller terug te zetten.
|
|||
|
|||
Quote:
Deze 76er gti met kenteken 87-YB-33 komt niet voor in mijn bestand van kentekens met type 171331 (golf 1.6 gti van 76-82) Heb net gekeken bij kentekencheck en zie dat er totaal aan niks afteleiden is dat het een gti is. De massa rijklaar is 960 kilo en dat hoort bij een gti 932 te zijn. Kan best wezen dat het toch een originele gti is maar dat moet je dan wel heel erg goed onderzoeken. Grote kans dat het een carrosserie van een golf 1 is waar alles van een rotte gti op is overgebouwd. Auto is 3 jaar geleden op NL kenteken gezet en als eigenaar wil je dan toch wel dat hij als gti op kenteken komt te staan lijkt mij. |
|
||||
|
||||
hebben zulke oude gtiś allemaal 4-bak?
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
|
|||
|
|||
Quote:
Ja modeljaar 76,77 en 78 hebben een 4 bak. Pas tijdens modeljaar 79 kwam de 5 bak beschikbaar. |
|
||||
|
||||
jip zelfs diesels hadden een 4 bak..lekker op de snelweg...120 per uur was een hele happening zonder soundbarrier..
bij de GTI's was het wel leuk ..ik heb een 78er gehad die trapte ik naar 110 in zijn 2.. |
|
||||
|
||||
Quote:
Daarom is dus wat ik al eerder hier zei; Quote:
historie die valt na te gaan wel degelijk belangrijk, zeker als men zoveel geld voor 'n bepaalde oude auto wenst te besteden.
|
||||
|
||||
zo te zien kloppen er wel wat dingetjes niet om een echte '76er te zijn..ik denk ook niet dat je daar aan kunt ontsnappen..sommige spullen zijn er gewoonweg niet meer
dat het wel een GTI is denk ik wel..grote kans een italiaan of spanjaard ..anders had hij zo ongeloofelijk rot geweest.. of het verstandig is om zoveel uit te geven aan een golf 1?..tsja.. |
|
|||
|
|||
Quote:
Zo heb thuis even goed naar de foto's gekeken en de carrosserie is van na 1977 dat weet ik 100% zeker. Je kunt dit zien aan de ronde afdrukken die in de waterbak horen te zitten(tussen de motorruimte en de het dashboard van de auto). Deze ontbreken en er zitten 2 verticale strepen in het plaatwerk. Deze auto is omgekat. Je kunt het ook zien aan de schoefveerkoker (waar het chassis nr op staat) Deze heeft een brede rand waar hij op de carrosserie gepuntlast zit. Dit hoort een smallere rand te wezen. Ook ontbreken de motorkaphaken met de bijbehorende motorkaphaak-ogen die in de waterbak links er recht aan de zijkant horen te zitten. IK heb de verkoper opgebeld (voor dat ik wist wat ik nu geschreven heb) en de verkoper gevraagd of hij mij kon vertellen wat de rotte plekken waren en dat kon hij mij niet vertellen want hij had al het carrosseriewerk uitbesteed. Maar aan de hoogte van de rekening dacht hij wel dat er erg veel aan was gerestaureerd. Opzicht is dit al een vaag antwoord. Hij had volgens zeggen zelf de auto kaal gemaakt en weer opgebouwd, dan weet je toch wel hoe rot je auto is of net? De auto komt oorspronkelijk uit Duitsland. |
|
|||
|
|||
Owja de kilometerstand van deze 76er gti is teruggedraaid naar 180.000 naar 0. Pfff hier kan ik met mijn verstand niet bij.
|
|
||||
|
||||
4615 km per jaar rijden = +- 180.000 km in 39 jaar.
denk ook niet dat de 180.000 km klopt van de gti.
|
|||
|
|||
Ik ben het 100% eens met bovenstaande en als je van zo'n uitbestede restauratie geen documentatie hebt, of anderszins bewijzen over de oorsprong / historie dan is t voor mij een no-go en valt deze wat mij betreft in de categorie goudzoekers. Hoe mooi de auto er ook uitziet, als t niet klopt of niet lijkt t kloppen dan zul je dat meteen in de waarde terug zien. Een gerestaureerde 911 F model die niet in de ori kleur staat (ook al was dat poepbruin) is gewoon stukken minder waard. Ieg de kosten van een volledige respray en de rest.
Edit: wat ik bij deze advertentie en het eerder aangehaalde telefoongesprek dan weer opvallend vind, is dat de verkoper weinig weet over de staat van de auto voor reparatie terwijl hij m wel zelf uit elkaar heeft gehaald maar wel schijnt te weten dat ie matching numbers is? En idd als je onderkent dat dat belangrijk is en of wordt bij zo'n auto, dan wil je m toch ook als GTI op kenteken? Last edited by NielsDub : 22-09-2015 at 21:02. |
|
|||
|
|||
Waarom zou de km stand niet kloppen?
Mijn mk1 GTI had in 2004 124.000km gelopen , nu inmiddels 147.000km. De eerste remslangen en koelslangen uit 1983 zaten er nog op. De linker spoorstang is nog steeds de eerste , namelijk niet verstelbaar Niet iedereen gebruikt zijn auto veel. Mijn mk2 GTI 16v heeft maar 187.000km en is uit 1987 , vorige eigenaar was een verzamelaar en reed er amper mee. Alle boekjes en keurrapporten erbij , geloof niet dat de teller ieder jaar voor de keuring is terug gedraaid. Last edited by yal : 22-09-2015 at 21:03. |
|
|||
|
|||
Dat is wat typ siebzehn bedoelt met 'historie belangrijk'. Bij jou lijkt de stand logisch en verklaarbaar aan de hand van boekjes en facturen etc. Dus laat jij het wel uit je hoofd om daar nu aan te gaan knoeien, toch? Zonder boekjes en dus onderbouwing van de stand is 4 ton of 40000 net zo nietszeggend als terugdraaien naar 0.
|
|
|||
|
|||
Dit topic weer s naar boven halen nadat ik op Facebook dit tegenkwam:
http://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-an...640180-216-6138 In een VAG groep op FB wordt een discussie over deze auto gevoerd: is ie echt of nie? Wat is er zo bijzonder aan: Golf 1 GTI 1976 met Schwalbenschwanz !!! Had er wel eens van gehoord en gelezen, maar t is toch een beetje een mythische auto, net als Viperngrüne GTI's... Er schijnen er echt een paar van geweest te zijn, als prototype voor de uiteindelijke echte GTI. Dus ALS dit er een daarvan is, is 15000 dan geen koopje? Staat op bieden op e-bay, maar dan nog is 15k een lage startprijs als je in ogenschouw neemt dat de eerste GTI en ook W65 Pirelli's op Mobile worden aangeboden voor rond de 20k inmiddels. Ik weet wel, dat zijn de gevraagde prijzen en je weet natuurlijk niet wat er nu voor betaald wordt (of niet) maar toch. Een Oettinger 16S wordt 25-30 voor gevraagd en af en toe verschijnt er een Limited voor rond de 40k. Deze zwaluw GTI lijkt mij dan 100x unieker (mits authentiek), het zou dan immers één van DE oer-GTI's zijn en die zou je dan toch ook voor minstens 25 of 30k of meer op de markt verwachten. Of t moet ook de verkoper al bekend zijn dat t geen echte is. Van foto's waarbij de auto op een aanhanger staat krijg ik i.e.g. nooit een warm gevoel, snelle handel ff een paar ruggen pakken associatie krijg ik daarbij. Maar vind t wel een interessante of hier eens over te bomen. Wie weet er meer over? Last edited by NielsDub : 05-12-2015 at 11:07. |
|
||||
|
||||
ik acht de kans zeeer klein dat hij echt is..
er zijn weinig mensen die precies weten hoe het precies zit met de voorserie exemplaren. Alfons Lowenberg word min of meer gezien als de geestelijke vader van de GTI..hij begon al heel vroeg in 1973 met het idee 'SportGolf'...in de avonduren met wat collega ingenieurs.. er waren 6 prototypes,en die waren alle verschillend en in de kleur geel...en werden gebruikt voor diverse doeleinden ,ook als Pace car op de Nurburgring.. elk exemplaar was anders in uitvoering en afstelling ..en werd ook gewoon gereden door medewerkers van diverse afdelingen van Volkswagen.... toen daar een algemeen sluitend oordeel uitkwam en de goedkeuring vanuit de hoogste regionen binnen Volkswagen was er pas sprake van de Golf GTI.. die eerst nog Golf TTS of GTS zou gaan heten..dit waren auto's WOB-VP70 , WOB- VE15, WOB-VE10,WOB-VC63..allemaal swallowtails..en knalgeel in 1975 zijn er inderdaad enkele voorserie GTI's gebouwd ,op de manier zoals de meesten van ons die kennen..met de bekende sportstoelen met schotse ruit..,lange voorspoiler ,zwarte sticker rond de achterruit en ga zo maar door ,enkel in het Marsrot..en die hadden inderdaad een swallowkont.. de bekendste is die met kenteken WOB-VS70..,dit is 1 van de allereerste die ook tijdens zijn loopbaan voor pers doeleinden nog iets of wat handmatig veranderd werd..een 75er..die met de hand gebouwd was op basis van een LS in het allerbegin nog voorzien van een afwijkend grille embleem en zonder achterruitsticker..er was ook nog een zilveren ,maar daar is weinig van bekend..geruchten gaan dat die totall loss werd gereden in de maand na zijn geboorte WOB- V220 en WOB-V212 WOB-V216..zijn auto's die gebruikt zijn voor persfoto's en tentoonstellingen/beurzen..,dit zijn/waren geen swallowtails meer en 'echte' GTI's ook allen Marsrot.. dus de kans dat dit 1 van de paar swallow GTI's is ,kan enkel aangetoond worden door de fahrzeugbrief.. de eerste eigenaar moet Volkwagenwerk AG zijn te Wolfsburg ,toelating April /Mei 1975..al het andere KAN niet... voertuigbenaming Golf LS ,81kw.. in de reguliere GTI's verkocht aan 'Jan met de pet' (en een dikke portemonnee) zijn nooit swallow GTI's beschikbaar geweest ,het kan enkel zijn dat Volkswagenwerk zelf deze paar voorserie modellen heeft verkocht aan het publiek.. maar of daar 40 jaar later nog wat van over is?.. |
|
|||
|
|||
Hier nog wat plaatjes:
http://www.passiongolfgti.com/artic...?id_article=461 De kans het het een van de voorserie auto's is, acht ik ook zeer klein. Zeker voor deze 'vanaf' prijs. Laten we eerlijk zijn, als je zo'n ding in bezit zou hebben en je zou er vanaf willen, dan ga je toch eerst s in Wolfsburg praten. Want zo'n ding heeft toch een enorme historische waarde. Lijkt me handiger dan m op e-bay te dumpen en maar kiek'n wat ut wordt... |