![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nou, na het repareren van de kachelradiateur is het oude euvel weer terug. Bij intrappen koppeling valt hij uit.
To do: Opnieuw laten afstellen(alweer dus denk niet dat hier het probleem ligt, alleen tijdelijk oplossen) Gasklephuis reinigen Stappenmotor En daarna weer verder kijken als het niet opgelost is. Mag de Golf 1 nu weer even aantreden. Last edited by powah : 22-11-2012 at 12:03. |
|
||||
|
||||
![]() Nou, stappenmotor vervangen, opnieuw laten afstellen.
Netjes naar huis gereden, niks aan de hand. 2 dagen erna naar het werk gereden, op de terugweg, precies op hetzelfde punt bij de afslag, hetzelfde probleem, valt weer uit. Sprong wel meteen weer aan. Daarna is het ongeveer nog 2 a 3km naar huis, telkens bij het intrappen van de koppeling valt hij ver terug in de toeren maar schiet daarna wel weer naar 900 zoiets. Geen idee wat het nog kan zijn, denk dat hij maar weer terug gaat naar de garage. Last edited by powah : 09-12-2012 at 20:43. |
|
||||
|
||||
![]() We zijn waarschijnlijk achter het probleem.
De schroef om hem af te stellen trilt vanzelf los, ofja die zit er los. Als ik hem vrij dicht heb staan gaat hij uitvallen, draai ik hem ietsie meer open loopt hij goed. Na echter een paar kilometer rijden(verschilt per keer) begint hij weer moeilijk te doen. Kap open en blijkt dat hij weer dicht is getrilt. Hoorde al verschillende oplossingen, rubbertje ertussen zodat hij niet meer zo makkelijk los trilt. Lock tight hoorde ik ook al voorbij komen maar dan kan hij dus nooit meer afgesteld worden. Iemand een simpele doch effectieve oplossing hiervoor of gewoon gasklephuis vervangen? Deurpaneel is ook gemaakt. Nu nog even de deur een beetje aanpassen waardoor hij iets hoger kan. Eigenlijk nog de stoelen maken en zijn we weer een stapje verder. Hij staat ook tekoop dus misschien moeten we wat kleine dingen overlaten voor de volgende eigenaar haha. Hij hoeft niet echt weg dus haast en bodemprijzen zijn er toch niet bij dus misschien dat hij nog wel even staat en dan vermaak ik me zelf er mee. Last edited by powah : 12-12-2012 at 17:16. |
|
|||
|
|||
![]() Gewoon even gastape rond het afstelboutje wikkelen, probleem opgelost!
|
||||
|
||||
![]() Die tape erom en dan weer vast draaien? Hmmm, kan het altijd eens proberen natuurlijk, kan geen kwaad als dat dadelijk een beetje los laat en naar binnen gaat?
|
|
|||
|
|||
![]() zit er niet normaal een rubbertje om de afstelschroef?
Deze is tegen het trekken van valse lucht en tegen het lostrillen Is ie te dun, dan mist ie beide functies... |
|
||||
|
||||
![]() Even checken of we het over hetzelfde schroefje hebben.
![]() Ik kan deze namelijk niet helemaal eruit draaien. Op een gegeven moment stopt hij, dus ik kan deze niet zomaar eruit halen en dan die tape eromheen doen of controleren of de rubberring er nog zit. Moet daarvoor het hele gasklephuis eraf? |
|
|||
|
|||
![]() klopt is hetzelfde schroefje, zit inderdaad ook een rubbertje omheen, op de schroefdraad gewoon even gastape wel de goede kant op wikkelen gaat het nooit naar binnen. Is het probleem 100% opgelost.
|
||||
|
||||
![]() Probleem is alleen dat ik de schroef er niet van buiten af krijg. Moet ik het gasklephuis er dus af gaan halen eerst?
(voor mij is zoiets een grote onderneming haha, nog nooit gedaan namelijk) |
|
|||
|
|||
![]() waarom niet? Is geen grote onderneming je moet hem dan wel weer goed afdichten op het spruitstuk (vloeibare pakking) In de meeste dopsleutelsetjes zit wel een passend bitje indien je bedoeld dat je schroevendraaier te lang is.
|
||||
|
||||
![]() Nee het gereedschap heb ik wel.
Ik zal eerst de golf 1 afmaken met de reparatie en dan gaan we aan de golf 2 beginnen. Heb hem nu vrij ver open staan waardoor hij niet dicht trilt maar wel als ik de koppeling in duw eerst naar 2000 toeren gaat en daarna pas lekker gaat lopen. Zal update posten zo gauw ik eraan begonnen ben/klaar ben. |