|
|||
|
|||
hoe staat het met dit project? is iedere keer weer mooi om te zien wat er veranderd is!
|
|
||||
|
||||
Nog niet echt een update want ben bezig met las klussen voor anderen.
Wel ben ik bezig met nieuwe kunststof bussen te maken voor in de draagarm. Het fusee van de Porsche draagarmen heeft een rechte pen met aan het fusee een bout die hem klemt. Het fusee van de Audi hoort een conische pen in dus kan ik het Audi tt fusee niet monteren op de draagarm van de Porsche. Wat ik gedaan heb is het kogelgewricht uit de draagarm gehaald en wil nu het kogelgewricht van de audi tt in de Porsche draagarm monteren. Zij het niet dat de kogel van de audi 2mm kleiner is dan die van de Porsche. Hij rammelt er nu dus in, wat ik nu ga doen is nieuw kunststof bussen maken die om de kogel heen gaan zodat de Audi kogel er goed in past. Hier de foto, links de kogel van de Porsche met de kunststof bussen. Rechts de kogel van de TT waar ik dus nog wat voor moet maken zodat ze in de Porsche draagarmen kunnen. Binnenkort hier een update van
|
||||
|
||||
Quote:
Dacht ik ook Goed bezig Branko ! |
|
||||
|
||||
Respect voor al het werk dat je verricht!
|
|
|||
|
|||
voor die porsche draagarmen zijn revisie setjes voor te koop bij rentech .kan je effe de maat en de deksels zien.bij de mijn heb ik bussen in de orginele beugels gedraaid en daarnaa rubbers van een achter schokbrekker oog van een golf 2 dr in geperst daarna de porsche draagarm dr in gedrukt werkt mooi ......
|
|||
|
|||
Mooi gedaan Branko!
|
|
||||
|
||||
Like !
|
|||
|
|||
Mooi gedaan! Hoe heb je die bussen gemaakt?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat word eerst getekend in een cad cam programma. En daarna word het computer gestuurd gedraaid en daarna gefreesd
|
|||
|
|||
aha op die manier. Mooi werk!
|
|
||||
|
||||
Hobby+
|
|
||||
|
||||
Zo eindelijk weer eens een paar daagjes kunnen klussen aan mijn projectje
Beetje oud ijzer er uit geslepen. Mooie Fred Flintstone mobiel zo Helaas niet heel mooi op de foto gezet maar heb een plaat laten Laseren die ik eerst even had getekend in Mastercam. Deze past weer precies op de plek waar het oude er uit is zo heb ik straks een mooie vlakke vloer. Ik zal later wel eens betere foto's van het geheel maken moet het ook nog af lassen maar kan nog niet bij de onderkant omdat de voorkant van de auto nog niet in de draaibok hangt. Serieus aanpaswerk voor de bevestiging van het stuurhuis. De bouten zitten een stuk naar beneden geplaatst. Nu kan de aandrijfas naar achteren net over het stuurhuis heen. Hier rechts op de foto te zien dat hij er net over heen gaat ongeveer 1.5cm. Een fototje voor het idee, ook hier te zien dat het stuurhuis naar onderen is geplaatst (als je weet hoe het er normaal uit ziet) Nog wat foto's van het andere serieuze aanpaswerk. Eerst een beetje ruw weg geslepen en alvast gepast. Tegelijk ook even op een paar puntjes vast gepikt. Hier kun je zien dat ie net iets vast zit, heb gewoon een plaatje geslepen in de juiste vorm. Hier zit een gat in geboord met daar achter een bout gelast. Af lassen en daarna glad slijpen. Vervolgens heb ik een buis over dwars door midden gezaagd deze komt weer over de draagarm bevestiging. Om hem straks zonder aanlopen te bevestigen heb ik hier een stuk karton gebruikt zodat ie overal vrij loopt straks. Dan weer een schijf gemonteerd zodat er weer een soort kom ontstaat waar alles in opgesloten word. Nu past de draagarm van de Porsche 944 turbo eindelijk onder de auto Totaalplaatje nog veel afwerk klussen maar het past allemaal perfect: Het eerste gedeelte van de airride is ook binnen. Moest alle bevestigingen van de voorpoten af slijpen totdat ie helemaal glad was. Nu past ie in het fusee van de audi TT dus nu is alles aangepast zodat het een geheel is geworden. Heb het idee dat ik nu nog niet super laag kan dus moet waarschijnlijk nog heel iets aanpassen aan het toplager. En dat de poot nog een cm dieper in het fusee kan. Maar over het algemeen kan ik tot nu toe tevreden zijn met het resultaat. Ga aankomende weken nog mooi klussen dus zal wel weer wat updates doen later deze weken.
|
||||
|
||||
Had de Update vorige week Zaterdag al gezien zag er meer dan goed uit.
How Low do we go Petje af hoor voor deze man Last edited by Style : 12-11-2012 at 21:25. |
|
||||
|
||||
Dat ziet er weer goed uit Branko.
|
|||
|
|||
Mooie updates weer.
Wel nog een paar vragen/opmerkingen. Die vlakke plaat die je als bodem gebruikt. Zou je daar niet beter toch wat "ribben" in maken zoals de orginele dat ook heeft? Dat is niet alleen mooier, maar maakt de plaat ook stijver en straks minder kans op hinderlijk resoneren tijdens het rijden. Die fusee's hebben die nu nog wel het randje erin zitten waar de schokbreker op rust? Veel mensen halen dat weg om de schokbreker er verder in te steken en zo lager te kunnen. Persoonlijk vind ik het niet een veilige gedachte dat de schokbreker dan geen aanslag meer heeft en allen op wrijving/ klemkracht wordt vastgehouden.
|
||||
|
||||
Goed commentaar hoor, resonantie ben ik niet zo bang voor.
De plaat is dikker dan normaal carrosserie plaatwerk. Maar omdat ik nog niet bij de bodem kan, kan ik er nu nog niet mee verder. Er word namelijk nog een stukje vierkante koker geplaatst aan de onderkant. Die rand in het fusee zit er nog steeds in maar moet er wel uit zodat de poot er nog verder in kan. Wat ik dan moet doen is aan de bovenkant een strip om de poot heen monteren zodat ie er niet door kan zakken. Maar aan die poot lassen gaat waarschijnlijk niet lukken Moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen, suggesties zijn welkom
|
||||
|
||||
heel knap gedaan met die draagarmen/aangepaste stuurhuisbevestiging branko
|
|||
|
|||
Ik blijf het allemaal met ongeloof aanschouwen. Schitterend werk allemaal weer. Die vlakke plaat is die dikker dan origineel? De profielen uit de oude moeten de plaat toch enige stevigheid tegen vervormen geven, vang je dit op die wijze op?
|
||||
|
||||
dat zijn weer een paar mooie update's! weer benieuwd de volgende update's tezien
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
Ik heb wel eens een set schokbrekers gehad, waarvan de echte schokbreker gedemonteerd kon worden uit het huis. Je houdt dan een buis over waar je prima je aanslagring op kan lassen.