![]() |
|
||||
|
||||
![]() Tis lange tijd stil geweest. Dit komt mede door vakantie en een kind dat op mijn sleuteldag jarig was, maar vooral om dat het zo'n ontzettend kl$%&te
![]() De originele vorm was al weggerot, dus heb ik een aantal afbeeldingen gedownload om een idee te krijgen hoe het eruit moet zien, welke plaat waar hoort en in welke volgorde. ![]() ![]() ![]() Begonnen aan de reparatie, dubbele beplating die netjes op de (niet goed passende repro) kokers moet aansluiten en waar de spatbord bevestigingsrand weer netjes omheen moet vallen. Ik weet het; je ziet er strax niets meer van, maar ik weet het dus het moet goed. ![]() Paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
|||
|
|||
![]() Heb je niet af en toe zoiets van,
had ik maar niet zo'n oog voor detail....? Echt Paul helemaal top, heb het weer een keer van voor naar achter doorgelezen.. Te mooi!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee hoor, wat er uit mijn handen komt is vaak veel minder dan wat ik in mijn hoofd had. Als ik nu al begin met de kantjes er af te lopen, dan komt het eindresultaat er helemaal niet uit te zien. ![]() Quote:
Bedankt, ik ben er zelf tot op heden ook wel tevreden over. Paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
![]() ziet er goed uit, ben zelf ook een aantal dagen/avonden aan het kleaujowen geweest met die hoeken, waren nog verder weg als bij deze!
welke kokers heb je? Klokkerholm is écht drama, IGP daarentegen hebben geen kachelkanaal maar wel veel betere pasvorm en afwerking.
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
![]() Klaar voor DDD#8, Paul?
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb de IGP zonder kachelkanaal, dit zijn de goedkoopste en tevens de mooiste qua pasvorm en afwerking. De beste qua pasvorm wil helaas alleen zeggen dat de anderen heel , heel, heel slecht zijn. Deze kokers zijn krom (lopen aan de achterkant omhoog), aan de voorkant te lang en aan de achterkant te kort. Ik zal dus helaas (doe het niet graag) de gaten in de bodem aan moeten passen. Paul.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik wel, helaas gaat de auto het net niet redden denk ik ![]()
|
||||
|
||||
![]() Vandaag even doorgebeten en eindelijk het linker hoekje afgewerkt. wanneer ik de koets er weer op heb staan kan ik de buitenkant op de juiste maat afslijpen.
![]() ![]() Het lijkt netjes te passen, nog wat lasjes wegslijpen en met tin/lood strak zetten. ![]() ![]() Tijd voor de rechter kant. Paul.
|
|||
|
|||
![]() Vraagje, waarom laat je de lasnaden niet gewoon zitten? (waarschijnlijk omdat je het niet zo mooi vind?)
Maar ik zou zoiets hebben van een mooie lasnaad kan er net zo strak uitzien als dat je het helemaal vlak slijpt(vaak wordt er dan meer materiaal weggeslepen, ook rondom je lasnaad)... Mijn mening he...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Op een goed stukje contructiewerk mag idd best een (mooie) las te zien zijn. Op plaatmateriaal heeft dit niet mijn voorkeur; 1) het ziet er niet uit (het zijn er in mijn geval ook nogal veel) 2) de auto moet zoveel mogelijk origineel lijken (vanaf de buitenkant) 3) het ziet er niet uit. 4) Ik wil alles strak in de lak hebben, en er komt ook geen bekleding of iets anders overheen. 5) het ziet er niet uit. ![]() Paul.
|
|||
|
|||
![]() Dus korte samenvatting,
het ziet er niet uit??? ![]() En ik blijf erbij dat je een paultje precies bent... Of was het pietje? ... Ga zo door, blijft echt een topproject dit
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo, na 3 weken eindelijk weer eens aan de ovaal gewerkt.
De crosmember aan de rechterkant moest nog in orde gemaakt worden. Dit is waar ik mee begon. ![]() ![]() Na wat knippen, slijpen, boren, buigen, kloppen en lassen ziet het er als volgt uit (allemaal dubbel plaatwerk) ![]() ![]() Nog niet helemaal klaar, maar het eind is in zicht. Paul.
|
||||
|
||||
![]() Gelukkig ben je weer bezig geweest! Ik begon al flinke afkickverschijnselen te vertonen,
Omdat het hier een poosje stil was ..... |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() Ik heb wat vakantie gehad, wat afspraken op mijn vaste sleutel dagen, DDD#8 en ik was er ook wel ff klaar mee. Wees gerust ik heb er weer zin in, soms heb je even een meeting met veel vette voorbeelden nodig. DDD#8 is what the doctor ordered. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Je kan jezelf soms welleens verliezen in een project of wat anders.
Dan zijn andere dingen doen even belangerijker inderdaad! Maar goed te horen en te zien dat je back on track bent. En zoals altijd: ben je erg goed bezig! |
|
||||
|
||||
![]() netjes hoor
![]()
|
||||
|
||||
![]() Vandaag weer lekker bezig geweest, al zeg ik het zelf.
Eindelijk de L+R crosmember af, wanneer de koets er op staat kan ik de uiteinden afwerken. Ook zal ik dan nog een kritisch naar het bultje kijken, hier ben ik nog niet geheel tevreden over. ![]() ![]() Omdat het kachelkanaal aan de voorkant te ver doorsteekt en aan de achterkant een stukje te kort was, heb ik deze uit elkaar gehaald. Ik wil geen sleufgaten in de bodem, je ziet het niet maar ik wil het op een nette manier oplossen. ![]() Ik heb de onderkant van het kanaal losgemaakt, zodat ik deze op de bodem kan schroeven en dan de bovenkant er op de juiste plaats op vastlassen. Wat is dat spul toch geweldig beschermd tegen roest :shock: ![]() Nu dat het dan toch open ligt meteen maar even blank maken en een goede bescherming aanbrengen. ![]() Paul.
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig Paul !
Zo te zien viel het nog wel mee om even die 80 puntlassen uit te boren.... En het gele deel ziet er ook weer goed uit. Gr, Rob
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thx Rob, Viel idd mee, de kwaliteit was zo goed, toen ik de beitel er voor inzette sprongen de lasjes tot achter allemaal los ![]() ![]() De golf ook weer in orde?