|
||||
|
||||
Ilker, misschien mag je de gloeibougies een x vervangen want dat voorgloeien duurt wel lang bij jou.
|
|||
|
|||
Waar zitten de gloeibougies bij deze Golfjes?
Heb ze nog nooit vervangen, bij de vorige moteur ook niet, maar die waren nog goed.. |
|
||||
|
||||
Quote:
Die zitten vlak onder de injectoren. Als ik het goed heb kun je zien dat naar elk gloeibougie een stroomdraadje gaat
|
|||
|
|||
De gloeibougies gaan vervangen worden.
Helaas moet ik meedelen dat ik vandaag naar de keuring geweest ben (Belgische rotkeuring) op 5 punten afgekeurd, alee ja 3 dingen die ik voor de herkeuring moet in orde maken; Bedrijfsrem (is dat de handrem?) 50 en 30% verschil van elkaar. Roestgat waar het filterhuis ligt iets onder de dieselfilter. Silent Blocs vooraan links. -2 aandachtspunten in het oog houden; Corrosie dorpel, corrosie chauffeurdeur. Ze wouden zelfs de kofferklep open maken in het gangetje waar je de roetmeting moet doen. WTF maar heb het 1 en al ''gelogen'' dat ik de sleutel van de kofferklep thuis vergeten was, Kofferklep mechanisme is kapot, anders had ik nog meer problemen Komt goed! Last edited by Ilker : 25-06-2014 at 17:35. |
|
||||
|
||||
en waarom mag de kofferklep niet open dan???
silent blocs vooraan is het motorrubber aan de radiator onderaan, heb ik bij de mijne ook moeten vervangen bedrijfsrem is de gewone rem roestgaten moet je herstellen hé. corossie dorpel ook zo snel mogelijk oplossen (waarschijnlijk achteraan). in je wielkast zit een rubberen dop, als daar water inloopt, blijft het in de dorpel staan en roest die door daar zat die dop bij mij, al het plaatwerk was al doorgeroest. daar moet je ver gaan in slijpen tot alle roest weg is
|
|||
|
|||
Nou bij mij zeiden ze dat m'n handrem aan ene kant slechter pakt de andere, de gewone remtest (vooraan) hebben ze het eerst gedaan, daarna de achteras remtrommels en daar had ik soms afwijking, soms was het 44 daarna 56 int rood.
Dus heeft niks met de remblokken-remschijven te maken zotezien? Dus waarom ze bedrijfsrem opschrijven begrijp ik niet. Ook heb ik net gefriemeld aan de kilometerstand en deze 300km verder verzet. Niet dat ik terug naar de keuring ga met de zelfde kmstand. Kan ik weer terug naar huis rijden. De silent bloc die ik moet vervangen ligt in de draagarm links, heeft niks met motorsteun te maken, ligt puur bij de draagarm. Last edited by Ilker : 25-06-2014 at 18:14. |
|
||||
|
||||
bedrijfsrem is de gewone rem die je gebruikt als de auto in bedrijf is
de andere is parkeerrem/handrem. als dit vooraan is: remklauw die blijft hangen of verstopte remflexibels als dit achteraan is zijn je trommels waarschijnlijk verroest/vuil vanbinnen. trommels eraf, alles opkuisen met staalborstel, gangbaar maken met WD40 en terug monteren. of je koopt een revisieset en vervangt als die asjes/veren/schoenen en cilinderkes. kost niet zoveel en ben je weer goed voor 20jaar. silentbloc draagarm is dan je rubbers van je draagarm die slecht zijn. vind raar dat ze silentbloc gebruiken, dat heb ik enkel nog maar gezien bij motorsteunen koetswerk is motorruim, ja dat gat zal je wel zien zitten zeker. repareren dus. niet dichtplakken of dergelijke, uitslijpen en herlassen ! ze hebben nu een probleem gezien en dit gaan ze uitdrukkelijk nakijken bij de volgende keuring. begin er dus ook geen plamuur of verf over de lasnaden te doen, want ge gaat ze terug mogen vrijmaken. ze gaan de lasnaden willen zien. daarom las ik alles op VOOR ik naar de keuring ga. wat ze niet zien, controlleren ze niet. deurdrempel is roest op u dorpel, NIET de chauffeursdeur zelfdragend koetswerk onderzijde is NIET goed hé, da zijn de chassisbalken die roesten. niet hersteld volgend jaar is afkeur. ze durven soms ook schrijven corrosie raam. daar is er ooit een auto voor bij mij geweest, de vorige eigenaar vond geen roest aan het raam... raam is heel het dragend deel onderaan dus voorste chassisbalken, overgang dorpel, overgang chassisbalken achteraan... het hele vierkant. het heeft 17plaatjes gekost om die weer hard en gekeurd te krijgen klein deelke van die auto
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 25-06-2014 at 18:57. |
|
|||
|
|||
Maar waarom schrijven ze dan bedrijfsrem? Terwijl ze zeiden dat m'n achterrem niet goed was Begrijp ik totaal niet, want de remblokken en remschijven vooraan zijn een maand oud. Soms dat m'n vacuumpomp blijft hangen maar daar hebben ze NIETS van gezegd.
Ik merk ook dat wanneer ik m'n handrem trek bij 10kmh ofzo dat ik de linker trommelrem minder voel afremmen dan de rechter trommelrem. Misschien iets met een verbeelding te maken? Dorpel vind ik vreemd. De ex-eigenaar heeft bitumen gespoten, zowel onder de gehele auto (als je een kijkje neemt zit alles onder de bitumen behalve de draagarmen en motor ruimte en uitlaat ) Maar wat ik niet begrijp is dat ze m'n kofferklep wouden openmaken bij de roettest. Heeft er toch niets mee te maken? Pure kloterij, ze zien een jongegast 23jaar met een oldtimer, ze denken van ''ah dieje gast wil goedkoop rijden? we gaan alles zoeken zodat em flink kan betalen.'' Amai die lasplaat is wel vrij groot Last edited by Ilker : 25-06-2014 at 19:10. |
|
||||
|
||||
bedrijfsrem zijn de 4wielen hé voorrem en achterrem en die gaan beide afzonderlijk de remtestbank in.
-eerst testen ze de voorremmen, dan rijden ze iets voorruit. -dan testen ze de achterremmen, hier zal jij afwijking hebben gehad, dat is afkeur -als laatste testen ze gelijk de handrem. dit is dezelfde remblokken in de achterrem. als je bedrijfsrem het niet goed doet, zal de handrem hetzelfde doen hoor. bedrijfsrem is gewoon je normale remmen, en het kan zijn dat je bedrijfsrem achteraan verschilt. heeft niks met de blokken en schijven te maken die voorraan zitten. ze zullen wel ergens een krokant puntje hebben gevonden in je dorpel. of daar nu bitumen over zitten of niet, dat roest van binnen uit naar buiten toe. als de buitenplaat krokant aanvoelt, is ze al een tijdje doorgeroest. de mijne was vorig jaar 2keer afgekeurd. eerst afkeur op men schokdempers achteraan. de rechtse ging niet. ik naar huis, rechtse demper eruit en zie dat de schotel doorgeroest was. ik vervang de schotel en rij terug. nog altijd die rechterkant slecht (had nogthans geen problemen gezien met de demper). ik naar huis, demper gewisseld met een andere en terug naar de keuring. nu was men linkse demper niet goed . ik maak van mijn oren dat het nie kan, 2keer dat men linkse goed is en rechts slecht, nu zou men linkse ineens ook slecht zijn. ze testen eens opnieuw, beide waren goed. scheelde toch iets aan die bank. volgende keer banden op 1kg zetten en dan ben je er altijd door. koffer deksel is gewone een check van de auto. ze kijken of er geen gaten in geroest zitten, controleren krik,reservewiel en gevaarsdriehoek. aan de mijne is ook al deftig gelast hoor http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/laswerken/ dat gat in die chassisbalk van hierboven is een gevolg van een lekke ruitensproeierbak 4jaar terug. de vorige eigenaar had al aardig met plamuur/siliconen/roofing bezig geweest http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/laswerk.htm en na de plastiek terug te zetten, zie je daar allemaal niks meer van nog nie panikeren dus, alles is te fixen en t is allemaal zo moeilijk niet. t moet nie schoon afgewerkt zijn onderaan, t moet gewoon hard en goed gelast zijn
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 25-06-2014 at 19:41. |
|
|||
|
|||
Dan moeten de remtrommels afgesteld worden ja, de Golf gaat straks in de avond naar een garage die deze werken zal uitvoeren.
Normaal krijg ik morgen avond dan de Golf terug. Banden op 1bar bedoel je? dat rijd niet. Ik heb stuurbekrachtiging maar die werkt niet. Dus het sturen voelt zwaarder aan dan een auto met standaard geen stuurbekrachtiging. Ik pomp de banden altijd op aan een tankstation 5km van huis, zet ze altijd op 2.3bar alle 4. Zelfs op die druk stuurt het moeilijk bij parkeren. Wat jammer over die schokdempers, die gasten van de keuring moesten eens allemaal 1x per maand een bijles volgen, ik wou de deur open doen om uit te stappen, slaat hij de deur terug dicht, bijna tegen mijn been zonder excuus Nou ik vind dat ze de koffer niet mogen open doen, ik ben met een VW Polo 9N geweest, daarvan hebben ze de koffer niet open gemaakt, eveneens met een Golf mk5. Pure kloterij |