|
||||
|
||||
Mooi hoor je " nieuwe" Scirocco veel succes met het opknappen
|
|||
|
|||
Quote:
Ah zo. Daarmee dat ik dacht van italie, maar begreep dan weer niet de enorm NL sticker op de klep |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Alweer zon toffe foto!... zit ik hier binnen, achter mn werkbureau...
|
||||
|
||||
Met originele houten kofferklepopenhouder en al!
|
||||
|
||||
Ik moet morgen ook weer beginnen hoor Martinus, moet dit even snel afmaken, maar moet wel per se droog weg. En ja, zo'n kofferbakopenhouder. Tis een echt stukje zeldzaam antiek, is de voorloper van gasdrukveren, wist je dat? Fijne is dat deze exemplaren een stuk beter te vertrouwen zijn dan de gasgevulde.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Bij de gti met trekhaak die ik had zaten ze op de bumperkapjes |
|
||||
|
||||
Die heb je mooi weten te bemachtigen.
Wat zijn jouw plannen ermee? Is er redelijk eenvoudig APK op te krijgen? ik zie dat op een paar plekken een stukje plaatwerk verdwenen is. (standaard optie bij Scirocco 1's ) Succes ermee!
|
||||
|
||||
Plannen zijn er voor nu niet. Zit in Delft vanaf nu, dus kan alleen in de weekenden nog wat doen. Deze gaat voor nu rechtstreeks de schuur in. Even weer opbouwen en voor de rest niks.
Apk wordt nog wat werk. Hij heeft aardig wat plekjes. Steeds kleine punten, maar wel veel kleine punten. Slechtste stukken zijn de dakrand aan de achterklep, daar zit werkelijk niks meer, ophanging is vrij slecht en de rechter wielrand heeft ook wat. Pluspunten: bodem is vrijwel perfect , binnendorpels zijn roestvrij, binnenschermen voor zijn heel goed, schermen zijn al eens vervangen voor originele en zijn daarmee ook goed. Front is perfect, dakantenne heeft wel weer een aardig gat achtergelaten. Al met al dus toch wel wat werk, maar zeker niet onbegonnen. Enfin, momenteel dus even wel onbegonnen... |
|
||||
|
||||
Nou veel succes maar dat gaat vast wel lukken en even een vraagje als deze klaar is voor de APK ga je hem dan ook over spuiten???
|
||||
|
||||
Nee, deze moet helemaal uit elkaar. Dus een volledige restauratie, gaan we ook voor de APK doen, anders is het nogal dubbel.
|
|
||||
|
||||
Groot gelijk veel succes met het opknappen
|
||||
|
||||
Kwam vandaag de vader van Rik tegen.
Met de grijze scirocco 1 |
|
||||
|
||||
Haha, even het stof eraf rijden blijkbaar.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Nou de achteruitversnelling was niet "je van het". |
|
||||
|
||||
Weer een gaaf ding Rik, moet ik een dezer weekenden toch een keer an komen
|
||||
|
||||
Hoe is het hier eigenlijk?!
|
||||
|
||||
"Vanonder het stof"
Nou mag je inmiddels wel weer doen, ligt alweer dikke laag stof op v
|
||||
|
||||
Haha ja, da's waar. D'r is eigenlijk niets veranderd hier, behalve dat ik nu in Delft bouwkunde studeer en daarmee praktisch geen tijd meer heb voor de hobby. De rode is gedemonteerd, gedroogd en terug gemonteerd, staat nu lekker bij de rest droog in de schuur. In de weekenden wordt er wel lekker een stuk gereden waar het kan. De 18de zijn we met de grijze naar Duisburg geweest, liep als een zonnetje. Echter op de terugweg liepen we vast in de file en werd hij pittig warm. Door steeds afzetten en terug starten om de temperatuur maar een beetje op peil te houden, was hij op een gegeven moment verzopen en hebben we hem 500m naar de dichtstbijzijnde parking moeten duwen. Allemaal hartstikke grappig natuurlijk, je loopt iedereen rechts voorbij en op de parking word je met applaus ontvangen. Vier uur stilgestaan uiteindelijk omdat de file ook maar niet oploste en dan weer probleemloos naar huis gereden.
|
|
||||
|
||||
Oh, en Roel en/of Roland, zeker een keer langskomen, altijd leuk, de koffie staat warm!
|