![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heey Erik,
Ik zeg je je merkt het echt, ik wil dus nog het kopje bewerken, en dan die motorfietscarb's erop, ik denk dat het dan echt een verschil is, want dit is al echt maf, ik kom er gewoon weg niet met me hoofd bij dat dit zo'n verschil maakt, dus ik wil het wel eens weten met die carb's. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Dan moet ik toch maar eens gaan kijken voor een spaghetti als ik in de afrondfase zit met restaureren.
Ja wat meer vermogen is nooit weg, En het mooiste is het met het orgineel blokje erin. |
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit kerel, lekker spruitstukkie
![]() Wel relaxed met inbouwen als het spruitstuk aan de voorkant zit!
|
||||
|
||||
![]() @Vains:
Jep een echte CrossFlow kop hahaha.. We gaan wel eens een rondje knallen als je terug bent, dan zal de motor wel klaar zijn hahaha.. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Zo spruitstuk zit nu zoals het hoort, netjes afgelast, en dat pijpje op de inlaat ook afgedopt, wat een herrie kwam daar uit, ik meende dat die herrie uit het spruitstuk kwam maar dat was van die inlaat verwarming. Maar goed alles goed gegaan. En nu verder naar het volgende.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() netjes Ronnie, ziet er top uit en ben benieuwd naar het geluid.
Voor het geld hoef je zo'n spruitstukkie niet te laten. (bij mij komt hij er ook nog op)
|
||||
|
||||
![]() Geluid, het is eigenlijk zo dat hij niet eens een ander geluid heeft gekregen.
Van de ene kant wel jammer maar ook wel weer fijn dat het niet opvalt dat er een ander spruitstuk op zit. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Zondag met de Jetta naar Assen, naar de Mk1 Meeting daar, dat is waarschijnlijk mijn laatste meeting, dan gaat denk ik de motor uit elkaar voor een gedeelte , komt er voor het nieuwe seizoen een nieuwe kop op die bewerkt gaat worden, een setje motorfiets carb's en een andere versnellingsbak, van een 86c coupe polo met 5 versnellingen. Ook even kijken naar de koppeling, en het vliegwiel laten afdraaien en misschien een andere nokkenas als ik eentje kan vinden. Voor de rest aan de buiten kant zal niet veel gebeuren, het zal alleen technisch wat vernieuwingen geven.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Mooie plannen voor komend meeting seizoen!! Staat ook goed op de nieuwe velgen lekker getrokken staat mooi.
Even wat anders, Als je het vliegwiel afdraaid wat gebeurt er dan? (meer pk's of sneller op toeren) Met de nokas alleen icm met een afgedraaid vliegwiel bereik je hier dan ook veel mee. ( voor in mijn geval een 1.8 gti 8v)? Succes verder |
|
||||
|
||||
![]() Dank je Rick en je hebt een PBtje ontvangen van me.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Hopenlijk vanavond even de onsteking, contactpuntjes en condesator vervangen. Aangezien de motor via de ontsteking olie weg lekt, moet er een goeie gebruikte op komen. Ook dan meteen even alles nieuw zetten en afstellen, en hopen dat het slechte starten en slecht stationair weg is.
Gr Ronnie
|
|||
|
|||
![]() Meestal gaat het lekken van olie bij de ontsteking via de pakking(rubberen ring om de ontsteking) dus in princiepe hoef je alleen deze te vervangen niet de hele ontsteking
Groetjes ron |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hou er wel rekening mee met een 5 bak erin hangen dat daar geen steunen voor zijn he, maar ik neem aan dat jij of je kornuiten wel handig genoeg zijn om daar zelf wat voor te versieren. |
|
||||
|
||||
![]() Heey Gertjan bedankt voor de tip, dat wist in inderdaad niet nee maar nu ik er over na denk is het eigenlijk wel logisch ja.
Maar dat zal wel opgelost worden als het zover is. En nogmaals bedankt he! Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Wat voor bakje pak je dan de 8P of AHD?
|
|
||||
|
||||
![]() Ik was zelf aan het denken aan een AHD bak. Hoezo vraag je daar naar? Is daar verschil in en zo ja wat is dan het verschil en welke is dan eigenlijk de beste? Aangezien ik van versnellingsbak type's nog niet echt kaas heb gegeten.
Heb ook een GK cillinderkop gevonden maar even kijken of de koop doorgaat. Als het gaat lukken dan neem ik aan dat ik die kop gewoon kan plaatsen op mijn onderblok? Nadat het kopje vakkundig gereviseerd en bewerkt gaat worden. Wie kan op mijn vele vragen een antwoord geven. Gr Ronnie en B.V.D.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Mischien heb ik het fout, maar er zit toch nu een 4 bak in? dan moet een 5bak gewoon erin te hangen zijn toch? is bij polo toch ook geen verschil in bak steunen? volgens mij is de vijf bak alleen een stukje bij aan gezet om er een 5 in kwijt te kunnen, tenminste dat is wat mij bekend is. dus lijkt mij een kwestie van de aanwezige steunen ombouwen en klaar. |
|
||||
|
||||
![]() Heeft iemand antwoord op mijn vraag van die cillinderkoppen?
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() 5 bak steun moet je idd zelf maken, 8p is lang ahd is kort, qua overbrenging
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er is wel degelijk verschil in baksteunen. Hier kan je het verschil in ophanging zien: ![]() Links 5 bak, rechts 4 bak. Een 5 bak zit met 2 bouten door de steun heen, en de 4 baksteun zit met 3 moeren op de bak gebout. Jetta/Golfjes 1 zijn alleen geleverd met 084 bakken voor de 'smallblocks', zodoende moet je zelf een steun maken voor een 085 bak ![]() |