![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mja, netjes achteruit via de oprit (van die schuine stoeprandstenen) er weer af
![]() |
|
|||
|
|||
![]() hey ruben hoe staat het ermee jongen? word weer eens tijd dat ik bij je kom kijken in raalte. ik hoor het wel en? en ben je nu volle dagen aan het werk?
|
|
||||
|
||||
![]() Willem!
Gaat prima hier, aan de Golf is alleen erg weinig te zien. Die staat stilletjes naast het huis. Wel gaat hij binnen een paar maanden verhuizen naar een nieuw adres. Helaas gaat er dan nog niet zo verschrikkelijk veel aan de auto gebeuren. Maar het uitzoeken van banden, velgen, remsystemen etc. ben ik momenteel mee bezig. Wat doe jij zo al? Volgens mij kan ik beter doordeweeks eens bij je langs komen! |
|
|||
|
|||
![]() wat ik zoal doe is werken en slapen, heb nu een echte gti 8 klepper. waar ik veel van plan mee ben. en doorde weeks kan je gerust langs komen alleen moet ik wel tot 18:00 werken bij boni. in het magazijn en woensdag tot 14:45 maar tzt spreken we elkaar wel weer. ben benieuwd naar je mk2 en je seat.
|
|
||||
|
||||
![]() Omdat ik wil dat alles straks goed gaat passen, als ik bezig ga met het opbouwen van de Golf ben ik af en toe (helaas lang niet vaak genoeg) bezig met het uitwerken van onderdelen en het omzetten van daadwerkelijke delen naar 3D (hier werk ik om alles goed te laten passen).
Mijn BBS wielen zouden eigenlijk op de Golf komen, daar komen ze waarschijnlijk ook wel weer op, dus ik heb de maten even nagemeten om het wiel daarna in 3D te kunnen tekenen (10 min werk). ![]() |
|
||||
|
||||
![]() leuk,maar wat is daar nou precies het nut van?
|
||||
|
||||
![]() Omdat ik graag zeker wil weten dat alles past: Het nieuwe fusee, de draagarmen, de remschijf, de hoed van de remschijf, de klauw in de velg etc.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Denk je niet dat dit ontwerp van draag arm wat aan de zwakke kant gaat zijn? Torderen e.d. en die busjes... snap wel dat het nog maar een schetje is natuurlijk.
|
||||
|
||||
![]() P.s. RubenD, ik heb misschien nog wel onderdelen voor je. Ik heb nog een Golf 3 VR6 syncro achteras en dan met de lichte (zeldzame) triangels (inclusief diff).
Ooit eens in Duitsland gekocht, maar ik ben bang dat mijn project niet af gaat komen. News flash volgt daar nog over... dus als je nog iets zoekt, van deur/raam rubber tot weet ik veel wat, roep maar.
|
||||
|
||||
![]() Wil je alles op de mm nauwkeurig gaan bouwen/passen dan?
![]() Lijkt mij een hoop werk om alles te modelleren, vooral omdat je de carrosserie e.d. nooit nauwkeurig in een CAD programma gemodelleerd krijgt. Dan kun je nog geen uitspraken doen over het wel of niet passen/aanlopen e.d. Een mockup in de garage lijkt mij veel effectiever, daar kan je ook wat makkelijker mee schuiven om te zien of het op een andere manier wel past. Als je zelf een onderstel gaat bouwen, zorg dan dat de trekogen niet op buiging belast worden, maar puur op druk/trek in de richting van de kracht. Zou zo zonde zijn als je straks een hele wielophanging gemodelleerd hebt en een deel van de auto en de motivatie onderweg verliest zodat 't niet af gaat komen. Verder wel ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Die draagarm had ik gisteren in 10min in elkaar geknald, enkel om hier wat reacties los te krijgen
![]() Inderdaad, als de de body pak zoals hij nu is en aan de gang ga, dan kan ik beter materiaal bestellen en aan de gang gaan. Maar als ik de binnenschermen wegslijp heb ik alle ruimte... ![]() En daarbij, ik wil alles goed gedocumenteerd hebben, voor later. |
|
||||
|
||||
![]() no offence,snap dat je alles passend wil hebben maar ben het wel met martijn eens dat gewoon passen de beste manier is....
|
||||
|
||||
![]() Jullie hebben gelijk, tenminste met de info die ik jullie nu gegeven heb zou ik tot de zelfde conclusie zijn gekomen.
Mijn plan is nogal geheel omvattend, om voor een goede afloop te zorgen pak ik het op deze manier aan. |
|
||||
|
||||
![]() Zo, de Golf staat nu onder een carpot. Binnenkort even wassen en hij kan de garage in.
Reed nog super trouwens, stationair lopen deed hij amper, er zaten ook geen voorremmen op, maar snel was hij nog steeds ![]() Ik zat ook met zo'n -> ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ruben mail effe je telefoon nummer bel ik effe op.
willemvansoerenn@hotmail.com |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Mocht je zelf ook een certificaat willen hebben, kijk dan even hier: http://www.vwkever.com/techniek/cert01.htm Last edited by RubenD : 29-09-2010 at 23:12. |
|
||||
|
||||
![]() Ondertussen is de Golf ook al gewassen en gepoetst (4 stappenplan, zonder polijsten) dus hij kan er weer tegen.
Hopelijk dit weekeinde de garage uitruimen (ligt veel in, Golf past er makkelijk bij, maar first things first. Pics for clicks: ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wat laat je nu met die eerste foto zien?
|
||||
|
||||
![]() Dat is een stukje klei, hiermee krijg je het vuil 'uit'de lak als ik mij niet vergis.
|
|
||||
|
||||
![]() Juist ja! Dat is inderdaad poetsklei,
Ruben, kun je me eens Pbjen waar je dat certificaat krijgt van de auto? Die wil ik ook wel. Gr Ronnie