|
||||
|
||||
oke. zal ik morgen even doen. hoe kan ik checken of de boel circuleert?...
|
|||
|
|||
Die witte rook zegt toch al genoeg
|
||||
|
||||
ja dat lijkt me duidelijk idd. maar misschien dat tim_j, ergens anders op doelt ofzo....
ff niet over de koppakking gesproken...
|
||||
|
||||
Inderdaad, circulatie moet er zijn anders is het water naar de zee dragen.
|
||||
|
||||
heb zojuist de thermostaat eruit gehaald. viel me wel op dat deze bleef zitten toen ik het plastic bochtje al eraf had. en toen ik de thermostaat eruit trok, er meteen nog n bult koelwater uitkwam... normaal als ik deze loshaal, komt die mee met het plastic bochtje eruit, of sijpelt het koelwater er al langsaf als ik de 2 boutjes losdraai.
toen in n pannetje met water gelegd. hij ging rond de 90 graden open (moet normaal 87 zijn). toen water laten afkoelen, en was ie rond de 84 graden weer helemaal gesloten. (kan zijn dat er misschien een kleine afwijking zit in het thermometertje). maar hieruit kan je tog niet opmaken, of het water goed circuleert of wel?..
|
||||
|
||||
Thermostaat doet zijn werk, circulatie kan je zien aan het flauwe straaltje uit het dunne overloop slangetje het reservoir in.
Het is puur om zeker te weten of de koeling wel functioneerd, anders is het werk straks voor niks.
|
||||
|
||||
ja ik snap wat je bedoelt idd! dat overloop straaltje was er wel, maar niet constant.. maar misschiem dat dit ook te maken heeft met de lekke koppakking.
het enige wat ik nu nog moet hebben om eraan te beginne is een moment sleutel, en de onderdelen.(en eigelijk een garage :P ) iemand n idee waar ik de spullen het beste kan bestellen..
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) Last edited by golf2 abuh : 24-03-2013 at 18:31. |
|
||||
|
||||
oja, een moment sleutel heb ik wel, maar die kan maar tussen de 42 - 210 nm...
weet niet of het dan erg is als ik de 1e fase van cilinderkop op 42 nm aandraai, en vervolgens de rest wel zoals het hoort?... of is het echt noodzakelijk een andere moment sleutel aan te schaffen die vanaf 20 of 30 nm kan?... Edit: kom er net achter dat dit zoiezo niet gaat lukken, want bij deze moment sleutel zit geen opzet stukje voor inbus of torks...
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) Last edited by golf2 abuh : 24-03-2013 at 21:18. |
|
|||
|
|||
Quote:
?? Opzetstuk ? Als er een dop op. Kan kan er ook een inbus of torxs dop op
|
||||
|
||||
ja dat is waar natuurlijk haha. sorry t zal wel zondag zijn
weet iemand welke maat torks/inbus ik voor de kop bouten nodig heb? dan kan ik morgen even kijken of ze zo'n dop bij de karwei hier hebben ofzo... verder nog iemand een goede site waar ik de onderdelen kan bestellen? en moet ik ook nog een speciale sleutel hebben om evt de spanrol te verstellen? aangezien de zaak tog los ligt en ik niet weet hoelang de distr riem van deze motor er al opzit, gooi ik er meteen een nieuwe riem en spanrol op. en waterpomp zit ik nog over te twijfelen of dat wel nodig is. mvg
|
||||
|
||||
Quote:
waterpomp is niet gebonden aan de distributieriem maar veerriem
|
||||
|
||||
nee dat weet ik. maar is het niet zo dat je er net wat beter bij kunt als de distributieriem los ligt / de kop eraf is? aangezien ik er van onder ook niet makkelijk bij kan omdat ik geen brug/smeerput heb...
en welke maat torxs zijn de cilinderkopbouten?
|
||||
|
||||
ik ben begonnen aan het demonteren van de cilinderkop / alle omliggende delen.
maar nu kom ik een probleempje tegen, ik kan nergens (ook niet op internet) het juiste opzetstuk met torx voor een ratel vinden. volgens de site waar ik de onderdelen heb besteld zou dit torx m12 moeten zijn (sleutel wijdte) weet iemand waar ik zon dop kan vinden?....
|
|||
|
|||
Quote:
Doppen zijn gewoon bij een automaterialen zaak te koop. Torx M12 bestaat niet, bedoel je niet een 12 kant dop
|
||||
|
||||
okee. vandaar.
ja ik dacht dat de cilinder kop bouten torx waren. maar dat lijkt er idd meer op! dus dan moet ik gewoon zoeken naar een 12 kant dop m12 ?... heeft nog iemand een ide, hoe ik misschien mn cilinder kop een beetje kan rijnigen (zit denk ik wel wat aangekoekte zooi binnen in)... of is dit echt een klusje, waarvoor ik naar een revisiebedrijf moet?...
|
|||
|
|||
Bij mijn tdi en 1.8 was het meen ik twaalf kant dop 12, weet dit niet 100 % zeker.
Is verstandig om je kop toch na te laten kijken en eventueel vlakken. Deze kunnen hem ook reinigen
|
||||
|
||||
oke, is het dan noodzakelijk dat de nokkenassen, kleppen etc. er ook uit moeten
als ze hem gaan rijnigen?...
|
|||
|
|||
Kunnen volgens mij gewoon blijven zitten voor het reinigen, voor vlakken zullen ze er wel uit moeten.
Zou zelf als deze bij een revisieman ligt deze ook af laten persen ivm de druk die hij opbouwd en klepseals laten vervangen.
|
||||
|
||||
oke. thx voor de info! is dit lastig om terug te monteren, en de nokkenassen weer op tijd te zetten? of is dit gewoon de merktekens tegenover elkaar en de boel weer vast zetten?
|
||||
|
||||
Quote: