|
||||
|
||||
De plannen met de motor zijn in eerste instantie origineel op de 180pk blijven tot na de RDW. Misschien dat de CNG ombouw veroorzaakt dat ik iets in vermogen terug moet, maar daar kan ik nog niets over zeggen.
Wel heb ik de eerste afspraak staan met een grote CNG ombouw organisatie om te kijken of we deze auto om kunnen bouwen naar CNG met ontsteking (proberen om hem niet bi-fuel op te bouwen) Later wil ik twee fatsoenlijke turbo's erop, andere verstuivers en dan zal het vermogen snel boven de 300pk komen.
|
|||
|
|||
Quote:
Dat klinkt goed. Zal wel hard gaan in een kever. |
|
||||
|
||||
Quote:
Hier was ik al een beetje bang voor.. waar de aandrijfasflenzen uit de bak komen zit -voor jouw doel- te dicht tegen het vliegwielhuis aan. Nu kunnen de aandrijfassen wel iets knik hebben, maar dit is te veel.. jammer, want de setup is bijna te mooi om waar te zijn !! De torsiestaven komen -in de torsiebuis- ook bijna in het midden samen en als je dit gaat ombouwen naar coil overs kom je met je draagarmpunten aan de torsiebuis weer precies op het brede gedeelte van het carter uit
|
||||
|
||||
Je kunt het Bert!
Leuk project, ik blijf hem zeker volgen, bij mij zijn de plannen er ook al een jaar om de diesel in mijn golf achterin te bouwen.
|
||||
|
||||
Gaaf project Bert!
Succes
|
||||
|
||||
Kan je niet de as in het midden stuk er tussen uit halen en dan aan beide uiteinden de torsieveren weer vast maken in de as. Zoals een kever vooras.
|
|
||||
|
||||
Ik zit meer te denken om een combinatie tussen een sub-frame van de Passat en de achteras van de 944 te maken. Zodra ik het in 3D heb staan kan ik gaan schuiven.
|
||||
|
||||
Quote:
We volgen het wel..... |
|
||||
|
||||
Dat 3d is allemaal wel intresant
Maar de torsie veren zijn volgens mij veel te licht met een motor achter in, en de schokbreker punten op de draagarmen is volgens mij ook erg licht om er alleen coilovers op te monteren. |
|
||||
|
||||
Gaaf Bert, toch weer aan het keveren...
We gaan het weer volgen. |
|
|||
|
|||
Mooi project! Denk persoonlijk dat de aandrijfassen geen probleem zullen geven. In de autocross bij sprinters staan ze ook vaak onder deze hoek, en die krijgen minimaal net zo veel te voortduren als bij deze auto denk ik!
|
|
||||
|
||||
Dat is zeker waar en in de Amerikaanse sandrail/dune buggy wereld zijn er speciale homokineten te koop die een nog grotere hoek kunnen maken.
|
||||
|
||||
Heel gaaf project dit is weer eens heel wat anders dit.
Succes met de opbouw ik blijf deze zeker volgen.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik deel jouw mening over de torsieveren aangezien ze bij een Porsche wel de bak dragen en een zwaardere koets, maar geen V6 motor. Zal de gewichten op de achteras van de Porsche 968 en mijn concept vergelijken. Voor wat betreft de schokbreker punten verwacht ik eigenlijk geen problemen, de bevestiging is degelijk. Het is op dit moment belangrijker dat er een goede bevestiging naar het chassis / rolkooi komt. Voor de hoek van de aandrijfas. Ik twijfel nog heel erg, ik kan alles wel naar achteren verplaatsen, maar liever laat ik het zo zitten qua postie en doe ik iets aan de hoek van de aandrijfas, met bijvoorbeeld speciale homokineten of een soort transfer case.
|
||||
|
||||
Waarom geen spacer tussen de bak en motor?
|
|
||||
|
||||
Daar heb ik wel over nagedacht. Aangezien ik zo de pasplaten kan laten laser snijden, maar ik vind het geen vertrouwd gevoel om het vliegwiel zo ver van de krukas af te leggen. Hij zou maar gaan trillen of kapot gaan bij hoog toerental.
Wel heb ik gezocht na de tip eerder in het topic over andere homokineten voor de racerij. Ik heb nu een leverancier benaderd die homokineten kan leveren voor de race en off-road met een uitslag tussen 28 en 40 graden wat voor mijn toepassingen meer dan voldoende is. RCV Performance Duur maar het zou een oplossing kunnen zijn.
|
|||
|
|||
Quote:
Aangezien jouw motor voor de achteras komt te hangen en je achter veel minder overhang en gewicht heb denk ik dat het je nog mee gaat vallen hoeveel gewicht je op de achterwielen hebt straks. Zeker als je de motor en bak zo ver naar voren houdt met die speciale homokineten. Overigens gaat een transferbox ook niet goedkoop zijn mocht je dat overwegen, zeker niet als hij ook nog eens veel koppel aan moet kunnen. En mochten de torsiestaven te licht zijn dan kun je ook coilovers erbij plaatsen evt. Dan hou je het merendeel van de krachten toch in de achteras op de torsiestaven en niet op de schokdemperbevestiging. |
|
|||
|
|||
Dit is leipe shit ouwe! Ik ga dit volgen!
|
|
||||
|
||||
Er zit nog steeds voortgang in het project, momenteel druk bezig met het ontwerpen van het frame en aandrijflijn ophanging.
|
|||
|
|||
Quote:
Je doet wel je naam eer aan |