|
||||
|
||||
Quote:
Seht gut aus !! Hoort er bij jou ook een lijstje op de kofferdeksel? Wat is dat btw voor een leuk uitlaatpijpje??
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ik heb dat chroomlijstje ook maar die is al aan het verweeren dus die komt er niet op. ik hoop er nog 1 te kunnen vinden die wel in goede staat is. En dat uitlaatje is custom made!! Gr
|
||||
|
||||
heb even mijn chassis nummer nagekeken en de auto is gebouwd in 1977 maar pas in 1980 op kenteken gekomen. De wagen heeft dus 3 jaar lang ergens gestaan. weet iemand of je de geschiedenis kunt natrekken en zo ja , waar?
Kan ik nu ook blauwe platen aanvragen of is dat echt de datum van tenaamstelling wat telt? Gr
|
||||
|
||||
Dat zou ik zeer zeker uitzoeken.
Blauwe platen zijn super! En je hoeft dan geen roetmeting te doen voor de apk.
|
||||
|
||||
http://automuseum.volkswagen.de/urkunden.html
Duurt ff, week of 6-8 maar dan heb je officiële oorkonde. Met alle gegevens erop zoals de auto de fabriek in Emden verlaten heeft. Daar staat dus de DAG op dat JOUW auto in productie is genomen en ook de dag dat jouw auto de fabriek heeft verlaten. Ook alle toen aanwezige opties staan erop vermeld. Wat er ook op staat en dat is in jouw geval het meest interessant. Eerste "afleverpunt" dus de eerste dealer waar de auto naar toe is gegaan. Misschien kun je daar vervolgens verder vragen
|
||||
|
||||
Quote:
Toppertje! Gaan we doen. Helaas gaat het waarschijnlijk niet lukken om deze week nog de auto te keuren. De motor loopt kl*te waardoor een roetmeting niet mogenlijk is. We waren heilig overtuigd dat het de luchtmassa meter was en die is ook vervangen voor een nieuwe maar dat mocht niet baten. Balen dus!! Gr
|
||||
|
||||
Vagcom eraan?
|
||||
|
||||
Helaas tellen voor je blauwe platen én voor je roetmeting de datum van eerste ingebruikname/tenaamstelling door de RDW...
Met de oorkonde kun je de Belastingdienst wél overtuigen (maar dat is bij deze toch al niet meer nodig), maar de RDW past niets aan. Neemt niet weg dat je toch gewoon blauwe platen kunt doen, de oorkonde kun je in de auto houden in geval van aanhouding door de politie, en daarnaast een setje gele platen in de auto houden om ze om te schroeven?! Je hebt geen poot om op te staan, maar misschien is de betreffende agent er wel gevoelig voor... De kans dát je er op aangehouden wordt is ook nog eens klein. Bij mijn Polo 1 is de frustratie ook groot: tenaamstelling 3 januari 1978, dus 3 dagen te laat. Heb er echter wel gewoon blauwe platen op/bij.
|
||||
|
||||
Quote:
Ok. Maar dan heb je nep blauwe platen erop (zonder stempel) Ik wil het alleen als het ook echt kan en mag. Slaat nergens op , dat weet ik maar ik doehet dus niet. Gr
|
||||
|
||||
Ik bestelde ze destijds bij Heuts.
"Maar dan mogen we er geen stempel op drukken." "Geen probleem, ik wil ze toch." "OK, morgen kun je ze komen ophalen." Volgende dag: "Hoi! Ik heb gisteren platen besteld, en die kon ik vandaag komen ophalen." "Momentje..." Meisje loopt naar achteren met mijn bon, vindt de platen, en gooit ze onder de stempel. 'Paf!' 'Paf!' "Alsjeblieft!" "Dankjewel!" Op de Passerati (1980) heb ik ook gewoon geel, hoor. Vind blauw ook niet echt passen bij het facelift/Zwimo-model. Maar voor die drie dagen bij de Polo ga ik niet Roomscher dan de Paus zijn... Wat je zelf doet moet je zelf weten?! Maar dan hoef je iig ook geen valse hoop te hebben.
|
||||
|
||||
Quote:
Dank je wel voor de uitleg. is helemaal duidelijk. Gr
|
||||
|
||||
mijne is ook te nieuw...
ik vind, wat maakt het nou uit wat voor platen erop zitten? Gaat toch om de auto?
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt maar die blauwe platen hebben wat! (ja ik weet , een blauwe kleur) maar het staat vaak erg mooi. Net ook de oorzaak te horen gekregen wat er mis is met de motor : intercooler zit een scheur in. Morgen word er waarschijnlijk een andere geplaats en dan is er nog hoop dat hij morgen op apk kan en dat de auto dit weekend naar de eerste meeting kan. Gr
|
||||
|
||||
Quote:
Nice, ik hoop dat je een andere ic kunt regelen zodat hij alsnog deze week op keuring kan! En het gaat inderdaad om de wagen en niet om de platen... Net zoals iedereen altijd ligt te zeuren omdat een auto een eentje heeft of een nieuwer kenteken ivm invoeren
|
||||
|
||||
Keuring niet gehaald. De eerste carter pan gekild! niet met een drempel maar met flink remmen. de auto zakt zo ver door de vering heen dat als je flink hard remt komt de carter pan aan de grond komt. Weer een uitdaging erbij.
Gr
|
||||
|
||||
hahahaha LOL, wel origineel
suc6 ermee.....
|
||||
|
||||
bumpstops?
|
||||
|
||||
ai ai!
intercooler wel al kunnen fixen? waren de naafkapjes voor je velgen goed? |
|
||||
|
||||
Foto'tjes?
|
|
||||
|
||||
Respect, echt een heel dik project dit.....!!