|
||||
|
||||
ook zo iets kan me zo maar voorstellen dat de meeste daily rijders ook geen garage hebben.
Schorsen betekend niet meer op de openbare weg staan toch ?
|
||||
|
||||
Zo staat het wel beschreven. Niet parkeren op openbare weg in deze maanden
|
||||
|
||||
Mooi ruk, mijn T3 doka TD uit 1983 staat als bedrijfswagen op kenteken. maar wat ga ik nou betalen dan? snap dr geen snars meer van......
weegt rijklaar volgens de papieren 1540 kg.
|
||||
|
||||
Quote:
Voltarief tot zijn veertigste jaar.
|
||||
|
||||
das dan 1264 euro per jaar alstublieft, voor een auto die meer stilstaat dan rijdt. hmpf, dan maar een postzegelhandel beginnen en de bus als bedrijfswagen gebruiken..... kost ie maar 356 euro pj
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. Last edited by loco-vr6 : 25-04-2013 at 22:25. |
|
||||
|
||||
Wat ik heb begrepen is kwart tarief ook niet mogelijk voor diesel bedrijfswagens als ze geregistreerd staan op een bedrijf.
|
||||
|
||||
Quote:
Totdat hij 40 jaar oud is (dus in 2023) blijft je betalen wat je tot voor kort ook betaalde. (ik neem aan dat je grijs kenteken particulier rijdt..)
|
||||
|
||||
Quote:
Ik betaal nu niks tja, rij hem particulier zo nu en dan, maar t zal minder dan 100 km gemiddeld in de maand zijn. ik heb ook geen eigen bedrijf, maar het wordt bijna interesant om een handeltje te beginnen en de auto dan als zakelijk in de boeken te prakken. ik ga met een beetje pech dus van 6 euro aan verzekering per maand naar 116 euro totaal per maand. ik wil die honder euro liever in mn gezin steken dan aan de fiscus stukgooien
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. Last edited by loco-vr6 : 25-04-2013 at 23:16. |
|
||||
|
||||
Zakelijk krijg je weer te maken met bijtelling als je hem meer dan 500 km per jaar prive rijd. Dat is maandelijks voor een oldtimer toch nog enkele tientjes.
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn 1989 T3 doka (benzine) staat op grijs kenteken (maar is wel 6-persoons) en ik rij die auto gewoon prive, niks op de zaak, bijtelling of km-registratie en de mrb voor de doka is 103,- per kwartaal..
|
|||
|
|||
De wet zal nog aangescherpt worden in deze dictatuur! De regering bedenkt wat en het wordt uitgevoérd en wij betalen!
|
|
|||
|
|||
Hoe zit het nu dan met mijn golf 2 gti 16v die sinds afgelopen zaterdag 25 jaar is geworden? En met mijn golf 1 1.1 van 1983?
|
||||
|
||||
Quote:
Naar wat ik begrepen heb ga je voor de mk2 tot zijn 40ste verjaardag het volle pond betalen. De mk1 valt in de overgangsregeling en die kan ik het kwart-tarief.
|
||||
|
||||
Quote:
ff goed lezen, het staat er duidelijk !! http://www.volksforum.com/forum/sho...102#post1428102 Quote:
Zowel zijn mk1 als mk2 vallen in de overgangsregeling. Max 120,- per jaar, maar dan december, januari en februari NIET rijden !!
|
||||
|
||||
Nu 25 jaar is bouwjaar 1988
2a. Een voertuig met datum eerste toelating 1988 of jonger kent dus geen overgangsregeling en dient dus totdat dit voertuig 40 jaar wordt, de volle MRB te betalen !
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
Jeff, je hebt gelijk... ik rekende 25 jaar = bouwjaar 1987, maar we leven inmiddels in 2013
|
||||
|
||||
Quote:
Geeft niet.
|
|||
|
|||
Lekker dan... Maar iig bedankt
|
||||
|
||||
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken, diesel jonger dan 40jaar zijn geen droppie meer waard en dan zijn er denk ik genoeg mensen die hun baan kwijtraken in de oldtimer branche.