#541
|
||||
|
||||
Mooi opgelost toch zo?
Wrap en n schildje, want dat t warm gaat worden onder de kap dat is wel zeker |
#542
|
||||
|
||||
Quote:
Ben er zeker tevreden mee zo! Misschien dat ik het onderste deel van de inlaat nog beplak met de warmtereflecterende folie, zou toch wel iets moeten schelen |
#543
|
||||
|
||||
Ik kan hier zo verliefd op worden, verse opgebouwde motoren 😍
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#544
|
||||
|
||||
Quote:
Dat ziet er prachtig uit zo! Erg mooi gemaakt.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#545
|
||||
|
||||
Quote:
Alle beetjes helpen moet je maar rekenen Warm wordt t toch o.a omdat je de in en uitlaat beide aan de achterkant hebt, maar met mijn oude 16v 9a werd het ook heet in de motorruimte hoor |
#546
|
||||
|
||||
Ziet er netjes uit
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#547
|
||||
|
||||
Zo als je nu dat hitteschild gemaakt hebt zou folie afbreuk doen
|
#548
|
|||
|
|||
In mijn topic hebben ze me aangeraden de wrap er vanaf te doen, omdat het spruitstuk zou kunnen scheuren, klopt dit?
Heb het er dan ook vanaf gedaan. Heb je daar dan geen schrik voor?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#549
|
||||
|
||||
Quote:
Voornaamste reden van het scheuren door gebruik van wrap is het hebben van een staal- of lage kwaliteit RVS legering. Die wrap houdt dan vochtigheid vast en dan begint de boel te roesten. Dit roesten samen met de hoge temperatuur (welke het roestproces versneld) zorgt dan voor scheuren. Ook is de verhoogde temperatuur in het spruitstuk soms funest voor lagere kwaliteit materiaal, door de heat cycles gaan vaak de lassen scheuren omdat deze qua materiaal niet overeenkomen met het materiaal van het spruitstuk en dus sneller (of langzamer) afkoelen. Mijn Spruitstuk is richting de A-klasse qua materiaal, dus voor oxidatie ben ik niet bang. Daarbij is de voornaamste reden van scheuren van spruitstukken een te snel temperatuurverschil. De wrap houdt de warmte juist vast, waardoor de temperatuurverschillen minimaal gehouden zullen worden. Ook het afkoelen van het spruitstuk bij motor uit zal geleidelijker gaan. Theoretisch gezien zou hij juist minder snel moeten scheuren. Natuurlijk kan het ook bij die van mij gebeuren, maar dat neem ik nu gewoon op de koop toe. Dat het flink wat temperatuur scheelt in het motorruim is wel een feit! |
#550
|
||||
|
||||
Is idd wel bekend dat de rvs soorten wel eens kunnen scheuren.
Heb jij gewoon 304/304L materiaal? 316/316L of een Duplex is beter bestand tegen corrosie maar wordt haast nooit gebruikt voor uitlaten van auto's en is dus ook veel minder voor te krijgen zoals flexibele stukken of flenzen. |
#551
|
|||
|
|||
Het één is goed voor iets ander, maar dan weer niet goed voor het één.
Minder warmte in het motorruim is altijd meegenomen.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#552
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals ik het heb begrepen is de TeZeT uit Duplex gemaakt. De vergelijkbare start-up lijn van Tezet (€400-500 goedkoper) is dan wel weer uit 304 gemaakt. |
#553
|
||||
|
||||
Ik ben er niet op afgestudeerd maar ik had dezelfde wrap op een kwaliteit groep A systeem. Stond voor wat zaken destijds bij DutchBuild en werd gebeld of ze het a.u.b. eraf mochten halen.
Het is me toen uitgelegd maar ben de details vergeten. Ik rij overigens zonder cat maar wel twee lambda sensors (1 voor ecu en 1 voor a/f meter).
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#554
|
||||
|
||||
Ik ook niet afgestudeerd automotive, maar werktuigbouw
Ik kan zo 123 op het eventueel roesten van de uitlaat na niet bedenken waarom het nadelig zou kunnen zijn. Het isoleert natuurlijk en daarom minder hitte onder de kap, maar wss wel een warmere uitlaat. (In de zomer misschien niet lekker maar zou niet weten wat het nadeel is van een warmere uitlaat) Warme lucht heeft een lagere dichtheid en is dus lichter dan koude lucht. Daarom zou in theorie dus hete gassen de uitlaat sneller kunnen verlaten lijkt mij. En een koeler motorcompartinent is ook behoud van alle elektronische componenten, kabels/draden etc. |
#555
|
||||
|
||||
"Het" probleem met deze wraps is het feit dat het spruitstuk zijn hitte niet kwijt kan. Simpel uitgelegd wordt het (natuurlijk) oxidatieproces van het materiaal versneld naarmate de temperatuur waaraan het wordt bloot gesteld wordt verhoogd. Doordat de wrap de warmte insluit, wordt de temperatuur in het spruitstuk hoger en versneld daarmee de oxidatie. Dit leidt op termijn tot dusdanige slijtage dat er scheuren ontstaan.
__________________
|
#556
|
||||
|
||||
Heb een hele boel verschillende verhalen gelezen alvorens voor de wrap te kiezen. De een breekt na een paar maanden het spruitstuk af en de ander rijdt al jaren zonder problemen rond.
De mogelijke winst aan warmtereductie is mij te hoog om het niet te proberen. Tuurlijk de kans dat er iets kapot gaat, maar dat nemen we dan maar op de koop toe. Vergeleken met wat er nu uit is gegeven kan een nieuw spruitstuk er ook nog wel van af Daarbij zijn fouten de beste leermeester, als de boel nu direct wegroest weet ik ook dat ik niks meer ga wrappen |
#557
|
||||
|
||||
Gisteren langere inlaatbouten gescoord om de phenolic spacer te kunnen monteren. Natuurlijk paste er geen drol van dus nog een half uur aan het dremelen geweest, daarna eindelijk pas!
Hmmm.. Hier mist iets.. Zo was het toch? Motorblok van de bok afgehaald om het vliegwiel te kunnen monteren, was even prutsen met het vastzetten van de vliegwielbouten want die draaien natuurlijk gewoon vrolijk rond met de krukas. Dop 19 met een flinke buis eraan aan de krukasbout zijde vastgezet met een poelietrekker om te voorkomen dat de dop eraf schoot did the trick: Daarna verdeler eraf, 4 liter inloopolie erin (3,5 in de pan, 0,5 in het filter) en gas met de boormachine. Alleen toen gebeurde er niks.... Dan gaan er echt ineens van alle scenario's door je hoofd Oliedrukschakelaar op het filterhuis er maar eens af en kijken of daar olie uit komt. Boormachine op de pomp maar geen druppel olie, toen kreeg ik het wel een beetje warm. Dan nog maar 1 keer proberen met de boormachine op de hoogste gang.. en drie keer raden wie er precies boven het gat van de oliedrukschakelaar hing. Juist, mijn rechterneusgat. Die roest de komende paar jaar gelukkig niet meer Oliedruk sensor er weer op en nog eens proberen, olie komt naar de aanvoerleiding van de G-lader dus ik ben positief dat de kop olie krijgt. Om toch 100% zeker te zijn toch de kleppendeksel er maar even afgehaald. Alle stoters hadden netjes een plasje verse olie ernaast liggen, dus die kan met een gerust hart weer dicht! Nog even nieuwe koppelingsboutjes scoren en dan kan de bak erop |
#558
|
||||
|
||||
Quote:
Ik op Automotive, enige verschil met werktuigbouw is overal veiligheidsfactor 5 op i.p.v. 2,5 |
#559
|
|||
|
|||
Is er ook beeld materiaal van die oliespuiter?
|
#560
|
|||
|
|||
De klepstoters lopen toch leeg zo
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |