|
||||
|
||||
Beter voorkomen dan genezen. Het blijft altijd spannend die laatste stap van 180 graden aantrekken.
|
||||
|
||||
Afgelopen week her en der een beetje bezig geweest met het voorbereiden van de laatste kleine dingen nu het blok bij Emming staat om opnieuw gevlakt te worden.
Auto weer een goede schoonmaakbeurt van onder gegeven (zwarte aan de wielkastrand op de 2e foto is geen roest maar zooi ) Ook de ophanging van de tank maar eens gecontroleerd (welke vaak helemaal verrot is), en gelukkig op een klein plekje na geen gekkigheden. Plekje wat er dat helemaal blank gemaakt en behandeld met roestomvormer, daarna een paar lagen rust preventive erover en van binnen even met wax volgespoten. Beter voorkomen dan genezen! Tevens wat RVS spul laten snijden. Onder andere een steun voor de intercooler aan de voorbalk, adapterplaat voor de schakelbox en twee beugels om de radiateur aan de bestaande slotplaat vast te kunnen maken. |
|
||||
|
||||
Mooie vordering, benieuwd hoe hij zo loopt. Wordt een dikke sleeper!
|
|
||||
|
||||
Nice!!
|
||||
|
||||
Stuurhuis weer compleet gereviseerd en voor zover mogelijk afgesteld
|
|
||||
|
||||
Weer wat spulletjes gescoord
|
|
||||
|
||||
Lekker!! Mooi project zo!
|
|
||||
|
||||
Mooie updates weer hoor!!
|
||||
|
||||
Beetje geknutseld weer :
|
|
||||
|
||||
Zonde om in te bouwen en vies te laten worden
|
||||
|
||||
Wie o Wie kan mij vertellen van welke wagen deze pedalenbox is?
De koppelingscilinder die ik heb heeft namelijk gewoon een oog aansluiting. Ik zie dat bij de meeste pedalenboxen (en in de tekening op etka), op de plek waar bij mij een kooitje zit, gewoon een pin met een clip zit. Ik heb het idee dat ik niet de juiste combi heb, iemand raad of de juiste pedalenbox te ruil? EDIT: Ik weet het al ondertussen, Golf = oog-pen | Passat = Plastic clip - kooitje. Opzoek naar een andere koppelingscilinder dus Last edited by RobertVoorst : 02-07-2020 at 11:54. |
|
||||
|
||||
Quote:
Die gedachte bekruipt mij ook steeds vaker Achja op zolder wordt het alleen maar stoffig dus da's ook geen porum |
|
||||
|
||||
Gewoon lekker warm ergens parkeren
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zet 'm wel in je mancave, kan die andere ruimteopvulling eruit |
|
||||
|
||||
Blok weer terug van Emming, opnieuw gevlakt. Nu geen krassen meer maken en zo snel mogelijk dichtbouwen
|
|
||||
|
||||
Nog meer compressie!
|
||||
|
||||
Quote:
Altijd mooi meegenomen |
|
|||
|
|||
Quote:
Even de lekenvraag... hoeveel wordt er doorgaans afgehaald en merk je daar werkelijk wat van? is dat ook echt het doel van vlakken? |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat hangt puur af van de staat van het blok. Als het blok bijvoorbeeld een keer goed oververhit is geweest kan deze scheef trekken (gebeurt niet vaak, meestal gaat de cilinderkop eerder trekken omdat deze van aluminium is). Als je dan een nieuwe koppakking zal monteren kan het zijn dat deze niet goed alle hobbels tussen het onderblok en de cilinderkop opvult, waardoor er kans op wederom een lekkende koppakking bestaat. Het doel kan een hogere compressie zijn, maar 98% van de tijd is het doel het verkrijgen van 'vlak' montagevlak zodat er geen fluctuaties zijn in hoeverre de koppakking op elke plek samengedrukt wordt. In de regel als het onderblok niet 'scheef' is, is het vlakken eigenlijk niet nodig. Soms wordt het gedaan om toch de bovenste laag aan oud koppakkingsmateriaal en imperfecties te verwijderen. Dan praten we in de ordergrootte van honderdsten van een millimeter. Hoeveel er exact af gaat is afhankelijk van het punt waarop het vlak simpelweg 'schoon' is. Om echt een wezenlijk verschil in compressieverhouding te halen, zal er echt een substantieel deel gevlakt moeten worden, dan zit je als snel in de ordergrootte van tienden van een millimeter. Hoever je kan gaan is afhankelijk van hoever de zuiger maximaal onder de rand van het blok mag komen. Kortom, tenzij je gekalibreerd bent om 0,05 kW verschil aan te voelen zal minimaal je onderblok vlakken niets om over naar huis te schrijven zijn. Enige doel hiervan is het garanderen van een 100% goede afdichting tussen cilinderkop en onderblok! |
|
|||
|
|||
bij een NA motor heeft het blok vlakken wel degelijk zin kwa tunning
Door het vlakken verklein je het squish vlak (zuiger in bdp gelijk met het dek) bij een 1.8/2.0 win je al gouw 10pk