|
||||
|
||||
Ja ik heb de camber plates al ingescand om nieuwe topplates te maken.
Stelletje.............
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
|||
|
|||
Quote:
Heb jij zo'n gave scantool? |
|
||||
|
||||
Nee gewoon met de scanner, dan overnemen in een CAD programma. Gelukkig hebben we mensen op het werk die dat kunnen.
En we hebben ook een goede lasser, dus die is ook al ingelicht. Ik loop tegen het volgende aan; Ik wil de camberplates op een hoogte monteren zodat de demper zo goed als precies op dezelfde plek zit in hoogte. Die moet ik nog uitmeten, maar dat lukt wel. Dan lijkt het me dat we moeten zorgen dat de veerpoot dezelfde hoek heeft als nu, en 90° op die hoek dus de nieuwe topmounts gemaakt moeten worden. De topmounts moeten dan weer zo gesitueerd worden, dat de demper-top op dezelfde positie zit, waarbij er caster verstelling zo veel mogelijk naar achteren (positief caster) en een camber verstelling naar binnen (negatief camber) mogelijk is. n.b. de topmounts krijgen slopgaten van 20 mm dus de M8 bouten zijn 12 mm te verschuiven voor de caster instelling. Ik vraag me af met welke toleranties er van toepassing zijn. Voor de caster en camber kun je natuurlijk al verstellen, binnen 2 cm werken is normaal gesproken makkelijk mogelijk. Maar wat als de hoek van de topmounts niet correct of heel precies zijn? Sterker nog, ik zag een lager scheef in de topmounts van Bonrath zitten dus op dit moment is het al 'scheef'. Vangen de lagers in de camberplates dit op, of hoe precies moet het uiteindelijk écht zijn. De hoek van de huidige topmount is niet horizontaal, laat staan dat de hoek die de plaat maakt keurig in de X of Y as zit...
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
|||
|
|||
Je camber wordt verstelbaar, dus die komt al iets minder precies. Als je caster vast wordt, dan moet die wel zo precies mogelijk. De hoek gelijk maar dan iets hoger klinkt makkelijk, maar is inderdaad best lastig. Wellicht kan je een referentie balk/plaat maken van waaruit je terug kan maar dan wat hoger?
Op pagina 1 van mijn topic staat een foto van mijn aangepaste topmount. Last edited by Scully : 30-10-2024 at 21:54. |
|
||||
|
||||
Ja een referentie is sowieso nodig, dat is ook het plan