Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 16-02-2014, 15:32
blademk1 blademk1 is offline
VW Enthousiast

Old 16-02-2014, 16:37
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by spucknapf159

ik vermoed dat het deze moet zijn een emden 8 maar ben het niet zeker

Je moest het scala aan radio's in '81 eens zien... Daar heb je er heel veel van. Dit is de meest voorkomende inderdaad, de Emden 8, maar het lag echt aan je budget wat voor je radio je nam, er zijn er nog een dozijn goedkopere en een dozijn duurdere. Met of zonder voorkeuze toetsen, met of zonder cassettedeck, met of zonder "verkehrsfunk", met of zonder interieurverlichting, met of zonder tone-regeling, mono of stereo, één t/m vier speaker uitgangen, enz., enz.
Het enige waarop je moet letten is dat je het nieuwe lettertype en de nieuwe vorm van de knoppen hebt. Wat leuk is, is als je er een met interieurverlichting kunt vinden, die zijn namelijk groen verlicht net zoals de rest van je dash. Heb je geen interieurverlichting in je radio, dan licht hij alleen wit/geel op als je hem aanzet, en dat valt wat uit de toon. Het frontje dat er origineel op hoort is er een met een randje aan zoals bij de rest van het dash (niet zoals die op jouw foto). Dit is mijn verzamelingetje, allemaal origineel met een origineel frontje dat in een bepaald type vw past tussen +/- 1973 en 1984:

Reply With Quote
Old 16-02-2014, 19:32
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Barn171
Je moest het scala aan radio's in '81 eens zien... Daar heb je er heel veel van. Dit is de meest voorkomende inderdaad, de Emden 8, maar het lag echt aan je budget wat voor je radio je nam, er zijn er nog een dozijn goedkopere en een dozijn duurdere. Met of zonder voorkeuze toetsen, met of zonder cassettedeck, met of zonder "verkehrsfunk", met of zonder interieurverlichting, met of zonder tone-regeling, mono of stereo, één t/m vier speaker uitgangen, enz., enz.
Het enige waarop je moet letten is dat je het nieuwe lettertype en de nieuwe vorm van de knoppen hebt. Wat leuk is, is als je er een met interieurverlichting kunt vinden, die zijn namelijk groen verlicht net zoals de rest van je dash. Heb je geen interieurverlichting in je radio, dan licht hij alleen wit/geel op als je hem aanzet, en dat valt wat uit de toon. Het frontje dat er origineel op hoort is er een met een randje aan zoals bij de rest van het dash (niet zoals die op jouw foto). Dit is mijn verzamelingetje, allemaal origineel met een origineel frontje dat in een bepaald type vw past tussen +/- 1973 en 1984:

Alvast bedankt, dus ik heb er een nodig met een front met rode rand?
Want dash is met rode randjes. Of bedoel je chroom randjes? Mijn gti dash geeft origneel geen chroom randje.
Ik heb er een gevonden. Stuur je anders de link eens.
http://www.oldtimerautoradio.nl/a-3...dt-voor-golf-1/
Reply With Quote
Old 16-02-2014, 19:38
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Nee, je hebt een frontje nodig met het randje om zoals je kachelpaneel en die kapjes rond de schakelaars dat hebben. Op mijn foto's zijn het op beide stapels de derde van onder, zo'n frontje. De radio van jouw link is er een voor de oude type's. Met tittenteller, de heeft ook de oude knoppen. Die zijn platter en gladder.
Reply With Quote
Old 16-02-2014, 19:47
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular

Wink

Quote:
Originally Posted by Barn171
Nee, je hebt een frontje nodig met het randje om zoals je kachelpaneel en die kapjes rond de schakelaars dat hebben. Op mijn foto's zijn het op beide stapels de derde van onder, zo'n frontje. De radio van jouw link is er een voor de oude type's. Met tittenteller, de heeft ook de oude knoppen. Die zijn platter en gladder.

Een gewoone zwarte rand dus, zoals de derde van de linkse stapel dan?
Met 5 druk knoppen. Dit is de enige juiste dan? Verkoop je mijn deze toevaling niet? Ben bezig met een grondige restauratie. Heb ook topic op forum, mk1 gti restauratie.
Reply With Quote
Old 16-02-2014, 19:58
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Yep, zwart randje ja. Ik doe er geen weg helaas, heeft me moeite genoeg gekost om ze bijeen te krijgen. Goed de ogen open houden, heel af en toe komt er eentje voorbij. En de frontjes zijn uitwisselbaar voor als je dat nog niet door had. Alle frontjes kun je op iedere radio schuiven, dus je kunt er een helemaal naar je zin maken.
Als dat kan moet een mod misschien de laatste radio-posts naar jouw topic verzetten, staat wat netter. Sorry mensen
Reply With Quote
Old 17-02-2014, 10:30
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...

En dikke mk1's maar weer....

Old 17-02-2014, 11:04
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by LRR
En dikke mk1's maar weer....

hoe kom jij aan die foto uit 1992 van mijn 83er GTI?..
oh sjit ..dat is hem niet...lijkt er wel sprekend op..tijdloze styling!
Reply With Quote
Old 17-02-2014, 11:42
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...

Quote:
Originally Posted by heinz74
hoe kom jij aan die foto uit 1992 van mijn 83er GTI?..
oh sjit ..dat is hem niet...lijkt er wel sprekend op..tijdloze styling!

Hehe, LOL

Old 17-02-2014, 14:30
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC

flickr
Reply With Quote
Old 17-02-2014, 19:56
T.C.Z.L's Avatar
T.C.Z.L T.C.Z.L is offline
No personal life

'85 VW Jetta II CL 1.3
'79 VW Golf 1 1.3 GL
'85 VW Jetta II GL 1.3
'99 VW Bora Variant 1.9 TDI
Reply With Quote
Old 17-02-2014, 20:06
T.C.Z.L's Avatar
T.C.Z.L T.C.Z.L is offline
No personal life

'85 VW Jetta II CL 1.3
'79 VW Golf 1 1.3 GL
'85 VW Jetta II GL 1.3
'99 VW Bora Variant 1.9 TDI
Reply With Quote
Old 17-02-2014, 20:14
heinz74's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by LRR
Hehe, LOL

ja.die ken ik wel..was van Simon Faiers zijn maat..lag een KR in ...e30 dash..voor een kapitaal aan Rockford spul..gruwelijk mooi ding in het echt...
(wat zou daar van over zijn?)
Reply With Quote
Old 17-02-2014, 23:11
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur

Quote:
ja.die ken ik wel..was van Simon Faiers zijn maat..lag een KR in ...e30 dash..voor een kapitaal aan Rockford spul..gruwelijk mooi ding in het echt...
(wat zou daar van over zijn?)

Hier staan ze naast elkaar:

Is die later niet opnieuw gedaan en toen zwart gespoten?
Rockford spulletjes weet ik nog wel ja, waren die speakergrilles waar een vuist uitkwam. Klinkt raar, maar als je t gezien hebt dan weet je t...
Reply With Quote
Old 18-02-2014, 08:00
heinz74's Avatar
Postwhore

hahahaha...mooie foto van GTI international of Club GTI meeting ergens rond 95/96?
nee,die zwarte ..die was van een andere maat van Faiers..dat klopt inderdaad
was die knakker die samen met Faiers de firma 'Radicool' opgericht had..reed toen ook met een G60 en een kapitaal aan muziek...
de blauwe van Faiers is verkocht aan Artie Lofts en schijnt nu rond te rijden met een hoop van die retrofit chrome troep ,bumpers en lijsten eraan en erop..
die auto's waren toen echt heel dik ,afwerkingsniveau was ongeloofelijk..mijn 83er was ook helemaal in die stijl toen..echter nooit zo mooi..
die gasten kwamen toen gewoon roll on-roll off met de boot uit de UK ..met 17 inch eronder en laag op een schroefset..niks trailers of photoshop..gewoon doen waar het voor gemaakt was.....(rijden)
Reply With Quote
Old 18-02-2014, 10:32
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life

Toen ik mijn Golf 1 GTI kocht zat er ook dat type Golf 2 lip onder, blijkbaar was dat nogal hip destijds
Reply With Quote
Old 18-02-2014, 13:25
Volksforum Donateur

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Toen ik mijn Golf 1 GTI kocht zat er ook dat type Golf 2 lip onder, blijkbaar was dat nogal hip destijds

Ik had m er in die tijd ook onder. Met een soort van Ram Air slang eraan naar de K-Jet filterbak. Geen idee of t ook maar enig effect had, maar t was wel leuk knutselen.
Reply With Quote
Old 18-02-2014, 13:38
Volksforum Donateur

Quote:
hahahaha...mooie foto van GTI international of Club GTI meeting ergens rond 95/96?
nee,die zwarte ..die was van een andere maat van Faiers..dat klopt inderdaad
was die knakker die samen met Faiers de firma 'Radicool' opgericht had..reed toen ook met een G60 en een kapitaal aan muziek...
de blauwe van Faiers is verkocht aan Artie Lofts en schijnt nu rond te rijden met een hoop van die retrofit chrome troep ,bumpers en lijsten eraan en erop..
die auto's waren toen echt heel dik ,afwerkingsniveau was ongeloofelijk..mijn 83er was ook helemaal in die stijl toen..echter nooit zo mooi..
die gasten kwamen toen gewoon roll on-roll off met de boot uit de UK ..met 17 inch eronder en laag op een schroefset..niks trailers of photoshop..gewoon doen waar het voor gemaakt was.....(rijden)

Weet niet precies wanneer dit geweest is, heb de foto van t ClubGTI forum.
Ben 1x naar International geweest, in 2000 of 2001. Was in de tijd van Ian Birch met de BIG DUB twin VR6 turbo MK3, erg gaaf.
Ha, ja RADICOOL, ze reden rond met weinig subtiele stickers op de achterruit. Relaxte lui, wij stonden eens op de camping naast het circuit en daar stonden zij ook. Auto's vol muggen en vliegen en lekker zandhappen op de campingweg. Volgende dag weer 100% show n shine en zondags weer volgas terug naar de boot, fantastisch!
Reply With Quote
Old 18-02-2014, 19:38
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...

Die rode is uit elkaar gehaald om helemaal opnieuw op te bouwen.
Dit is volgens mij nooit voltooid.

Moet zeggen dat deze stijl toch erg mijn voorkeur geniet.
Briljante wagens die hun (tuning/styling)tijd ver vooruit waren.
Old 18-02-2014, 20:15
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
Reply

Posting Rules