Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-05-2013, 09:02
mk2d mk2d is offline
Forum Regular

Mister auto: conti 64,60 euro compleet en skf 54,96
Reply With Quote
Old 19-05-2013, 12:01
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by T3 fan
En maar lachen om dien zuinige/gierige ollanders en zelf 1 op 25 rijden ha ha
Ja dat ze zeer zuinig zijn ben ik helemaal met je eens maar ik rij lang niet de benodigde kilometers om er mee uit te komen als/wanneer er wegenbelasting over betaald moet worden,en 1 of 2 keer per maand naar Rotjeknoir gaat dat ook niet echt recht trekken,,,ik weet niet wat ze precies wegen maar dat het er in hakt per maand staat wel vast

Haha dat is zeer zuinig ja (met kwart opengedraaide dieselpomp). ik heb da auto al sinds oktober 2012, tot nu toe 11000km gereden, De Golf 2's wegen gemiddeld 920-950kg.
wegenbelasting in Belgie betaal ik 259Euro per jaar.
eerste inschrijving was 394Euro

ps: moet wel zeggen nadat ik de pomp wat opengedraaid heb, dat ie wat echt zwart rookt als ik optrek, in Augustus terug dichtdraaien, zodat ik op de roetmeting niet kom vast te zitten bij de keuring deze oktober

Last edited by Ludomk2 : 19-05-2013 at 12:06.
Reply With Quote
Old 19-05-2013, 12:04
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by fcapri
denk dat een golf 2 diesel over de 900kg weegt (920,970, weet het niet meer).

ik heb je een mooi voorbeeld gegeven hé, als je 20 000km op een jaar doet, spaar je 1000€ brandstof uit. dus als de belasting meer is, dan ben je beter met je benzine.
k vind het ook absurd wat de overheid bij jullie heeft gedaan. door LPG aan te pakken ga je binnenkort geen enkele amerikaan meer zien rondtuffen bij jullie. en door nu die diesels ook aan te pakken, zullen al die golfjes ook verdwijnen.

maar t ergste van al, die wet is er om die mercedes diesels weg te krijgen, tja, dan pakken die dieselrijders toch gewoon een mercedes van 40jaar, die zijn er ook, en ook in diesels. de veroorzakers wordt nu ff uitgesteld, de hobbyrijders krijgen de volle laag daar. want de volle wegenbelasting betalen voor een auto die pakweg 5000km rijd op een jaar, dat hebben de hobbyrijders er ook niet voor nodig.

voor de rest mooie golf, de goeie 'harde' zijn zeker nog te vinden hoor. die golfkes zijn gewoon immens goed gebouwd.
toen ik mijn firmawagen kwijt was 3jaar terug, moest ik een oude wagen hebben (liefst belastingsvrij), oerdegelijke dieselmotor, onderdelen makkelijk te vinden, en dan nog zuinig erbij.

ik ben ford rijder tot en met, maar ford viel af op roest, en zuinigheid.
schiet maar 1 auto meer over en dat is golf 2. zelf de golf 3 roest veel sneller dan een 2 en rijd ook zo zuinig niet

Als de golf dan tot 950 kg weegt betaal je in NL E63 per maand voor een diesel
weegt hij één of 100 kilo zwaarder (dus tot 1050 kg) betaal je E75 per maand
Mijn benzine golf kost E19,30 per maand
LET OP!!! dit is gebaseert op wat de RDW nu op geeft aan tarieven,,,morgen kan dit anders zijn
Gezien ik 1a 2 keer per maand tank ga ik er lang niet mee uitkomen om een diesel te pakken jammer genoeg want ik rij ook het liefste diesel
Het geluid de geur bij het tanken en de manier van rijden spreekt mij meer aan dan benzine ,,, maarja het is gewoon niet anders
Ik heb hiervoor een golf 3 variant 1.8 benzine gehad en daar vielen idd de gaten in ,,,maar allemaal aan de carrosserie en niet in de bodem gek genoeg,,,ik heb Vaak anders gehoord maar de bodem was helemaal hard die kostte overigens E 40,- p/m aan wbl en was ook te duur geworden
Door het wegvallen van mijn reiskosten woon/werk
Reply With Quote
Old 19-05-2013, 12:13
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1

als je iets dichterbij had gewoond hadden we je auto zo ff omhoog kunnen zetten en had je wel ff mee kunnen kijken.
maar zoals bovengenoemd het zit logisch inelkaar met merktekens anders dan bij die franse brut en mocht je er niet uitkomen kan je altijd hier posten of een pb tje sturen. .
Idd wel de waterpomp mee vervangen en let op de vertanding op de distributieriem. Er zijn midellen met rechte vertanding en met afgeronde vertanding. Deze kan je niet doorelkaar gebruiken.

Dat is nu precies de reden dat ik voor de golf 2 ben gegaan ,,, iedereen verteld het zelfde
Degelijke en simpele techniek-goedkope onderdelen en in vergelijking met wat er vandaag de dag rondkachelt een MOOIE auto qua model
Dat er een forum voor is waar je werkelijk ALLES vandaan kunt halen tot fisieke hulp aan toe is natuurlijk een hele leuke bijkomstigheid
Dat ik op 0 moet beginnen is jammer maar er is info en hulp zat heb ik wel begrepen
Reply With Quote
Old 19-05-2013, 12:21
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by tim_j
Dat herrie maken. Piepen/fluiten whatever, komt door de riem die te strak staat.
Koud lijkt de speling voldoende maar warm zet het blok uit en staat de riem ineens erg strak. dat laat het waterpomp lagertje je dus weten.

Duidelijk,,bedankt
Het geluid is overduidelijk een versleten lager
Na 8 jaar in het terrein door de drek rijden met een suzuki samurai heb ik een feilloos gehoor voor afgeleefde lagers ha ha
Je hoord duidelijk de balletjes in het lager springen/knarsen onder de spanning
Nu alleen ff kijken welke het is
Reply With Quote
Old 19-05-2013, 12:40
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by mk2d
Ik heb trouwens misschien nog wel zon setje liggen zou ik ff moeten kijken, zo ja mag het voor weing weg.

Nou,,dat zou leuk zijn,,,maarruuuuh dat zal dan ergens volgende week zijn voor ik er aan toe kom om te kijken
En wat moet je dan weten of het het juiste spul is?,,,foto's?
Ga eerst wel ff kijken wat het precies is maar eerst even inruimen met gereedschap zonnebril kaarten,,,,sleepkabel ed want hij is nog helemaal "bloot"
Tevens op zoek naar een zelfde band die er onder zitten of 2 anderen
(vreemde maat 205 45 R16) want die zijn NET wel APK waardig of NET niet
Ik heb er één band zonder velg bij gehad maar ga die nu maar eens zoeken met zelfde profiel
Reply With Quote
Old 19-05-2013, 12:46
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Ludomk2
Haha dat is zeer zuinig ja (met kwart opengedraaide dieselpomp). ik heb da auto al sinds oktober 2012, tot nu toe 11000km gereden, De Golf 2's wegen gemiddeld 920-950kg.

ps: moet wel zeggen nadat ik de pomp wat opengedraaid heb, dat ie wat echt zwart rookt als ik optrek, in Augustus terug dichtdraaien, zodat ik op de roetmeting niet kom vast te zitten bij de keuring deze oktober

Nou ik als nederlander met mijn T3 verhaal kan je die pomp niet ver genoeg open draaien en dan zou ik ook de hele dag rondjes rijden langs het binnenhof
En maar hopen dat ze daar de ramen open hebben
Zou ze milieu vervuiling laten ruiken dat stelletje onbenullen
Reply With Quote
Old 19-05-2013, 13:16
Forum Regular

Quote:
Nou ik als nederlander met mijn T3 verhaal kan je die pomp niet ver genoeg open draaien en dan zou ik ook de hele dag rondjes rijden langs het binnenhof
En maar hopen dat ze daar de ramen open hebben
Zou ze milieu vervuiling laten ruiken dat stelletje onbenullen

Haha dat is een goed idee ja, stelletje kl**tzakken dat het zijn haha
En als het nog steeds niet lukt gooi ik er een injector cleaner in of hoe dat ook heet, zodat het verbrandingsproces beter gebeurd..
3 maanden voor de keuring dan moet wel mijn roet verdwenen zijn uit mijn uitlaat No smoke, No fun

Last edited by Ludomk2 : 19-05-2013 at 13:27.
Reply With Quote
Old 19-05-2013, 14:59
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Quote:
Haha dat is een goed idee ja, stelletje kl**tzakken dat het zijn haha
En als het nog steeds niet lukt gooi ik er een injector cleaner in of hoe dat ook heet, zodat het verbrandingsproces beter gebeurd..
3 maanden voor de keuring dan moet wel mijn roet verdwenen zijn uit mijn uitlaat No smoke, No fun

OH jee ,,, een (ex)collega van mij vertelde mij dat hij nooit problemen had bij de roetmeting ik heb er geen ervaring mee maar volgens hem werkt het als je geen kat of roetfilter hebt
3 kwart volle tank 1 koffie kopje loodvrije benzine er bij (zo'n plastic bekertje ongeveer)
Even flink over de kasseien (daar hebben jullie er zat van) en naar de keuring
niet genoeg? nog eens met een half bekertje doen en goed laten keuren
Daarna tank leeg rijden of aftappen en uiteraard je pomp weer open zetten om het milieu om zeep te helpen
Hang me er niet aan op maar hij zweert er bij
Reply With Quote
Old 19-05-2013, 17:34
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Dat is nu precies de reden dat ik voor de golf 2 ben gegaan ,,, iedereen verteld het zelfde
Degelijke en simpele techniek-goedkope onderdelen en in vergelijking met wat er vandaag de dag rondkachelt een MOOIE auto qua model
Dat er een forum voor is waar je werkelijk ALLES vandaan kunt halen tot fisieke hulp aan toe is natuurlijk een hele leuke bijkomstigheid
Dat ik op 0 moet beginnen is jammer maar er is info en hulp zat heb ik wel begrepen

Wij hebben wekelijks mensen bij de garage die vanaf 800tot 2000 euro aan reparatiekosten moeten betalen. Voor beide partijen niet leuk. Bijvoorbeeld laatst een nissan t model weet ik zo ff niet, de koppakking lek. Een enorme bak werk zeer prijzige onderdelen.. Een renault met de koppeling eruit, 900euri aan onderdelen en ga zo maar doo rmensen komen er vanzelf wel weer op een oud ding terug tegenwoordig..
Old 19-05-2013, 18:30
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

Quote:

ik heb al 60 000km met de golf gedaan op die 3jaar dat ik die heb. in het begin deed ik 60 000km/jaar maar ben snel overgestapt naar trein voor woon-werk verkeer (ander zit men golf binnen de 6jaar over de 1 000 000km en ik koop pas een andere als die 1miljoen km heeft, of 40jaar oud is. zou zonde zijn binnen 6jaar al een andere te moeten zoeken

de mijne staat voor het moment ook opengedraaid weer, en rookt idd pikzwart. t is altijd met de lichte voet rijden als politie in de buurt is.
als er ene te dicht achter mij rijd, 3de in en volgas
ze zijn blijkbaar niet geneigd te volgen dan

bij mij is de jaarlijkse belasting 32€.

@TS: als de golf nu 1000kg weegt, en je betaald tan 75€ /maand. nu betaald je 19€/maand, is een verschil van 56€. op jaarbasis 670€ dus. heb je er zo uit als je 12 000km/jaar aflegd.

idd ferm klote daar bij jullie. ik heb een dodge 5.2V8 van 2465kg leeg op LPG en een golf diesel . zou leuk zijn als ik daar belasting voor krijg (de dodge 3300€ dacht ik, en de golf zou dus 900€ zijn. dat is samen al 350€/maand. kan ik niet betalen in NL. hoop dat BE ff belastingsvrij blijft nog
Reply With Quote
Old 19-05-2013, 22:32
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Wij hebben wekelijks mensen bij de garage die vanaf 800tot 2000 euro aan reparatiekosten moeten betalen. Voor beide partijen niet leuk. Bijvoorbeeld laatst een nissan t model weet ik zo ff niet, de koppakking lek. Een enorme bak werk zeer prijzige onderdelen.. Een renault met de koppeling eruit, 900euri aan onderdelen en ga zo maar doo rmensen komen er vanzelf wel weer op een oud ding terug tegenwoordig..

Tegenwoordig wordt alles gemaakt met een korte levensduur zodat je weer een nieuwe moet ,,, en dat geldt niet alleen voor auto's hoor?!
Die auto's die bij jou in de garage komen zijn auto's met EXPRESS ingebouwde zwakke punten in de techniek
Een auto MOET na aanschaf 3a4 keer terug komen (en ze rekenen er op dat je naar de dealer gaat) voor reparaties,,,let maar eens op Johan het is bijna nooit garantie werk,,,altijd (net) er buiten
Auto's vroeger hadden nooit een lekke koppakking mits gewoon gebruikt
Ik Ben 5 jaar chauffeur geweest op een mercedes (let op MERCEDES) sprinter
en die kreeg ik op mijn eerste dag mee met 800 km op de teller dus bijna nieuw
Na een week kreeg ik te horen dat dat mijn vaste auto werd en heb er uiteindelijk 545000 km op gezet in 5 jaar maar ik heb meer in de garage gestaan dan op de weg en de gekste dingen bij 30 000 de spanrol en tevens een kruiskoppeling van de aandrijfas
Bij 45 000 scheurtjes in de kop en dat kwam iedere 45/50000 terug
ventielen die om je oren schoten wiel lagers lekke stuurbekrachtiging veren pakket gebroken ik heb 4 voorruiten gehad elke steen was een barst enz enz enz
na anderhalf jaar zag de cabine er nog heel netjes uit maar het chassis begon overal te roesten en hard ook
Ook deze wagens zijn gemaakt om kapot te gaan maar koffie zetters magnetrons televisies wasmachines ,,niets wordt meer zo oud dan het ouwe spul
Jij denkt dat alles uitgerekent wordt door economen om materiaal te besparen maar in het echt rekenen ze uit hoe lang ze het mee kunnen laten gaan
Reply With Quote
Old 19-05-2013, 22:45
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Quote:
ik heb al 60 000km met de golf gedaan op die 3jaar dat ik die heb. in het begin deed ik 60 000km/jaar maar ben snel overgestapt naar trein voor woon-werk verkeer (ander zit men golf binnen de 6jaar over de 1 000 000km en ik koop pas een andere als die 1miljoen km heeft, of 40jaar oud is. zou zonde zijn binnen 6jaar al een andere te moeten zoeken

de mijne staat voor het moment ook opengedraaid weer, en rookt idd pikzwart. t is altijd met de lichte voet rijden als politie in de buurt is.

@TS: als de golf nu 1000kg weegt, en je betaald tan 75€ /maand. nu betaald je 19€/maand, is een verschil van 56€. op jaarbasis 670€ dus. heb je er zo uit als je 12 000km/jaar aflegd.

idd ferm klote daar bij jullie. ik heb een dodge 5.2V8 van 2465kg leeg op LPG en een golf diesel . zou leuk zijn als ik daar belasting voor krijg (de dodge 3300€ dacht ik, en de golf zou dus 900€ zijn. dat is samen al 350€/maand. kan ik niet betalen in NL. hoop dat BE ff belastingsvrij blijft nog

KIjk ik hou mijn km's niet bij hoeveel ik per jaar maak maar uitgaande van mijn vorige auto rijd ik ongeveer 5a650 km per maand en dat is een drukke maand zeg maar X 12= dan 7800 en dan neem ik het ruim dus dan ga ik er lang niet mee toe komen op een jaar
Ik hoop ook dat je nog ff met je wegenbelastingvrije kan rijden maar let op!,,,als er één schaap over de dam is...........
Reply With Quote
Old 20-05-2013, 06:43
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

Quote:
Tegenwoordig wordt alles gemaakt met een korte levensduur zodat je weer een nieuwe moet ,,, en dat geldt niet alleen voor auto's hoor?!
Die auto's die bij jou in de garage komen zijn auto's met EXPRESS ingebouwde zwakke punten in de techniek
Een auto MOET na aanschaf 3a4 keer terug komen (en ze rekenen er op dat je naar de dealer gaat) voor reparaties,,,let maar eens op Johan het is bijna nooit garantie werk,,,altijd (net) er buiten

als je garantie wil behouden, MOET je wel naar de dealer voor herstellingen.
ik had hiervoor altijd firmawagens, en das 1 grote last.
mijn rekord was een citroen jumpy. 72km op de teller, kwam net thuis van die op te halen en men stuuurbekrachtingingspomp was lek. mocht al naar de garage.
men renault kangoo heeft 3 versnellingbakken gehad op 114 000km, toen was mijn firma het beu en hebben ze andere wagen gevraagd bij leasemaatschappij.
wel allemaal garantie. de eerste had een gat in de zijkant en alle olie was eruit gelopen, de 2de stond ineens vast tussen 2de en 3de. toen de garage die herstelden vroegen ze aan mij WAAROM er een oude bak onder stak (revisie dus en geen nieuwe).
men clio heeft ook allerhande problemen gehad (problemen met injectie, abs, remmen in algemeen, deuren, ....). die werd vroegtijdig terug gestuurd naar leasemaatschappij.
men megane heeft op 1jaar tijd (130 000km) 5keer in de garage gestaan voor onderhoud en 6keer wegens problemen. op 20 000km is de hele airco eruit gehaald geweest omdat ze het lek niet vonden.

bij nieuwe autos verdienen ze NIET op de verkoop (vandaag die grote kortingen ook altijd), maar wel op onderhoud en herstellingen erna (welke altijd een fortuin kosten. blijkbaar is een onderhoud van 500€ normaal. als men golf zo een onderhoud nodig heeft, is heel de mechaniek vervangen )

MIJN weekenddaily in die tijden was men dodge W200 uit 1977. en die auto rijd hier NOG .
toen ik veranderde van werk, zocht ik dus een degelijke auto, liefst beetje roestbestendig, niet kapot te krijgen motor, en zo oud mogelijk zodat je er zelf aan kan sleutelen (lees: GEEN ECU's onder de kap).
mijn 25jaar oud mormel heeft op die 60 000km al het volgende gehad:
-1wiellager stuk (oude veerpoot in plaats gestoken)
-radiatordarm stuk
-waterpomp stuk (ondertussen wel al radiator vervangen omdat ik het lek niet vond)
-chauffage unit gesprongen

allemaal 'normale' slijtage onderdelen. is in ieder geval minder problemen dan men firmawagens hadden, en mijn golf heeft 423 000km. mag al eens iets aankomen.
ook kosten die onderdelen niks. nieuwe radiator voor golf mk2 34€
daar heb je bij die nieuwe wagens het afdichtingsringetje nog niet voor
Reply With Quote
Old 20-05-2013, 09:33
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Quote:
als je garantie wil behouden, MOET je wel naar de dealer voor herstellingen.
ik had hiervoor altijd firmawagens, en das 1 grote last.
mijn rekord was een citroen jumpy. 72km op de teller, kwam net thuis van die op te halen en men stuuurbekrachtingingspomp was lek. mocht al naar de garage.
men renault kangoo heeft 3 versnellingbakken gehad op 114 000km, toen was mijn firma het beu en hebben ze andere wagen gevraagd bij leasemaatschappij.
wel allemaal garantie. de eerste had een gat in de zijkant en alle olie was eruit gelopen, de 2de stond ineens vast tussen 2de en 3de. toen de garage die herstelden vroegen ze aan mij WAAROM er een oude bak onder stak (revisie dus en geen nieuwe).
men clio heeft ook allerhande problemen gehad (problemen met injectie, abs, remmen in algemeen, deuren, ....). die werd vroegtijdig terug gestuurd naar leasemaatschappij.
men megane heeft op 1jaar tijd (130 000km) 5keer in de garage gestaan voor onderhoud en 6keer wegens problemen. op 20 000km is de hele airco eruit gehaald geweest omdat ze het lek niet vonden.

bij nieuwe autos verdienen ze NIET op de verkoop (vandaag die grote kortingen ook altijd), maar wel op onderhoud en herstellingen erna (welke altijd een fortuin kosten. blijkbaar is een onderhoud van 500€ normaal. als men golf zo een onderhoud nodig heeft, is heel de mechaniek vervangen )

MIJN weekenddaily in die tijden was men dodge W200 uit 1977. en die auto rijd hier NOG .
toen ik veranderde van werk, zocht ik dus een degelijke auto, liefst beetje roestbestendig, niet kapot te krijgen motor, en zo oud mogelijk zodat je er zelf aan kan sleutelen (lees: GEEN ECU's onder de kap).
mijn 25jaar oud mormel heeft op die 60 000km al het volgende gehad:
-1wiellager stuk (oude veerpoot in plaats gestoken)
-radiatordarm stuk
-waterpomp stuk (ondertussen wel al radiator vervangen omdat ik het lek niet vond)
-chauffage unit gesprongen

allemaal 'normale' slijtage onderdelen. is in ieder geval minder problemen dan men firmawagens hadden, en mijn golf heeft 423 000km. mag al eens iets aankomen.
ook kosten die onderdelen niks. nieuwe radiator voor golf mk2 34€
daar heb je bij die nieuwe wagens het afdichtingsringetje nog niet voor

Ja alle nieuwe auto's zijn waardeloos en het merk maakt eigenlijk niet meer uit
T'is toch allemaal troep
MAAR!,,,,,vlak ook de bestuurders tegenwoordig niet uit hoor!
Men rijdt tegenwoordig ook zonder enig respect voor de auto
Ik zie regelmatig mensen met kleine lichte zuinige auto'tjes rijden alsof ze in een f1 zitten
Oude mensen die met 4000 toeren zo langzaam rijden dat het net is of ze stil staan met parkeren of zo
In de file te lui om de koppeling in te trappen als de auto bokt wanneer ze een foutje maken met koppel en gas (kan nu eenmaal wel eens) maar dan gewoon het gas er op tot ie afslaat of door trekt
In de file bij elke meter optrekken alsof het een stoplicht racer is
dit komt ook de auto's niet ten goede
Moet je voor de lol/ergernis eens op de drukke dag bij een supermarkt op de parkeerplaats gaan staan en om je heen kijken hoeveel mensen er in aanmerking komen voor nieuwe rijlessen en hoe groter/duurder de auto hoe banger ze zijn om te rijden
Eigenlijk gaan de auto's net zo achteruit als de bestuurders van tegenwoordig
Ik zeg niet dat ik zo'n geweldige bestuurder ben maar er zijn er zat die lager scoren dan ik
Reply With Quote
Old 20-05-2013, 16:28
Forum Regular

Quote:

Altijd als ik de flikken tegenkom gooi ik hem snel op zijn 3de of 4de op 40peruur.. hoe lager de toeren hoe te minder de smoke
Wel jammer dat ik geen GTD heb, maar heb gehoord dat ie gevoeliger zijn dan een 54pk.
weet niet of dit wel waar is

Last edited by Ludomk2 : 20-05-2013 at 16:34.
Reply With Quote
Old 23-05-2013, 21:12
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular

Quote:
Men rijdt tegenwoordig ook zonder enig respect voor de auto

Mee eens. Komt wellicht ook omdat je vroeger niet zoveel leaseauto´s had want die hoeven tegenwoordig maar max. 3 jaar mee te gaan. Hoor zo vaak "het is maar een auto" maar de wereld is voor die mensen te klein als ze een garagerekening krijgen van 700euro. Dan lopen ze boos en gefrustreerd de showroom in en kopen meteen een andere occassion voor 4000 meer.
Reply With Quote
Old 23-05-2013, 21:20
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur

Aan het begin van deze pagina GING het nog over aankoopadvies betreffende een Golf mk2 1.3 voor de topicstarter...
Zullen we daar weer naar toe gaan heren?
Reply With Quote
Old 23-05-2013, 23:48
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Nou ,,, bij deze dan
Ik hoor vaak over ellende over de carburateur van deze motortjes en bijna altijd over dat de stationair toeren schommelen
Bij mij blijft ie stationair wel mooi draaien maar met optrekken zit er geen greintje pit in het begin van iedere versnelling tot bijna afslaan toe (het reageert ook wat later)
en als ie eenmaal wat meer toeren gaat maken (zegmaar net voor je moet gaan schakelen) trekt hij als een beer (voor een 1300tje dan)
Nu wil ik eerst weten of de ontsteking goed staat maar hoe kan je dat zien?
Ik weet dat je niet zomaar aan dat ding moet draaien maar dat is bij de vorige eigenaar wel gebeurt ,,, (is mij verteld)
Daarna zal er als het niet weg is naar de carb gekeken moeten worden
Iemand suggesties wat het ook zou kunnen zijn ,,, iets simpels?

Last edited by T3 fan : 23-05-2013 at 23:54.
Reply With Quote
Old 24-05-2013, 06:26
Lesley Lesley is offline
Postwhore

Quote:
Nou ,,, bij deze dan
Ik hoor vaak over ellende over de carburateur van deze motortjes en bijna altijd over dat de stationair toeren schommelen
Bij mij blijft ie stationair wel mooi draaien maar met optrekken zit er geen greintje pit in het begin van iedere versnelling tot bijna afslaan toe (het reageert ook wat later)
en als ie eenmaal wat meer toeren gaat maken (zegmaar net voor je moet gaan schakelen) trekt hij als een beer (voor een 1300tje dan)
Nu wil ik eerst weten of de ontsteking goed staat maar hoe kan je dat zien?
Ik weet dat je niet zomaar aan dat ding moet draaien maar dat is bij de vorige eigenaar wel gebeurt ,,, (is mij verteld)
Daarna zal er als het niet weg is naar de carb gekeken moeten worden
Iemand suggesties wat het ook zou kunnen zijn ,,, iets simpels?

Dat is heel makkelijk op te lossen! Je koopt een Weber carburateur en wat je met de oude moet doen staat hier ook op het forum

Of even de zoekfunctie gebruiken, er is en forumlid die ze reviveerd en dan rijdt je 1600 met pierburg als nieuw
Reply With Quote
Reply

Posting Rules