|
||||
|
||||
Quote:
Is een plek waar Corrado's vaker last van hebben! Is het bij deze puur vliegroest of toch wat erger?
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
Gelukkig alleen vlieg roest. Daar ben ik dus mooi op tijd bij. Zoals Emiel al zei wordt het binnenkort gestraald en in de menie gezet. Zelfde ga ik denk ik ook maar bij de andere kant doen. Ook als er niets zit, dan is het preventief.
|
||||
|
||||
Weer een beetje opgeschoten de afgelopen dagen. Linker zij scherm en de linker deur gedemonteerd. Nu begonnen de klep kaal te maken. Allemaal lekker in een rustig tempo.
Morgen een onderdelen ronde maken. Slechte telefoon foto, maar ik was mijn fototoestel vergeten.
|
||||
|
||||
Kijk die kan straks weer even mee
|
|
||||
|
||||
De Corrado had last van een beetje vliegroest onder de zijschermen. Dit heeft Emiel64 voor mij gestraald en in de menie gezet. Nog even afwerken met bitumen en de binnen schermen zijn ook weer voor %100 in orde.
Wel gunstig dus dat ik de Corrado moet demonteren. Zo kom je zo'n dingen vaak wel op tijd tegen. Gelukkig is dit in ieder geval tot nu toe het enigste. En enkel de klep en het dakraam moeten nog gedemonteerd worden dus ik verwacht ook niet veel meer gekkigheid. Aankomende week proberen de Corrado bij de spuiter te krijgen.
|
||||
|
||||
Als je de klep demonteerd ff kijken of je de kentekenverlichting ook kan demonteren; daarachter zit nog wel eens wat rottigheid. goed bezig, Dennis!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
Heb ik al gedaan Vento Vice. Zat gelukkig geen rottigheid. Helaas wel een beetje roest onder de rubber van de klep tegen gekomen. Maar dat wordt allemaal netjes verholpen bij de respray.
Verder de afgelopen woensdag nog wat onderdelen opgehaald. De T5 van mijn pa mooi kunnen gebruiken om alles in te doen. Heb nu wel wat dubbele onderdelen maar ik kon nog wat nettere krijgen en dan is de keus snel gemaakt. De meest nette onderdelen moeten er namelijk gebruikt worden. Dus als iemand nog een redelijk nette deur en motorkap voor een nieuwe type Corrado zoekt. Ik heb nog wat liggen.
|
||||
|
||||
Goed bezig Dennis... Opzicht vind ik een corrado goed opgewassen tegen roest, tenzij hij ooit schade heeft gehad natuurlijk. De vaart zit er in elkgeval goed in
|
||||
|
||||
Dankje Nigel. Echt roesten doen ze inderdaad niet nee. Maar juist op deze plaatsen had ik niet verwacht om eerlijk te zijn.
En de vaart wil ik er ook goed in houden. Laten liggen is langzaam aan stoppen. Je moet door blijven gaan met dit soort dingen.
|
||||
|
||||
Nou, vanavond is de Corrado opgehaald door de schade hersteller. Dus nu is het even wat rustiger en kan de schade hersteller aan de gang. Vanaf de volgende week zullen de werkzaamheden gaan beginnen.
Het hele proces ga ik op de voet volgen en ik ga proberen een zo goed mogelijke foto reportage te maken. Dan nog even een fototje van één van de wagens waaraan het schade herstel bedrijf 'Auto schade Venray' zoal aan mag werken. Nu gaat het echte werk dus gelukkig beginnen. Ik kan niet wachten tot dat de kleur er op gaat en ik langzaam aan weer een strakke, nette en vooral mooie Corrado voor me zie onstaan.
|
||||
|
||||
Quote:
Komt weer helemaal goed / nog beter
|
|
||||
|
||||
is dat een echte ferrari?het lijkt zo meer op een replica op mr2 basis ofzo.....
goed bezig met de cor
|
||||
|
||||
Nee, doe maar geen Rosso-Rood. Hahaha
En het is een echte, niets replica of bouw pakket.
|
|||
|
|||
Leuke corrado man !!
|
|
||||
|
||||
Dankje! Alleen wat minder leuk in de staat van dit moment. Haha
|
||||
|
||||
Yes, het schiet al lekker op! Ze hebben vandaag de dorpel gerepareerd! Deze voortgang had ik wel effe nodig.
Ben benieuwd hoe snel het nu allemaal gaat. Kan echt niet wachten tot ik hem mag ophalen en weer kan opbouwen! En dan aankomend seizoen weer heerlijk cruisen!
|
||||
|
||||
Netjes hoor
|
|
||||
|
||||
...sideskirt eroverheen en je ziet er niks meer van!
serieus: je laat er geen gras over groeien; gelijk bam-bam repareren; goed zo!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
Bedankt jongens.
En Vento Vice, het moet ook gewoon snel gebeuren want anders zakt de moed me in de schoenen. Ik vond één week niets doen aan de auto al vreselijk.
|
||||
|
||||
Ziet er erg netjes uit Dennis, respect. Deze Corrado is echt in goede handen terecht gekomen.