|
||||
|
||||
Nou jij hebt er echt zin in Wytze ..........
Ik ook trouwens, kan mij niet snel genoeg gaan ! Schuift het ook nog wat dat rijdende billboard gebeuren?
|
||||
|
||||
Ik heb er ook helemaal zin in
Zeker na het afgelopen jaar Stickert staat um goed trouwens !
|
||||
|
||||
Quote:
Ia allemaal voor de club he , en sticker is btw gesponsord door www.emperor-audio.nl , bij deze daarvoor nog dank ! @ Jettameister, was vorig jaar zekers gezellig , kan bijna niet wachten tot 4 maart !
|
||||
|
||||
zo net je hele topic doorgelezen un top variant ook goed uitleg en zo erbij gaat zo door
Volkswagen golf MK2 2.0 8v 1990 ( sold) Opel vectra 1.6 1997 ( sold) Volkswagen golf MK2 1.6 Aut. 1988 ( Sold) Volkswagen Polo 6n 1.4 (sold) Volkswagen kever 1972 (project) Volkswagen Golf MK4 1.6 (daily |
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks
|
||||
|
||||
Hier ook maar even het topic updaten , Had donderdag week al eens een vreemd geluid gehoord vanuit de motorruimte ,maar had er net een nieuwe v snaar op de stuurpomp gezet ,dus ik vermoede dat deze nog iets nagespand moest worden .
Dus vrijdagmorgen de auto omhoog en toen bleek dat de riem niet eens meer verder gespand kon worden , en de stuurpomp bleek ook ineens nat te zijn bij de as , Nu bleek dus er ruimte te zitten op de as van de stuurpomp, dus daar kon een andere op ! Wilde het risico ook niet nemen dat de boel kapot ging,dus heb meteen de auto naar m'n ouders gereden , en in de schuur gezet. Dan is rijden zonder stuurbekrachtriging wel een belevenis , als de snaar eraf is , wilde het risico niet nemen dat er nog meer stuk ging , zal al een dikke speling op , en wil geen slijpsel of degelike in de stuurderij ! Hij was nameljk ook al begonnen te lekken , vanaf donderdag ,dus het zekere voor t onzekere . Dus de 'leenauto' opgehaald bij vader's en maar eens om me heen gebeld voor een andere pomp ,en die was in de buurt 2e hands niet te vinden ! En omdat de auto wel 100 procent moet maar besloten er een nieuwe op te monteren , en deze via ferwerda automaterialen besteld , en kon die dezelfde smiddags ophalen . Koste wel een dikke duit ,maar wil het wel goed hebben ! De boel goed leeg laten lopen , doorgespoeld met olie en toen de nieuwe erop ,incl nieuwe olie . Montage viel me wel mee , en de auto stuurt weer als nieuw Nog even de auto grondig gereinigd , dus kan deze maandag z'n kilometers weer schoon en veilig maken !
|
|||
|
|||
Quote:
je telefoon nummers ff up daten wist er wel 1 liggen . maar nieuw is beter |
|
||||
|
||||
Heb voor de nieuwe gekozen , wilde zeker zijn dat het allemaal goed is ,en ik moest de auto vandaag ook weer gebruiken ,kan er niet zonder
|
||||
|
||||
hoe houd je dat ding schoon... onze vari is sinds 2e week oktober niet meer gewassen!
|
|
||||
|
||||
Dat vraag ik mij ook af Johan... met dit weer...
|
||||
|
||||
ik was hem bewust niet... in no time zitten de deuren vastgevroren en de deurklink werkt dan ook niet bepaald mee.
|
|
||||
|
||||
Voordat ik hem afgedroogd heb is het aangevroren inderdaad.
|
|||
|
|||
En hij wordt steeds nieuwer, Wytze, steeds nieuwer...
En ja, elke dag rijden en nóg zo schoon houden..? Kan niet anders zeggen dat dat het echt ongelooflijk is hoe je dat voor mekaar krijgt..
|
||||
|
||||
Haha ,nieuwer word ie zeker wel Christian , heb vanavond de thermostaat en koelvloeistof vervangen , de auto werd niet warmer dan 70 graden , dus de kachel werd ook niet goed heet meer,en dat is met deze temperaturen wel lastig
Nu word ie weer keurig 90 graden en een lekkere warme kachel En over het schoonmaken , sja , creatief autowassen zeg ik maar Onderhoud niet alleen op bij het technische gedeelte , ook de buitenzijde wil ik 'onderhouden ' , voorzover dat mogelijk is in de wintermaanden . Heb nog wat te doen voor de Vwspeed midwintermeeting op 4 maart ,ben er elk jaar tot nu toe met een vers gepoetste auto geweest , eens kijken of me dat dit jaar ook weer lukt
|
||||
|
||||
Als het jou niet lukt kunnen we allemaal de hoop wel opgeven.
|
||||
|
||||
En we gaan weer lekker door ! Voor de MWMmeeting staat nog een klein projectje te wachten , maar dat is nog even tot de meeting zelf is .
Inmiddels ben ik wel weer aan t hobbyen geweest , want ik kwam erachter, toen ik de auto aan t schoonmaken was , dat het glas van de turbodrukmeter los lag ,en na een tijdje proberen dit weer netjes vast te krijgen ben ik even creatief geweest Zo was de meter eerst (toen nog met een stevig vastzittend glas) Zo'n VDO meter is dus dichtgemaakt dmv een ring om het glas en behuizing te persen , en om bij het losse glas te komen moet dus die ring eraf ......... Ik heb toen het glas op meerdere manieren weer geprobeerd vast te maken , maar de afwerking van zo'n originele ring is niet netjes na te maken ........... En na een tijdje met tape , en een ring gemaakt van een spuitbusdop te hebben gereden ergerde ik me er zo aan ,dat alles er weer uit gehaald is en ik het nu naar mijn zin heb gemaakt Een nieuwe meter halen vond ik ook jammer terwijldeze eigenlijk nog nieuw was , en die dingen zijn ook niet echt goedkoop ............ Eerst eens setje oude meters van zolder gehaald , die gedemonteerd om een precies passend glaasje te krijgen.......... Daarna creatief met een stukje hardhouten triplex , een plaat aluminium , superlijm,kit , en heel veel creativiteit ,heb ik het zo gemaakt Mooi in de zelfde stijl als de originele tellers kwa inbouw, demonteerbaar om een eventueel stuk lampje te kunnen vervangen ,en de afstand van het glas iets aangepast , zodat de meter iets meer licht afgeeft , ben er zo wel weer blij mee !
|
||||
|
||||
wat kan die jonge dat toch! Kreas hjer!
|
||||
|
||||
Heel mooi gemaakt Wytze
Had het live verslag al gehoord maar nog niet bewonderd . Vind het zo eigenlijk nog mooier als voorheen Tja, als jij het niet voor elkaar krijgt....... hou dan maar op
|
|||
|
|||
Had al gezien op FB, strakke shit!
|
||||
|
||||
Nog even een 'kleine' Update , een special voor de Vw speed Midwintermeet @ deurningen afgelopen weekeinde . namelijk een ski/bagagebox, in de stijl van de Vari
Was even een zoektocht , want ik wilde wel één die kwa design er precies goed bij paste ,kwa looks en passing En natuurlijk een strak passende set dakdragers moesten er komen , en niet van de 15 cm hoge 'mont-blanc ' Halfords dingen ! Gelukkig vond ik via MP een mooie bagagebox , welke de goed maat en stijl had ! En ook vond ik een set originele VAG dakdragers , deze behoren origineel op een passat 3BG ,maar met een kleine aanpassing passend voor de Mk3 vari ! De bagagebox is bij mij op het werk gespoten , onderzijde in zijdeglanszwart , en de bovenkant in Lc9z Blackmagic pearleffect ( kleur van de auto) Custommade stickert in OEM stijl op de bovenzijde , thanks to Emperor-audio voor het maken ervan En vanmiddag nog even aan de poets geweest Was al een tijdje bezig om de winterhuis er weer af te krijgen en de lak weer netjes in zomerstaat te krijgen , maar kon er met mijn producten die ik thuis had niet het resultaat krijgen wat ik wilde ! Wel heb ik alle zwarte bumperdelen deze keer opnieuw gespoten in Matzwart , het netjes houden van deze randen e.d. is niet echt makkelijk , zeker in dit regenachtige land , en het is nu een stuk netter en egaal van kleur ! Dan het lakwerk ,Met meqiuars kreeg ik steeds weer vlekken en heb toen Riwax gebruikt , welke al een stuk beter was ! maar ik kwam op de midwitermeeting in gesprek met de jongens van Smart Wax , en op aanraden van deze man ben ik nogmals bezig geweest ,en het resultaat is erg mooi geworden Hele auto wer opnieuw gewassen , ontvet ( om de oude waslaag te verwijderen) dak en motorkap opnieuw gepolijst met cleaner, en toen in de roze Smartwax gezet . Volgens de jongens van SmartWax kan er nog een sealer overheen ,welke je in lagen kan opbouwen , totdat de lakglans 'te' diep word ......Nou kan het mij natuulijk nooit genoeg glanzen Dus binnenkort maar eens proberen icm de sealer Ja ,ik ben een beetje een poetsfreak
Last edited by jettaracing : 09-03-2012 at 21:36. |